Scuze la tot pasul

101_positions_102_excuses

Ediţia aceasta de Happy Weekend vreau să o dedic scuzelor, căci de multe ori m-am mulţumit să găsesc scuze de tipul “n-am timp” sau “am altceva mai important de făcut acum” şi să amân anumite decizii şi acţiuni. Şi, zic eu, ar fi cazul să încetez cu asta şi trec la fapte.

Găsim scuze pentru relaţiile eşuate în care ne afundăm tot mai mult. Ne spunem că e mai bine să fii cu cineva decât să trăieşti în singurătate. Şi e atât de greşit! Când stai într-o relaţie doar de dragul de a avea pe cine să ţii de mână, poţi rata şansa de a întâlni persoana care să te poarte pe culmile fericirii. Chiar dacă poveştile tale nu vor avea întotdeauna un final fericit, e bine să le închei atunci când e cazul.

Găsim scuze ca să înlocuim în propoziţii cuvântul “lene” cu expresii precum “nu am ştiut cum”, “am crezut că mai am timp”, “nu am reuşit”. E mai simplu aşa, într-adevăr. E mult mai uşor să spui “nu pot să învăţ, nu mă duce capul” decât să iei cartea în mână şi să n-o laşi până nu ţi-ai tocit creierul cu ea.

Bărbaţii găsesc scuze ca să nu ducă gunoiul, iar femeile ca să nu facă sex. Copii găsesc scuze ca să nu-şi facă temele, iar bătrânii ca să nu-şi ia pastilele. Toţi facem asta, toţi găsim scuze ca să nu facem câte ceva.

Dar ce-ar fi ca, printre zâmbete de weekend, să ne propunem să mai tăiem din scuze şi să acţionăm mai mult?

2012-12-18-bukowski

Dar pentru că totuşi e HAPPY WEEKEND, să ne distrăm un pic şi cu câteva glumiţe, pe aceeaşi temă:

Bulă ajunge acasă la 6 dimineaţă.
– Unde ai fost, Superman? întreabă Bubulina.
– Păi, să vezi, am fost cu nişte clienţi în oraş.
– Şi ai stat cu ei până la 6 dimineaţa, Superman?
– Da, că am obţinut un contract foarte important. Auzi, da’ de ce-mi tot zici “Superman”?
– Păi, numai el mai purta chiloţii peste pantaloni.

Cele mai folosite scuze de bărbaţi, pentru a respinge o femeie… 
10. Eşti ca o soră pentru mine = Eşti urâtă! 
9. Este o mică diferenţă de vârstă între noi = Eşti urâtă! 
8. Nu mă atragi în “sensul” acela = Eşti urâtă! 
7. Viaţa mea este prea complicată acum = Eşti urâtă! 
6. Am o prietenă = Eşti urâtă!
5. Nu îmi dau întâlniri cu colegele de serviciu = Eşti urâtă! 
4. Nu este vina ta, ci a mea = Eşti urâtă!
3. Mă concentrez asupra carierei mele = Eşti urâtă! 
2. Sunt celibatar convins =Eşti urâtă!
1. Hai să fim prieteni! = Eşti îngrozitor de urâtă!

-Vecine, câinele tău mi-a muşcat până acum de 3 ori soacra.
-Vai, mii de scuze! Câinele ăsta e incorigibil. Nu ştiu ce să fac cu el.
-Vinde-mi-l mie!

Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! – Ediţia 1.

Sursa foto: pinterest.com

20 responses to this post.

  1. Spre rusinea mea, evit tot mai des sa caut scuze. Am invatat ca este mai simplu sa spui adevarul, dar uneori regret, cand vad mutrele pe care le fac oamenii cand le spun verde in fata de ce nu vreau sa ii ajut. :)) Asta nu inseamna ca ii refuz pe toti. :))

    Like

    Reply

  2. scuze,dar nu pot sa vin…pestisorul surorii bunicii mamei prietenei surorii mele tocmai a murit…a fost tragic!

    Like

    Reply

  3. bună temă pentru prima ediţie!
    şi observaţiile sunt pertinente! sunt de acord cu tine!
    ce neplăcut este când simţi în aer că eşti minţit!
    weekend plăcut!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on January 6, 2013 at 12:48

      Când e atât de simplu să spui adevărul nu ştiu de ce oamenii aleg să-şi încarce memoria cu minciuni.
      O duminică frumoasă!

      Like

      Reply

  4. Ups! Si eu am o colectie impresionanta de scuze, pentru ca am tot cerut si oamenii mi-au oferit! Acum… trebuie sa le dau altora! Dar si eu le-am dat scuze, cand au cerut!🙂 N-am putea spune / ne spune: “scuze, dar nu mai am scuze?” 🙂

    Hm… Prea multi stau langa cineva doar pentru a nu fi singuri! Si mai aduc pe lume si copii😦
    Final nefericit al unei povesti? Daca finalul e nefericit inseamna ca nu e finalul, inseamna ca povestea nu s-a sfarsit! Finalurile sunt intotdeauna fericite!🙂

    Faina postarea!
    O Duminica minunata iti doresc!
    La multi ani!

    Like

    Reply

  5. cica astea sunt top 4 scuze tampite:)
    Pata de ruj de pe camaşă este de fapt o urmă de cireaşă;
    Mirosul de parfum străin este de la şerveţele umede;
    “Pe colegă nu o ţineam de mână, o trageam de mânecă”;
    “Nu e ceea ce pare”;

    Like

    Reply

  6. Bine ca doar pe femeie se pune presiune sa fie frumoasa .

    Like

    Reply

  7. Posted by elly weiss on January 5, 2013 at 22:26

    🙂 E adevarat, mai gasim si scuze, uneori e inevitabil. Mi se intampla si mie. Dar in general spun adevarul. Mi se pare nedemn sa mint. Pun si pe omul celalalt in postura delicata si nici eu nu ma simt bine deloc daca mint, cautand scuze.
    Cat despre lene…mai pacatuiesc pe acasa. Dar macar spun ca asta e motivul :))

    Happy Weekend!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on January 5, 2013 at 22:30

      Păi asta e ideea, că e mai bine să fii sincer şi să spui “mi-e lene” decât să minţi şi să vii cu scuze prosteşti!:)) E mai sănătos să spui adevărul. Happy weekend!

      Like

      Reply

  8. Imi plac scuzele alea :)))) … dar si femeile le folosesc😀

    Like

    Reply

  9. De acord cu Dani , atunci cand nu am dispozitia necesara de a face un lucru ( adica pe romaneste nu am chef ) spun un sincer.. imi pare rau ca nu pot sa te deranjez cu ajutorul meu dar am alte lucruri de facut :)))) glumeam.. in viata trebuie sa lasam scuzele la o parte , caci poate va veni o vreme cand nu o sa mai avem cui ne scuza, ma refer ca daca cineva din familie cere ajutor sau un prieten bun sau un simplu om de pe strada si vezi ca se chinuie ( sunt fel si fel de situatii sa nu generalizati si sa spuneti daca unu darama un bloc tre sa fiu si eu prin preajma lui..nu) ai putea sa il ajuti caci si tie iti va pica bine atunci cand cineva te va ajuta, cu siguranta. Iar pentru batranii nostrii, am putea incerca sa fim mai buni si mai saritori in ceea ce priveste lucrurile de pe langa casa, nu sa fim cu fite, cum sunt multi care saracii nu mai incap in pantaloni ca vai cine sunt ei, dar au uitat, de fapt erau mici cand parintii lor trageau de la gura lor sa le cumpere o inghetata, ciocolata sau un lucru drag lor si acuma isi baga si isi fac ca cine sunt ei🙂 . Va veni o vreme cand batranii nu vor mai fi..si atunci ..in fata cui ne vom scuza ? O seara placuta tuturor si un nou an fericit !

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on January 5, 2013 at 22:21

      Ai dreptate, riscăm să rămânem fără persoane cărora să ne scuzăm dacă o facem prea des. Căci scuzele sunt acceptate o dată, de două ori, dar nu la infinit.
      Un an fericit şi ţie!

      Like

      Reply

  10. Posted by dani on January 5, 2013 at 21:09

    mie imi plac uratele..glumeam:) referitor la scuze de orice fel, nu am, zic simplu nu vreau:P

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

