Să comentăm pentru natură, zic!

Şi pentru că tot vorbeam acum câteva zile despre aventurile mele din liceu, vă voi spune astăzi câte ceva despre experienţa mea cu voluntariatul.

Prin clasa a IX-a m-am înscris, pe o listă lungă, la prima activitate de voluntariat. Fundaţia “Inimă de copil” organiza o caravană de strângere de fonduri şi mi-a surâs ideea să ajut câţiva copii nevoiaşi. Trei ani de zile, apoi, m-am tot implicat în activităţile fundaţiei, oferind felicitări de Crăciun pe stradă, cântând colinde şi aducându-le câte un surâs copiilor cu dizabilităţi din Galaţi.

Printre alte campanii, de-a lungul anilor, cea care m-a marcat cel mai mult (la propriu) a fost activitatea de voluntariat desfăşurată în cadrul proiectului Verde 003. “În data de 5 iunie 2008, 570 de voluntari din şcolile din Galaţi au participat la o acţiune de curăţenie a râului Siret în zona oraşului.” Asta scrie pe diploma pe care am primit-o la final. Însă, puţini ştiu, că pe lângă faimoasa diplomă, am mai primit şi un alt cadou: câţiva chiriaşi la rădăcina firelor mele blonde. Da, nu am colectat doar deşeurile din tufişurile de pe marginea râului, ci m-am pricopsit şi cu niscai păduchi.

Şi de atunci, Alexandra n-a mai participat la activităţi de voluntariat desfăşurate în natură. 

vALLuntar 2013.cdr

Tocmai de aceea, am ezitat la început să mă documentez în legătură cu campania vALLuntar. Auzisem că are legătură cu plantatul copacilor şi, brusc, amintirile cu dragii mei chiriaşi mi-au repătruns în minte. Şi am spus instinctiv: “nu mă interesează!”. Am rămas cu sechele, ce pot să fac?!

Dar am aflat apoi că, în această campanie, nu mă obligă nimeni să ies în natură la plantat, ci pot participa în cu totul alt fel; culmea, un fel pe care îl îndrăgesc enorm. Tot ce trebuie să fac este să scriu recenzii pentru două cărţi de la editura All, iar pentru fiecare 15 comentarii strânse, se va planta un copac în numele meu.

Astfel, pentru cei interesaţi: în perioada 4-17 februarie 2013 Grupul Editorial ALL pune gratuit la dispoziţia fiecărui blogger câte două cărţi la alegere de pe www.all.ro. Cărţile vor fi expediate prin curier, în limita stocului disponibil, în intervalul 18 – 24 februarie. Apoi, bloggerul va citi cărţile şi va posta recenziile pe blogul personal până pe 23 martie. Iar pentru fiecare 15 comentarii strânse, o echipă a Grupului Editorial ALL va planta un copac, într-un loc ales de ROMSILVA.

Despre modalitatea de participare puteţi citi în regulamentul campaniei, ce se găseşte aici. Informaţii despre desfăşurarea campaniei se vor regăsi şi pe paginile de Facebook: Editura ALL şi Strada Ficţiunii, pe grupul de Facebook vALLuntar sau pe Twitter, folosind hashtagul #vALLuntar.

Campania se desfăşoară în perioada 4 februarie – 7 aprilie după cum urmează:

4 – 17 februarie – înscrierea în campanie
18 februarie – 24 februarie – trimiterea cărţilor
24 februarie – 23 martie – lectură şi recenzie
25 martie – 7 aprilie – plantarea copacilor

În prima ediţie vALLuntar, din 2012, s-au implicat 150 de bloggeri, s-au citit 280 de cărţi şi s-au adunat 200 de ore de voluntariat. O echipă de angajaţi ALL a facut voluntariat în două centre alese de bloggeri: Hospice şi Policy Center for Roma and Minorities.

În concluzie, să nu aruncaţi cu roşii în mine dacă o să vă bat la cap să-mi comentaţi recenziile la cărţi. Am ales două cărţi care tratează subiecte ce merită discutate: “Noul cod al bunelor maniere”, Silke Schneider-Flaig şi “Iubiri toxice”, Walter Riso.

Aşa că, fiţi pe fază şi comentaţi, comentaţi, comentaaaaaaţi! :D

12 responses to this post.

  1. Frumos.
    Orice chestie de genul acesta e de apreciat.
    Să ne cultivăm grădinile în pace!

    Like

    Reply

  2. […] acum, dragi cititori, pentru că trebuie să comentaţi, comentaţi, comentaţi, vă întreb: cam cât de importante sunt manierele în viaţa voastră de zi cu zi? Ţineţi seamă […]

    Like

    Reply

  3. Te asteptam cu recenziile! Ma inscriu si eu, desi eu nu cred ca am 1 articol pe saptamana. Succes!🙂

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on February 15, 2013 at 15:28

      Merci!😀 Va mai dura, căci încă n-am primit cărţile. Succes şi ţie, dacă reuşeşti să te înscrii!

      Like

      Reply

  4. Ma gandesc de cateva zile sa ma inscriu si eu. Mi se pare o initiativa frumoasa.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on February 15, 2013 at 14:03

      Sper să se strângă cât mai multe commenturi şi să se planteze cât mai mulţi copăcei! E o iniţiativă foarte faină şi mă bucur că pot participa la ea, mai ales că tot ce trebuie să fac e să citesc cărţi şi să le fac recenzii.😀 Abia aştept să le primesc!

      Like

      Reply

  5. Interesante alegeri de carti. In special prima

    Like

    Reply

  6. Intenţia e foarte bună, dar regulamentul e prostesc.
    Trebuie ca blogul să funcţioneze de cel puţin un an.
    N-am înţeles restricţia asta. Eu n-aş fi cerut nici măcar să existe un blog. În fond, pentru ce e acţiunea asta? Parcă era voluntariat…

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on February 11, 2013 at 13:56

      Probabil nu vor să trimită cărţi gratuite tuturor celor care au blog de o lună şi scriu pe el din an în paşte. Vor ca oamenii implicaţi să fie totuşi bloggeri cu experienţă, cât de cât… zic şi eu… nu ştiu exact care-s motivele pentru acele reguli.🙂 Nu le-am făcut eu.

      Like

      Reply

  7. Comentam, comentam si speram ca peste ani, paduricea bloggerilor sa fie o oaza de verdeata cu care sa ne mandrim. Ma bucur ca participi si tu, Alexandra.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on February 11, 2013 at 12:17

      Îmi plac acţiunile astea, mai ales când nu e nevoie să plantez eu! :))😛 Am rămas traumatizată de atunci…:P

      Like

      Reply

Părerea voastră contează!

