Paşte fericit!

Până acum câţiva ani, nu prea dădeam mare importanţă sărbătorilor pascale. În afara faptului că vedeam ouă colorate prin bucătărie şi veneau rudele în vizită cu sute de feluri de cozonac, drob şi pască, nu prea mă încânta perioada asta a anului. Paştele reprezenta doar o săptămână de vacanţă, în care nu eram nevoită să-i văd faţa „ăluia de biologie”.

Ştiam toată povestea cu Învierea lui Iisus, mă uitasem şi la „Patimile lui Hristos” (film care îl difuzează toate posturile TV, în fiecare an. Mie una, mi s-a părut că în loc să-şi vopsească ouăle roşii, regizorul l-a băgat pe Iisus în oala cu vopsea. Au fost un pic prea „crăcănate” şi dese rănile alea de pe trupul lui, părerea mea!😀 ), ştiam că e şi un reprezentant al sărbătorilor de Paşti, şi anume iepuraşul care-ţi aduce muuultă ciocolată, dacă ai fost cuminte,etc.

Dar, cum spuneam, nu mă „atingeau” prea tare sărbătorile de Paşti. Până când am început să descopăr că poţi să te simţi bine, mergând cu prietenii în noaptea de Înviere să „iei lumină”. Da, e mult potenţial pentru râs în hohote, întrebări precum „oare câţi dintre ei şi-au aprins candela de la brichetă?”, aventura de a duce „lumina” înapoi acasă, mai ales atunci când vântul pare să-ţi facă în ciudă şi te învăluie cu totul. Şi să vezi atunci când ţi se stinge candela, ai rămas singur (căci prietenii s-au dus spre casele lor) şi nu există urmă de om pe o rază de 1km. Şi-ncepi să-i cauţi cu privirea pe cetăţenii care încă „o au aprinsă”, să vezi unul la o distanţă destul de mare şi să începi să ţipi: „Nu vă supăraţi!!! Domnuuuuu, nu vă supăraţi! Vă rog, nu măriţi pasul, vreau doar puţină lumină!”.

Nu mai spun că acum, cu etnobotanicele astea, am asistat la un moment care m-a făcut să-mi spun în gând „you’re going to hell, bitches”, chiar de nu-s cine ştie ce credincioasă. Un grup de indivizi cu candele aprinse în mână, se opriseră lângă un Spice Shop şi se chinuiau să-şi aprindă jointul de la una dintre ele. Şmecher, nu? (NU! Ne vedem la „subsol”, eu o să fiu aia care vă amestecă în cazan şi mai adaugă puţină sare din când în când!)

Bineînţeles, din categoria lucrurilor bune de făcut de Paşti, mai e şi ieşitul la grătar, undeva la pădure. E super relaxant să fii în compania amicilor tăi, să pregătiţi un picnic copios, să jucaţi badminton şi volei, whist, poker sau remi, în natură, la aer curat, departe de zgomotul maşinilor. Mai rău e când lângă pătura ta, se întinde o altă pătură a cărei propietari sunt nişte burtoşi libidinoşi care mai dau şi manelele la maxim din BMW-urile lor. Un asemenea grup îţi poate alunga buna dispoziţie.   

Şi un ultim motiv pentru care a început să-mi placă Paştele foarte mult este reuniunea cu membrii ai familiei pe care nu i-am mai văzut de foarte mult timp. Nu e vorba că înainte nu se organizau mese în familie, de Paşti, dar când eram eu mică aveam mereu familia aproape şi nu exista weekend în care să nu ne întâlnim cu toţii. Acum toţi s-au împrăştiat prin alte oraşe, alte ţări sau pur şi simplu au mult prea puţin timp liber. Drept urmare, ne vedem şi noi doar de sărbători.

Aşa că, dragilor, pentru că mie-mi place foarte mult sărbătoarea din perioada asta, vă urez să vă aducă iepuraşul tot ce vă doriţi, să vă relaxaţi şi să vă umpleţi de energia necesară pentru a vă atinge scopurile!

P.S: Mă amuză copios să intru pe facebook în perioada sărbătorilor (fie ele pascale, de iarnă, etc.): jumătate din persoane aruncă cu urări în toate direcţiile şi îşi etichetează prietenii prin poze cu dedicaţii, iar cealaltă jumătate se plânge de prea multe urări şi tag-uri! It’s hilarious!

4 responses to this post.

  1. Paște fericit și ție🙂

    Like

    Reply

  2. Sarbatori frumoase si tie, Alex!

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

