Refugiu

Deschid ochii, e dimineaţă! O nouă zi mă întâmpină şi mă îndeamnă să zâmbesc. Mă dau jos, leneşă, din pat şi îmi aduc aminte de castel. Mi l-am construit acum câţiva ani şi am uitat de el. Zidurile sale înalte şi impunătoare mă protejau întotdeauna. Paznicii de la poartă nu permiteau nimănui să intre fără un interogatoriu ce dura zile întregi. Aveau în mână pistoale cu apă, să stropească impostorii în ochi, pentru a-i trezi la realitate. Le foloseau cam des, ce-i drept! Mă amuza teribil să privesc chipurile dezamăgite cum se depărtau de castel.

            Eram protejată înăuntru. Aveam propriul meu colţ de Rai şi eram fericită. În salonul principal aveam pianul lucios şi negru, pe care îl atingeam în momentele nostalgice şi îi permiteam să-mi aline timpanul şi sufletul. Peste el şi pe lângă el erau presărate sute de petale de trandafir. Îmi plăcea să le iau în palme şi să le arunc în sus. Urmăream apoi dansul lin pe care îl realizau până jos.

            Aveam biroul meu de lemn masiv, unde mă aşezam pentru a-mi aşterne gândurile pe hârtie. Cu o simplă pană îmbibată în cerneală reuşeam să-mi conturez visele, să-mi planific viitorul şi să uit trecutul.

            Obişnuiam să dansez singură în mijlocul salonului. Mă uluia imensitatea încăperii şi felul cum se distorsiona imaginea când mă învârteam în cercuri. Puteam să cânt, să dansez, să ţopăi, să alerg, să strig, să şoptesc, sa tac. Nu mă vedea, nu mă auzea nimeni.

           Era locul în care fugeam de lume, de străzi şi blocuri, de semafoare şi roţi uzate, de chipuri cioplite, de zâmbete false…Fugeam de ură, de iubire, de el şi de tine!

           L-am redescoperit astăzi şi nu voi ezita să pătrund în imensitatea sa. Porţile sale mereu vor fi deschise pentru mine şi veşnic închise pentru voi!

Părerea voastră contează!

