Carneţelul “sufletelor pereche”

Cu doar câteva zile în urmă am terminat de citit o carte foarte ciudată; poate chiar cea mai interesant de ciudată carte pe care am citit-o vreodată. Când am fost la bibliotecă, mi-a atras atenţia coperta ei, ce înfăţişa un trup feminin uşor enigmatic şi titlul său, “Cabaret”. Uitându-mă şi la descrierea de pe copertă am fost convinsă că nu voi regreta dacă voi alege să o iau acasă şi să o răsfoiesc: “Roma anilor ’70. Freda Lippi constată că Alberto, soţul ei ventriloc, marioneta şi iubitul ei papagal, Pierino, au dispărut în mod misterios”.

Cartea este plină de răsturnări de situaţie, de momente care te lasă cu gura căscată şi de clipe despre care nu credeai că vei citi vreodată. Eu v-o recomand din suflet!

Dar nu acesta este subiectul principal al post-ului de astăzi.

Una dintre paginile cărţii prezintă o obsesie a unei femei de a-şi nota, într-un volum legat în piele, toate idilele sale. Şi nu e ca şi cum ar fi notat în stilul: “X-ulescu – în data de…- nota 8”. Evaluarea indivizilor se făcea astfel:

“CONCURENT: Miseno Numitore

CATEGORIE: funcţionar la arhivă, secţia P-S

ÎNTÂLNIRE: plimbare în Giardino del Quirinale, cafea în Piazza Barberini

CONVERSAŢIA: plictisitoare, dar de bun-simţ

MÂINILE: adesea umede şi tremurătoare

SĂRUTĂRILE: băloase

VERDICTUL GENERAL: insuficient de neghiob”

Şi eu stau şi mă întreb acum, uitându-mă în jurul meu la toate domnişoarele care schimbă băieţii ca pe şosete, oare chiar aşa se întâmplă şi în afara paginilor cărţii? Mă gândesc că şi inspiraţia asta a autoarei s-a înfiripat dintr-un adevăr auzit pe undeva, într-o staţie de autobuz. Mă gândesc că sunt domnişoare, din ce în ce mai tinere se pare, care au un carneţel în care notează fiecare amănunt al întâlnirii cu un posibil suflet pereche. Îi analizează îmbrăcămintea, freza, numărul de la pantof, mărimea degetului arătător, grosimea portofelului, numărul înjurăturilor/minut, marca cheii de la maşină, bacşişul lăsat la plecarea din club, preţul aproximativ al buchetului de flori cu care a venit la întâlnire şi, dacă mai rămâne loc pe pagină, culoarea sufletului său. Şi după ce testează un număr consistent de parteneri, trag o linie, fac un calcul şi spun “Gigel este câştigătorul trupului meu! Pentru că are muşchi, bani pe card şi-n portofel, două BMW-uri şi un Porsche, o gaşcă de amici cu bâte-n portbagaj care ar putea să-mi sară în ajutor dacă vreun trămbălău îndrăzneşte să îmi privească decolteul şi nu tre’ să o cunosc pe maică-sa, că e plecată de mult timp în ţările calde, fără semne de întoarcere.”

Şi se mai miră unele, că de ce dom’le băieţii le caută doar pentru sex…

Voi ce părere aveţi? Cine e de vină pentru comportamentul acesta, atât al băieţilor care caută doar aventuri cât şi al femeilor care testează (tot) terenul?

Sursa foto: robcallaghan.co.uk

8 responses to this post.

  1. Posted by lacrimidecristal on September 24, 2012 at 21:43

    Cred ca pana la urma tine totul de autoeducatie, si ceea ce-si doreste fiecare. Si DA, gradina e plina si de buruieni!

    Like

    Reply

  2. Parca m-ai facut curioasa🙂

    Like

    Reply

  3. Nu prea pot sa spun a cui este vina , multi probabil dau vina pe societate si pe exemplele vazute la TV , dar asta nu cred ca e adevarat , fiecare om se comporta cum crede el de cuviinta . Probabil asta este mentalitatea generala a oamenilor din ziua de azi . Si apropo de carte , pare foarte interesanta , mai ales partea cu acel carnetel , m-a facut sa rad putin : Saruturile : baloase si verdict : insuficient de neghiob :)) . Daca o sa ai timp vreodata si nu stii ce sa mai citesti iti recomand o carte : Portretul lui Dorian Gray de Oscar Wilde . Este o carte foarte tare , in care sunt dezbatute foarte multe aspecte ale comportamentului si a societatii umane , dar nu numai , chiar daca la prima vedere pare a fi despre altceva cartea .

    Like

    Reply

  4. cum zicea Caragiale , ” e o soțietate fără prințipuri, mon cher ”

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

