Cameraman…nu sună rău!

Ce înseamnă o înregistrare video dacă nu poţi desluşi personajele şi acţiunea din imagini? Cui îi face plăcere să îşi forţeze ochii pentru a distinge o formă umană dintr-o filmare “cu purici”?

Unii oameni folosesc telefonul pentru a filma, alţii aparatul foto iar alţii apelează la metoda cea mai de calitate şi-şi achiziţionează o cameră video. Un prieten de-al meu, cameraman de profesie, şi-a achiziţionat recent un Panasonic AG-AC160A şi m-a chemat la el ca să-l “ude” (cu o sticlă de bere, evident).

Deşi sunt la jurnalism, nu ştiam cu ce se “mănâncă” exact această cameră aşa că l-am pus să-mi explice, căci niciodată nu e prea târziu să înveţi câte ceva.

Am aflat, astfel, că cel mai important lucru la o camera video este senzorul de imagine iar Panasonic AG-AC160A are 3 senzori MOS 1/3inch cu rezolutie de 2.2Mpix fiecare şi Ultra Luminance Tehnology, ceea ce se “traduce” prin faptul că înregistrează imagini foarte bune. Un alt element foarte important în achiziţionarea unei camere video am aflat că este capacitatea sa de a filma la lumină slabă. Dacă în fişa tehnică a camerei video scrie de la 7Lux în sus, imaginea de interior devine întunecată şi granulată, ceea ce nu este cazul la Panasonic AG-AC160A, aceasta având sensitivitate low light 0.4 LUX.

Mi-a spus, în spirit de glumă, că nu mai trebuie să meargă tiptil până la muscă pentru a o filma căci,  camera sa video integrează  funcţia  TELE-MACRO  care  se  activează  automat   când  se  filmează  de   la  mai  puţin  de  1 metru  de  obiect şi  care  a  fost    proiectată  pentru  filmarea  obiectelor  mici  fără  a  fi  nevoie  de  o  apropiere  extremă  de  ele.  Camera mai are şi Zoom optic 22X ( 28mm – 616mm echivalent 35mm ), 3 inele pentru reglaj Focus / Iris / Zoom, Diametru filtru 72mm şi nici nu este greu de manevrat întrucât are o greutate excelent balansată.

Bineînţeles că nu am reţinut chiar toate detaliile pe care mi le-a dat dar cert e că dacă nu-mi voi găsi un job în presa scrisă, nici profesia de cameraman nu-mi sună rău. Şi ce altă cameră mi-aş putea lua dacă nu Panasonic AG-Ac160A?

Sursa foto: digitalxx.ro

2 responses to this post.

  1. la ce pret l-a luat?
    si eu as vrea o camera d-asta meseriasa, full hd.
    de exemplu, ma tot uit la spice hd (recunosc!)
    si ma minunz de cat de bine se vede. au aia niste camere, nu foarte mari insa, dar meseriase.

    sau alta camera, daca as avea bani mi-as lua un panasonic hvx 200
    http://www.dvxuser.com/articles/HVX200/

    sau un sony f23

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

