Poftiţi la Dragobete!

Dragobete-romanesc

Weekendul acesta, “Dragobetele sărută fetele”. Dacă n-aţi sărbătorit Sfântul Valentin şi aţi aşteptat varianta românească a sărbătorii iubirii, înarmaţi-vă sufletul cu dorinţa de a iubi şi poftiţi la Dragobete!

În tradiţia românească, 24 februarie este o zi de în care se sărbătoreşte dragostea.  Sărbătoarea poartă numele unui personaj mitologic românesc, Dragobetele, fiul Dochiei. Acesta era zeul dragostei şi al bunei dispoziţii. Era identificat cu Cupidon, zeul iubirii în mitologia romană, şi cu Eros, corespondentul acestuia în mitologia greacă. În lumea satului românesc, pană la jumătatea secolului al XX-lea, Dragobete era sărbătorit pe 24 şi 28 februarie sau pe 1 şi 25 martie, potrivit cercetătorului Ion Ghinoiu, autorul volumului “Zile şi mituri”. Probabil că, în vechime, 24 februarie însemna începutul primăverii, ziua când natura se trezeşte, ursul iese din bârlog, păsările îşi fac cuiburi, iar omul trebuia să participe şi el la bucuria naturii.

Se spune că nimeni nu trebuie să rămână singur de Dragobete, fiindcă astfel va rămâne singur tot anul. Fetele se străduiesc chiar să atingă mâna unui bărbat străin, deoarece se crede că acest lucru le va face mai drăgăstoase, le va aduce noroc şi perechea potrivită. De asemenea, băieţii şi bărbaţii nu trebuie să le supere în această zi pe mândrele lor, ba mai mult, neapărat trebuie să le sărute, pentru a avea putere, noroc şi sănătate. De aceea se spune: „Dragobetele sărută fetele”. Cei care se iubesc trebuie să se sărute în această zi, pentru a nu se despărţi, iar dragostea lor să înflorească. Şi femeile obişnuiau să atingă un bărbat din alt sat, pentru a fi drăgăstoase tot anul. 
Nici oamenii mai în vârstă nu stăteau degeaba, ziua Dragobetelui fiind ziua în care trebuiau să aibă grijă de toate orătăniile din ogradă, dar şi de păsările cerului. În această zi nu se sacrificau animale pentru că astfel s-ar fi stricat rostul împerecherilor.

Sursa: brasovultau.ro

Dragostea este un sentiment atât de frumos şi înălţător încât mă mir că unii refuză să-l sărbătorească. Eu, una, nu fac parte din categoria lor. Eu voi cinsti dragostea, căci e singura care mă ţine la suprafaţă! Într-o lume în care totul se poate prăbuşi, într-o secundă, dragostea ce mă înconjoară îmi dă putere să continui! 

397111_161502950622508_1022917828_n

O gură de cafea, un sărut, o mângâiere pe obraz, un zâmbet ştrengăresc, o privire caldă, un dans emoţionant, un pas spre fericire, o dorinţă la miezul nopţii. Un weekend de neuitat, un weekend dedicat inimii!

Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! – Ediţia 8

P.S: şi pentru că tot e la modă Harlem Shake-ul (ce mie mi se pare o mare tâmpenie), vă las şi o melodie superbă, pe care să vă sărutaţi perechea:

Sursa foto: romaniatrezita.net

12 responses to this post.

  1. Să ai parte de multă iubire!

    Like

    Reply

  2. Dar de ce e oare nevoie de o zi pentru a sarbatori iubirea?
    daca nu ar fi iubirea zi de zi noi nu am mai fi oameni

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on February 24, 2013 at 18:40

      Dar dacă sărbătoreşti iubirea în fiecare zi, de ce nu ai face-o şi în ziua asta?🙂 Am specificat că nu sunt de acord nici eu cu persoanele care se iubesc doar de Dragobete, căci mi se par ipocrite. Dar cei care chiar se iubesc în fiecare zi, demonstrându-şi asta unul altuia, nu văd de ce nu ar face-o şi azi.🙂

      Like

      Reply

  3. Posted by nespusdemult on February 23, 2013 at 19:43

    Inainte de 1989 iubirea era un subiect tabu la T.V., exista doar dragostea fata de tovarasu`. Dupa revolutie a aparut “industrializat” Valentin si chinuit Dragobetele. Cum globalizarea e “in floare” nu e greu de presupus urmarea.

    Like

    Reply

  4. N-am auzit de Dragobete decât ca reacţie a comercialului Sf. Valentin. În mediul citadin nu cred că s-a sărbătorit vreodată.
    Dar, desigur, trăiască dragostea!
    Weekend fericit!

    Like

    Reply

  5. Posted by elly weiss on February 23, 2013 at 13:46

    Adevarul este ca despre Dragobete nici eu nu stiu de prea mult timp. Tot de cand este folosit ca sa contrabalanseze povestea cu sfantul Valentin care a venit peste noi.
    Eu n-am nimic impotriva lor dar nici nu gasesc ca e nevoie sa sarbatoresc intr-o zi anume dragostea. Sunt indragostita pana peste cap in fiecare zi deci mie mi se pare ca dragostea e ceva ce ne insoteste orice clipa, in fiecare zi. Sau ar trebui.
    Oricum, cata vreme e o sarbatoare frumoasa si nu ma agreseaza la televizor emisiuni penibile nu am absolut nimic impotriva sarbatoririi🙂
    Trebuie sa-ti spun ca mie la fel mi se pare si Ziua Femeii, ziua Copilului. La fel de inutile…deci am o problema cu sarbatoritul asta la comanda. Nu cu ideea in sine.🙂
    Harlem Shake-ul ala nu stiu ce este. Am mai vazut pe un blog. Dar n-am avut curiozitatea sa vad. Chiar daca nu e vizibil, cu muzica nu sunt in relatii bune de o vreme cam lunga.
    Dedicatia e foarte frumoasa. Stiu melodia. Imi place Touch and go.🙂 Multumesc!
    Happy weekend, Alexandra!

    P.S.- Cand am timp mai mult vin sa citesc recenzia🙂

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on February 23, 2013 at 16:04

      Nu ai pierdut nimic cu Harlem Shake-ul! :)) Deşi e internetul plin de videoclipuri cu aşa ceva, e mai bine că n-au ajuns şi pe la tine. :))
      Mie îmi plac sărbătorile, în general. În schimb, nu-mi plac cei care se folosesc doar de aceste sărbători ca să îşi exprime sentimentele şi în restul timpului le ignoră. Acei oameni mi se par un pic ipocriţi…
      Happy weekend!

      Like

      Reply

  6. Eu una nu cunosc aceasta sarbatoare! Sincer, am auzit de ea acum cativa ani în urma din presa! Doar denumirea “dragobete” îmi da fiori… de groaza! In orice caz, dragostea se poate sarbatorii în fiecare zi, dar inventand o sarbatoare pagana numai de dragul de a “da la cap” sfantului Valentin mi se pare ciudat!
    Pentru cine o sarbatoreste, numai bine si bucurii! :))
    Happy Weekend!

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

