Răul vrea răul celui rău…

Citate proaspete care-mi plac şi care mă reprezintă:

“Aveam o calitate stranie. În plină fericire, era suficient să-mi închipui că fericirea aceasta nu este de durată, ca să şi simt cum se sfârşeşte. Şi senzaţia de fericire dispărea nu pentru că ar fi dispărut condiţiile care o creau; ea era alungată de gândul că aceste condiţii îşi vor înceta existenţa brusc şi în foarte scurt timp. Imediat ce realizăm acest gând, fericirea dispărea, iar condiţiile care continuau să existe nu reuşeau decât să mă irite.”

M. Agheev – Romanul cocainei

 

“Forţa Centrifugă a Certurilor:  Cu cât te îndepărtezi mai mult de miezul unei probleme, cu atât mai repede iese situaţia de sub control.”

Amy Tan – Fiica tămăduitorului de oase

“Numai oamenii perfect insensibili la sugestii negative, ironii, critici, insulte şi ameninţări sunt cu adevărat liberi şi pot face tot ce doresc în viaţă. Restul sunt nişte cobai umani condiţionaţi psihic, în mod conştient şi voluntar, ori pur şi simplu întâmplător.”

“Soarta omului nu este scrisă în stele, ci în fiinţa sa şi în oamenii între care trăieşte.”

Pavel Coruţ – Zamolxe Arianul

“Iubirea, credea ea, trebuia să vină pe neaşteptate, cu tunete şi fulgere – uragan din cer care se prăbuşeşte peste viaţă, o schimbă total, smulge voinţele precum frunzele şi târăşte cu el în furtună inima.”

Gustave Flaubert – Doamna Bovary

“Perspectiva mă îngrozea: blestemam cuplul care, cu mult înainte de a-ţi da o siguranţă, înfăşoară viaţa în jurul unei singure fiinţe, şi te face dependent de cele mai mici capricii ale acesteia. A iubi înseamnă să-i dau celuilalt, cu propriul meu consimţământ, o putere infinită asupra mea. Cum de putusem contribui la propria mea servitute?”

“Există oare mai mare sfâşiere decât aceea de a simţi focul pasiunii retrăgându-se din tine aşa cum marea se retrage de pe plajă în timpul refluxului?”

“Avea să treacă curând în rândul fostelor mele iubiri, pasiuni pleoştite, amoruri râncede, vechi delicii cocârjate, cu totul interschimbabile. Memoria mea nu mângâia cu plăcere decât aventurile efemere, sclipind de întreaga strălucire a scurtimii lor.”

“…răul vrea răul celui rău…”

Pascal Bruckner – Luni de fiere

Părerea voastră contează!

