Eu în şosete, altele pe tocuri…

Pentru că mai e puţin până vine primăvara şi voi trece la rochiţe, fustiţe şi, în general, haine mai subţiri, m-am gândit că puţin sport nu mi-ar strica; să îmi modelez mai frumos anumite zone.

Cum-sa-scapi-de-febra-musculara-sfatul-ProAlpin.ro_-300x199

Acceptasem acum câteva săptămâni o provocare, pe care am fost nevoită să o întrerup din cauza unor evenimente neprevăzute şi total neplăcute, ce mi-au distras atenţia de la orice altceva. Deşi am spus atunci că nimic în lume nu mă va opri să o duc până la capăt, uite că viaţa m-a lovit peste nas şi mi-a stricat planurile.

Dar astăzi am luat hotărârea să finalizez provocarea cu genuflexiunile. Şi pentru că a trecut prea mult timp de la prima încercare, nu am reluat-o de la a treia zi, când a fost întreruptă, ci am luat-o de la capăt, cu prima zi.

Astfel, ziua 1 s-a desfăşurat cam aşa:

Mă uit pe listă: 80 de genuflexiuni în total. „Floare la ureche”. Mă ridic de pe scaun şi-mi iau poziţia. Când să încep, un gând se instalează în mintea mea şi nu-mi dă pace: oare mai ştiu să fac genuflexiunile cum trebuie? Accesez site-ul Fitness Urban şi citesc instrucţiunile. Realizez că parcă sunt desprinse dintr-un Manual „for Dummies”. Râd în sinea mea. Îmi dau seama că şi eu fac parte din categoria „Dummies” când vine vorba de sport.

Încep. „Vai! Au! Alunec! Nu pot! Ba pot! Trebuie să pot! Pot!” După primele 3 serii cu pauze între ele de câte 5 minute constat că trebuie să măresc pauzele. Limba îmi este pe post de cravată iar inima mi s-a urcat în gât. Beau o gură (două, trei, …nouă) de apă şi continui. Finalizez programul cu un „Doamne, am reuşit!” şi câteva pătrăţele de ciocolată, ca să-mi atenueze febra musculară. 

Acum stau cuminte pe scaun şi mi-e cam frică să mă ridic, dar o voi face şi pe asta, căci, în doar câteva ore mă voi duce la un concert El Negro. (Fiţi pe fază, voi oferi detalii într-un text viitor!)

Revenind, chiar sper ca de data asta să nu mai intervină nimic atât de marcant încât să-mi încurce planul de a termina provocarea cu genuflexiuni; căci de un sport anume încă nu mă încumet să mă apuc! Încep uşor, treptat, cu exerciţii acasă… înainte să-mi scot muşchii în public…

Şi pentru că tot vorbim de sport, nu se poate să nu existe şi ceva de cârcotit. Doamnelor, domnişoarelor şi domnilor, vă prezint cel mai nou tip de sport: fitness pe tocuri.

539656_477167879005783_777251885_n

Pentru că nu era suficient să te duci la sală machiată şi îmbrăcată ca o piţipoancă, acum poţi fi în varianta ta completă şi “naturală”, cu tocuri cui de 15 cm.

Să vedeţi ce fericite vor fi domnişoarele din România când această modă va pătrunde şi la noi în ţară; căci momentan se practică doar în SUA…

Din multitudinea de informaţii pe care am cules-o, referitoare la mersul pe tocuri cui, vă prezint două paragrafe:

“Tocurile exagerat de mari determină o accentuare a curburii coloanei vertebrale lombare, care în timp se complică şi duce la apariţia modificărilor artrozice intervertebrale. Adică vertebrele încep să se macine, provocând dureri şi chiar modificări serioase ale coloanei vertebrale.

De asemenea, purtarea unor tocuri prea mari duce în timp şi la suprasolicitarea articulaţiilor genunchilor, in special a celei femuro-rotuliana, precum şi a articulaţiilor labei piciorului. Pentru a evita toate aceste probleme, încălţămintea trebuie să fie comodă, să aibă talpa elastică, uşoară şi să fie confecţionată din materiale naturale.” (adevărul.ro)

Şi asta era doar despre mers. Despre ţopăit în ritm de hip-hop nu se zice, încă, nimic. Dar nu ştiu de ce am impresia că nu e mama sănătăţii un astfel de sport. Şi totuşi, doamnele şi domnişoarele din SUA dau, cu mare plăcere, 15 dolari pe o şedinţă de zbenguială “la înălţime”.

Nu m-ar mira să-l văd, în curând, pe Mutu pe terenul de fotbal, încălţat cu o pereche de pantofi glamour, cu platformă şi trandafiraş roz într-o parte. 

Eu mă mulţumesc cu genuflexiunile mele (în papuci, şosete sau adidaşi) şi-i las pe alţii să testeze aceste sporturi extreme (sau extrem de idioate, fiecare cu părerea lui…).

Voi ce spuneţi de noul sport: fitness pe tocuri? V-aţi înscrie la aşa ceva sau aţi rămâne la ceea ce e normal şi sigur (fitness baneasa, de ex.) ?

One response to this post.

  1. […] Axlandra rade de cele care se duc la sala pe tocuri. Ea e mai modesta: face sport in sosete ori in … […]

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

