Cele 10 porunci ale bloggerului

Am găsit pe un blog aceste zece reguli haioase, de care ar trebui să ţină seama orice blogger.

1. Să nu furi fără să pui sursa.
2. Să îţi respecţi cititorul.
3. Să nu omori din cuvinte nicio minoritate.
4. Să nu îţi doreşti traficul aproapelui tău.
5. Să nu comentezi cu alt ID.
6. Să nu faci linkexchange cu bloguri sub PR3.
7. Să nu faci spam.
8. Să nu te vinzi ieftin. Fără AdSense.
9. Să îţi ajuţi aproapele! Fă-i un discount la banner.
10. Să nu uiţi de unde ai plecat. O să te întorci repede!

Dacă ar fi să mă spovedesc la un părinte al bloggingului şi să-i mărturisesc păcatele mele, aş spune că nu prea menţionez sursa la fotografiile pe care le mai presar printre rânduri, dar dacă adaug un text de pe undeva, întotdeauna precizez de unde l-am luat. Probabil pedeapsa ar fi să citesc zece postări cu titluri neatrăgătoare şi să las comentarii constructive la fiecare dintre ele; sau să dau mai departe o leapşă cu o sută de întrebări şi să conving lumea să răspundă la ea.

La omorâtu’ din cuvinte nu ştiu ce să spun, căci sunt mai acidă uneori cu anumite tipologii de oameni care-mi păşesc pe nervi, zilnic; dar cred că scap de pedeapsă căci, de obicei, nu mă leg de minorităţi ci de ditamai majoritatea (ex: cocalari, piţipoance, jurnalişti de can-can, cititori de can-can, paraşute, parapante, aparate umblătoare de dat cu pumnul,etc.)! Dar, dacă ar fi să primesc o pedeapsă, probabil ar fi una de tipul: “dă like la două postări a unei persoane pe care ai omorât-o din cuvinte”. Aş scăpa ieftin, deşi mi-aş călca puţin pe orgoliu!

Cu respectatul cititorului n-am nimic împotrivă, atâta timp cât respectul e reciproc. Dar dacă eu îţi zic “mulţumesc pentru părere” iar tu mă iei cu “mai dute-n… ţările calde”, e posibil să-ţi aplic un mic jetuţ şi să te trimit în spam, în cazanul cel mai primitor!

Cred că mai încalc doar două reguli şi gata, promit! Şi nici pe astea nu le-aş încălca, dar sunt începătoare (încă am lămâia lipită pe monitor). Nu am cum să fac mofturi la linkexchange şi să am pretenţia de PR3, când blogul meu are PR2 şi dacă aş şti ce dumnezeu să-i fac ca să mai crească, aş face, dar eu mă pricep la scris şi…cam atât! Glumesc, sunt multitalentată, cânt sub duş de mă aplaudă vecinii cu lingura-n ţeavă, dar când vine vorba de făcut reclamă la propria-mi muncă, mă loveşte modestia. 

Şi bineînţeles că tânjesc la traficul aproapelui meu, care, de cele mai multe ori, mă hipnotizează. Am în blogroll şi oameni “mici” aşa ca mine, dar şi ditamai posesorii de ligheane de trafic şi da, uneori îi invidiez!

Şi pentru că tot am deschis subiectul ăsta, aşa ca pentru încheiere, vă cer tuturor câte o idee, opinie, sugestie,etc. referitoare la cum aş putea să-mi fac reclamă (şi nu degeaba, eventual! Adică să văd rezultate la trafic, acolo…). Mulţumesc anticipat!

Sursa foto 1: blog.daleysfruit.com.au

Sursa foto 2: fastcompany.com

7 responses to this post.

  1. […] plângeam acum ceva timp că nu mă pricep să-mi promovez blogul şi nu ştiu ce să-i dau să pape la PR(page rank) ca să mai crească niţel. Adevărul e că nici […]

    Like

    Reply

  2. Posted by oni on June 1, 2012 at 07:55

    Tu numai scrie cat mai amuzant si variat.Timpul discerne multe.

    Like

    Reply

  3. “Am găsit pe un blog aceste zece reguli haioase”, daca dai click unde scrie blog, cu verde, o sa ajungi la sursa!

    Like

    Reply

  4. Si ai tinut cont de prima porunca? Eu nu vad link catre blogul de unde ai luat poruncile. :))

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

