Leapşă: Facebook şi tipologiile sale

N-am mai răspuns la o leapşă de ceva timp şi pentru că îmi era puţin dor, m-am hotărât să o preiau pe următoarea de pe blogul: Natural, ca Aloe Vera. Cu DA NU.

Leapşa are legătură cu facebook-ul şi cu tipologiile în care se încadrează utilizatorii săi. Pentru prima întrebare, se vor citi paginile 16-21 din Revista Biz. Să începem:

1. Există un profil (sau mai multe) care te caracterizează?

Am un profil destul de detaliat, vizibil doar în cercul de prieteni; statusurile mele conţin de cele mai multe ori citate care reprezintă starea sufletească în care mă aflu la momentul respectiv, sau păreri proprii despre anumite subiecte ce nu merită dezbătute într-un text mai mare de 3 fraze; am un număr mediu de prieteni pe facebook care include atât prietenii adevăraţi, cât şi amicii, cunoştinţele, rudele, colegii şi persoanele care mi se par interesante; am fotografii personale, sortate în albume cu descrieri corespunzătoare; rolul facebook-ului, pentru mine, este de acumulare de informaţii, din categorii diferite şi într-o manieră comodă, de  promovare şi bineînţeles socializare. De obicei postez melodii care-mi plac foarte mult, articole pe care le consider interesante, fotografii amuzante sau care exprimă un mesaj aparte şi articolele pe care le mai scriu şi eu.🙂 Deci profilul meu este o combinaţie între pragmatic şi auto-propagandist.

2. Ce alte tipologii de utilizatori Facebook crezi că mai există?

Stalker-ul: cel care-ţi ştie fiecare status, postare, fotografie, like,etc. dar care stă mereu “în umbră” şi nu îndrăzneşte să comenteze sau să dea “like”/mesaj; în schimb dacă te găseşti cu el pe stradă, te va atenţiona în privinţa unui status de acum 2 zile…

Gică Contra (de care ziceam şi în articolul precedent): e genul de om care ştie doar să critice orice rahat pe care-l postezi tu. Ai pus o melodie de-a unei formaţii ce ţie îţi place mult, el va lăsa un comentariu în care va spune “dislike” sau “cum poţi să asculţi porcăria asta?”; ai postat un banc la care tu ai râs cu lacrimi, el va spune “hmm, nu e aşa amuzant”; ai dat mai departe un articol care te-a impresionat, el va spune “nimic interesant aici”; şi tot aşa…

“VIP wanna be”-ul: Persoana care postează despre absolut orice mişcare pe care o face. Te anunţă când s-a trezit din somn, când a ridicat ceaşca de cafea, când a terminat şi ultima gură de zaţ, când a plecat la muncă, când a ajuns la muncă, când a făcut pauză de muncă, când s-a reapucat de muncă şi cât timp mai are de muncă. Dă check in şi când se duce la BRD şi când se află la parastas şi când a intrat într-o toaletă publică.

P.S: Când am adus în discuţie existenţa ultimei categorii, unui grup de prieteni, unul dintre ei s-a simţit obligat să mă atenţioneze că şi eu am postat într-o zi că sunt la plimbare pe faleză. Dacă simţiţi şi voi, dragi cititori, aceeaşi nevoie, permiteţi-mi să vă explic: una e să dai un “check in” pe zi şi alta e să dai “check in” la fiecare chioşc la care ajungi!

3. Câţi prieteni FB aveţi?

710

4. Din câte grupuri Facebook faci parte? Poţi să le enumeri?

9 grupuri. Unul este al revistei la care scriu, Belva; 2 dintre ele sunt grupuri ale unor cluburi pe care le frecventez, unul e cu bancuri, alte 2 despre blogging, unul al facultăţii la care învăţ şi două legate de oraşul meu natal, Galaţi.

5. Ai vreun grup creat/administrat de tine pe FB?

Nu.

 

Părerea voastră contează!

