Blogging – “maşina de zvonuri cu motor turbo”

Aţi cunoscut online sau offline un blogger instalator? Aţi dat de vreun blog în care să aflaţi cum puteţi să vă menţineţi ţevile intacte şi apa fierbinte şi cum să împiedicaţi înfundarea scurgerilor? Eu, încă nu. Dar mă aştept şi la asta în curând.

Aşa cum e la modă să dai „check in” pe Faceebook chiar şi de pe wc, aşa e şi „apucatul de blogging”. Ai ceva de comentat despre vecina de la doi care face prea mult sex? Fă-ţi blog! Ţi-a venit o idee despre cum poţi tu să schimbi lumea construind trăsuri din boabe de cafea? Fă-ţi blog! Te-ai plictisit să postezi melodii pe Facebook şi ai nevoie de un alt fundal unde să-i dai „share” lu’ Alex Velea? Fă-ţi blog!

Pentru că am observat că toată lumea îşi face blog şi blogerii „ăi vechi” şi consacraţi se plâng că noi ăştia mici suntem vai de capul nostru şi habar n-avem ce-i acela blogging, m-am hotărât să iau să studiez ce cărţi prind pe la bibliotecă pe tema aceasta (mi-aş şi cumpăra vreo două, dar eu nu fac încă bani din scris ci doar capăt experienţă cu caru’!). Aşa ca să nu mă mai simt cu musca pe căciulă când citesc vreun articol cu titlu de genul „Bloggeri începători, ieşiţi afară!”, am umblat prin Biblioteca „V.A. Urechia” în căutare de material de studiu. Prima carte pe care am pus ochii, „Conversaţii libere” de Robert Scoble şi Shel Israel, era cică numai bună, după descrierea de pe copertă. Nu o să vă enumăr aici toate informaţiile esenţiale pe care le-am acumulat eu din ea, ca să o luaţi şi voi eventual şi să selectaţi singurei ce vreţi să reţineţi. În schimb, voi da cu „copy-paste” câteva fragmente care mi-au sărit în ochi:

„Probabil cel mai convingător argument strategic pentru blogging este interrelaţionarea cu Google şi cu celelalte motoare de căutare moderne. […] O poziţie bună la căutarea Google a devenit mai importantă decât o armată de PR şi tonele lor de comunicate de presă. […] De fiecare dată când postezi, Google observă şi îţi creşte ratingul. Google, de asemenea, ia în calcul şi linkurile – adică alte site-uri care pun linkuri către blogul tău.”    

Prin blogging se evită mitologia presei. Dave Winer, autorul weblogului Scripting News, susţine că blogul ar trebui să fie „vocea nefiltrată a unui individ” pentru că „nu este discursul unei organizaţii. Este informal. Este verde-n faţă!”. El mai spune că „sunt multe lucruri care se pot realiza prin bloguri şi nu prin presă, pentru că aceasta din urmă consideră că trebuie să aparţii unei companii mari ca să ai dreptul la o opinie. Actul creaţiei poate fi realizat doar de către o persoană, nu de o companie”.

„Blogging-ul este bomba sexy a erei informaţionale. Ştiind că zvonul a fost mereu cel mai credibil mod de a răspândi informaţie şi notorietate, blogging-ul intră în acest tablou, fiind cel mai puternic mecanism pentru „zvonuri” inventat vreodată. Blogging-ul este mai rapid şi mai eficient decât mersul din sat în sat şi bătutul pe la uşi.”

Deşi cartea este mai mult axată pe blogging-ul în lumea afacerilor, are destule sfaturi bune şi pentru cei care deţin un blog personal unde aruncă cu păreri. Dacă v-am stârnit curiozitatea şi vă simţiţi şi voi printre prichindeii care au multe de învăţat la capitolul acesta, vă invit la bibliotecă, librărie,anticariat etc. să căutaţi informaţii despre cum să NU fii veriga cea mai slabă a blogosferei. 

 

P.S: Dacă vă număraţi printre cei care au aterizat la acest post, căutând scut metalic skoda octavia sau scut motor seat leon, v-am lăsat două link-uri şi vouă. Asta aşa, ca să mai veniţi pe aici!😀

Părerea voastră contează!

