Guest – post NEPUNCTUAL – Experiente scolaresti intarziate

Ieri incepu scoala (desi sunt pe un blog moldovenesc, raman oltean). Asa ca la moda in blogosfera este sa scrii despre scoala. Apropo, Emil Calinescu (Punct Eu) sunt .

Despre prima zi de scoala am scris (pe alt blog; nu stiu in ce ordine vor aparea articolele), asa ca acum voi scrie despre altceva. Si anume un sport des intalnit in scoala (atat generala, cat si liceu): intarziatul. Uneori intarziatul era intentionat (gen: scapam de prima parte a orei, cand asculta), alteori era neintentionat.

Sa va zic acum cateva chestii interesante despre ceea ce numesc eu experiente scolaresti intarziate:

  1. Rar intarziam la orele urmatoare. Cand intarziam, invariabil se intampla la prima ora. Si in generala, si in liceu. Asta intai si intai pentru ca nu sunt fumator.
  2. In generala era cam “puscarie”. Pe langa gratiile la geam, care-ti dadeau aceasta senzatie, mai era si faptul ca scoala era efectiv inchisa in timpul orelor. Daca intarziai nitel mai mult, trebuia s-o iei prin fata. Directoarea avea biroul de vedea tot ce se intampla. Stia cu exactitate cine vine si cine e acea persoana.
  3. Legat de asta, faza tare. Eram clasa a VIII-a si prima ora aveam desenul. Faceam cu o profa tanara si de treaba (pana atunci facusem cu o baba destul de scortoasa). Si intarzii. Mai eram cu un coleg. Directoarea era cu spatele. Sala de clasa era la parter. Colegul asta al meu se gandise sa o silentios, dar grabit, sa ajunga in clasa fara sa fie vazut. Eu mai sincer de felul meu o salut pe directoare: Sarumana doamna directoare. Colegului meu ii picase fata. Directoarea zambitoare ma saluta, imi zice sa intru repede in sala, sa sper sa fiu primit. Dupa mine, nu aveam de ce sa ma feresc. Nu dadusem in cap, nu omorasem. Doar intarziasem. Nu e ceva atat de grav…
  4. Legat de directoare, foarte tare e ca ea ne stia pe toti. Si stia cu exactitate ce clasa esti, ce ora ai etc.  Memorie ca a ei nu am mai intalnit demult.
  5. La liceu chestii mai grave: se inchidea poarta prin curte (uneori, nu chiar tot timpul), iar la intrarea din fata nu erau elevi de serviciu, ci era un portar. Cu care m-am certat de multe ori. Intr-una din zile intru cu o profa (“e cu mine”), alta data stau 5 minute, el imi spunea ca “exista riscul sa nu te primeasca la ora”, iar eu ii ziceam ca asta e strict problema mea, nu a lui. Intr-un final m-a lasat. Aici nu mai imi era frica de directoare/director . Nici macar nu stiau cine sunt…
  6. Ora incepea la 7:30 (intr-a XI-a si a XII-a). Tin minte ca la un moment dat la 7:30 ma trezisem. Maica-mea speriata: nu trebuia sa fii la scoala? La care eu: ajung eu … Am ajuns… Pana sa se termine prima ora.
  7. La un moment dat la engleza am ajuns la 8:15. La si 20 se termina ora. Mi s-a motivate absenta. Cica am ajuns “la timp”.
  8. Cea mai tare faza cu intarzierea (si ultima, ca o sa inchei cu ea) tot la engleza s-a intamplat. Se enervase profa pe mine ca veneam invariabil cu intarziere si-mi spune: DATA VIITOARE VII LA FIX. Ajung eu “data viitoare”. Profa, calma: Emil, ce ti-am zis eu data trecuta? Eu, la fel de calm: Sa vin la fix. Ea: pai si cat e ceasul acum? La care eu, cu un zambet in coltul gurii: 8 fix … A inceput sa rada. Radea cu pofta. Foarte de treaba profa (blonda care strangea bancuri cu blonde de la elevii clasei unde era diriginta; cica o distrau enorm bancurile cu blonde). Tin minte ca ei i-am dat de un 8 martie o felicitare, pe care scrisesem “pentru cea mai blonda profa pe care am avut-o”. In loc sa se supere, m-a luat in brate si mi-a multumit.

Gata articolul meu intarziat. Daca aveti si voi experiente intarziate din scoala e bine sa le semnalati aici. E valabil si pentru proprietara acestui blog.

Pana sa inchei, fac aceeasi vesnica invitatie: hai si la mine pe blog cu un guest-post.

Salutari INTARZIATE tuturor.

Sursa foto> parentdish.co.uk

 

7 responses to this post.

  1. […] ” cele mai bune articole ale saptamanii ” : – cel mai bun guest gazduit; – cel mai bun guest scris in deplasare; – cel mai bun articol propriu de pe acest […]

    Like

    Reply

  2. Foarte bun articolul tău. M-a făcut să-mi amintesc de unul din colegii mei de liceu care nu reuşea niciodată să ajungă la timp, chiar dacă stătea cel mai aproape de şcoală – de fapt chiar peste drum de ea. Pe vremea noastră elevii nu întârziau şi nu intrau după profesori, doar acest coleg făcea asta cu o nonşalanţă asemănătoare cu a ta. De fiecare dat zicea că i-a stat ceasul. După un timp i-am făcut cadou – de ziua lui un ceas cu sonerie. A doua zi a venit la fix – ca şi tine – după o oră. Acum avea alt laitmotiv – ceasul primit de la voi întârzie🙂

    Like

    Reply

  3. Eu cred ca vina este de ambele parti, a elevilor ca intarzie la prima ora si a scolii ca intarzie la restul orelor … era cu mult prea mica pauza daca stau si ma gandesc ca trebuia sa cobor doua etaje, sa traversez toata curtea pentru a iesi in strada (in scoala nu se fuma), sa gasesc loc sa fumez (toti elevii din scoala erau afara), sa ma intorc in curtea scolii si dupa sa urc iar doua etaje (cu un rand in fata mea ca la paine). Corect, nu? Si nu, a te lasa de fumat nu este o solutie! :))))

    Like

    Reply

  4. La întâlniri ajung chiar şi mai devreme şi nu-mi plac oamenii care întârzie, dar na…ce poţi să le faci? Aaa da, să aştepţi sfertu academic şi apoi să pleci!😀

    Like

    Reply

  5. Aveam o replica, preluata de la un coleg: ora incepe si fara mine. Si e chiar mai liniste cat nu-s in clasa.

    Asta era diferenta intre intarziatul la scoala/liceu/facultate si intarziatul la intalniri. La scoala nu te asteapta nimeni, la intalniri da🙂 Altfel, nu prea-mi plac intarziatii, mai ales cei care-si fac un obicei din asta🙂

    Like

    Reply

  6. Eu întârziam la aproximativ toate orele, căci ieşeam în pauză la fumat cu gaşca şi ne uita naiba pe acolo…:)) până ne mişcam noi înapoi în clasă, ora era deja începută de ceva timp. Dar profii se obişnuiseră cu noi şi nu mai spuneau nimic.
    În schimb erau unele ore la care nu ne permiteam să întârziem căci erau şi profi destul de scorţoşi şi se transformau dacă îndrăzneam să “le luăm obiectul la mişto” :))

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

