Sărbătorim sexul frumos!

8martie

Copilă fiind, 8 Martie însemna ziua în care îi ofeream o felicitare şi un buchet de flori mamei. O pupam şi o imbrăţişam mai mult ca de obicei şi făceam tot posibilul să fiu cât mai cuminte şi să nu o supăr cu nimic.

Când am mai crescut un pic şi m-a surprins adolescenţa, am început să primesc şi eu flori de la colegii mei de clasă, de 8 Martie. Am fost confuză iniţial, căci eu ştiam că era doar Ziua Mamei, nicidecum a întregului sex feminin. Şi am început să pun întrebări în stânga şi-n dreapta, încercând să elucidez misterul.

Nimeni nu a reuşit să mă lămurească atunci, aşa că am abandonat subiectul.

Acum trei zile, însă, la grădiniţă, o fetiţă drăgălaşă mi-a adus aminte de dilema mea. Încercând să-i învăţ o poezie în engleză pentru Ziua Mamei, o păpuşică zglobie m-a întrerupt şi mi-a atras atenţia că 8 Martie e ziua tuturor fetiţelor, nu doar a mamei.

Şi cum am ajuns acasă, m-am pus pe răsfoit internetul în căutarea adevărului: cum e până la urmă, Ziua Mamei sau Ziua Femeii?

Şi am descoperit următoarea istorisire:

“Mulţi consideră că ziua de 8 Martie este ziua internaţională a femeii şi, automat, este şi ziua în care toate mamele sunt sărbătorite. Dar câţi dintre noi ştim care au fost originile acestei sărbători şi de când a devenit tradiţie ca în aceasta zi să fie sărbătoare pentru toate femeile?

Rădăcinile sărbătoririi femeii se întind încă de pe vremea vechilor greci. Conform tradiţiei Greciei antice, inclusiv măreţii zei din Olimp aveau o zi în care sărbătoreau pe zeiţa Rhea, zeiţa-mamă a tuturor, asociată deseori cu pământul. Astfel, odată cu ei, şi pământenii sărbătoreau femeia-mamă, creatoarea tuturor fiinţelor vii şi simbol al renaşterii perpetue.

Însă, în vremuri mai recente, prima atestare a ideii de sărbătorire a femeii vine din anul 1910, din Copenhaga, cu prilejul evenimentelor aferente mişcării femeilor pentru egalitate în drepturi şi egalitate de şanse. Însă, nu a existat o dată fixă pentru aceasta până în anul 1917, în data de 8 martie, zi aleasă de muncitoarele din Sankt Petersburg pentru a declanşa o grevă muncitorească. Însă, a fost nevoie de încă alţi 60 ani de atunci, până când, în 1977, ziua de 8 martie să fie declarată oficial ziua internaţională a femeii, devenind ulterior o tradiţie în majoritatea ţărilor din Europa şi în SUA. Aşadar, ziua de 8 Martie este, pe plan internaţional, Ziua Femeilor Militante, a celor datorită cărora noi, femeile de azi, avem drept de vot, dreptul la proprietate, dreptul la educaţie, la divorţ, la asistenţă medicală, la contracepţie.

În regimul comunist, ziua internaţionala a femeii a fost înlocuită cu sintagma „Ziua Mamei“, înlocuindu-se astfel ideea de femeie puternică, militantă pentru drepturile ei, cu imaginea mult mai supusă a unei mame. Odată cu evenimentele din decembrie 1989, mulţi au revenit la vechea sintagmă, aceea a Zilei Femeii, însă foarte mulţi au ales să păstreze ambele tradiţii şi să îşi sărbătorească femeia iubită şi mama în aceeaşi zi, de 8 Martie.” (Sursa: lideruldeopinie.ro)

Drept urmare, astăzi îi voi oferi un maaaaare buchet de flori mamei, un zâmbet voios, o îmbrăţişare călduroasă şi cea mai frumoasă urare: “La mulţi ani, draga mea mamă!”.

Celorlalte gagici, mai fragede sau mai coapte, le doresc o primăvară frumoasă, răsfăţată, plină de motive de bucurie şi veşti bune! Şi le las şi un filmuleţ, cu dedicaţie, că tot e la modă stripteasul masculin de ziua femeii:

P.S: chiar sunt curioasă, cum petreceţi de Ziua Femeii?

Sursa foto: bucurestifm.ro

8 responses to this post.

  1. Daca mai intarziam putin, iti puteam spune La multi ani pentru 2014. :))
    La multi ani, Ale!

    Like

    Reply

  2. Posted by nespusdemult on March 10, 2013 at 10:27

    La multi ani!

    Like

    Reply

  3. Interesante informaţii.
    La mulţi ani, Alexandra!

    Like

    Reply

  4. impreuna cu tine in Club Zodiar:*

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

