Magia cărţilor

Vă povesteam eu, cândva, de reacţia unui taximetrist căruia i-am spus că-mi place să citesc. Sărmanul om nu mai auzise aşa ceva de prea mult timp, probabil, căci hohotele sale de râs au speriat şi câţiva oameni de pe trotuarul pe lângă care treceam.

Ei bine, restul persoanelor care mai aud că-mi place să citesc, fie că sunt membri de familie, prieteni sau cunoştinţe, nu izbucnesc în râs, ci mă întreabă ce am citit în ultima perioadă şi ce le-aş recomanda lor. După enumerări de titluri şi autori, descrieri şi portrete de personaje principale (în special feminine), reuşesc să-i conving că o anume carte merită citită şi discuţia se încheie.

Dar mai apar şi oameni (rar, dar apar şi ei) care mă întreabă: dar de ce îţi place să citeşti? Şi atunci încerc să formulez un răspuns care să le alunge privirea sceptică de pe figură. Ştiu că mai sunt pe lumea asta şi oameni prefăcuţi care se laudă în stânga şi-n dreapta că ei fac şi dreg când, de fapt, ei habar nu au despre ce vorbesc. Dar eu nu fac parte din categoria asta. Când spun că am citit o carte, chiar am citit-o sau măcar am încercat să o citesc dar n-am reuşit să o finalizez din diverse motive: nu mi-a plăcut subiectul, a apărut în raza mea de acţiune altă carte şi am abandonat-o pe cea dintâi pentru cea nouă etc.

Şi pentru că tot e Happy Weekend, ediţia asta vă prezint o imagine sugestivă cu motivul principal pentru care îmi place să mă pierd printre rândurile unei cărţi:

2012-07-12-books

În momentul de faţă citesc “Atlasul norilor” de David Mitchell.

Voi ce carte aveţi acum în program?

Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! – Ediţia 10

12 responses to this post.

  1. Eu citesc “Culca-te cu mine”, pe care o abandonasem dupa ce am primit cartile de la editura ALL. :))
    Am citit acum exact un an Atlasul norilor.

    Like

    Reply

  2. “Visul lui Joy”, scrisa de Lisa See si care e continuarea cartii “Fetele din Shanghai”.
    Superbe ambele!

    Like

    Reply

  3. Cred ca al meu comment e la spam….;(

    Like

    Reply

  4. Viata lui Pi – Yann Martel

    Like

    Reply

  5. 🙂 A citi e ca o magie. Numai cine n-a incercat nu intelege ce inseamna. Si stiu ca foarte multi n-au incercat…ori au facut-o doar dintr-o nevoie, nici pe departe din placere. De aici rezulta acea aproape spaima de carti si de citit :)) Si chiar fata de cititori, care le par de pe alte planeta😉
    Citesc Oi infuriate, scris de o autoare germana.
    Happy weekend, draga Alexandra!

    Like

    Reply

  6. Posted by Lucian Moldovan on March 10, 2013 at 11:58

    “Orasul Bantuit, vol. 1” de Stephen King.🙂

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on March 10, 2013 at 12:00

      Fain! Îmi place cum scrie Stephen King. Am citit doar 2 cărţi de-ale sale până acum, dar voi mai lua şi altele.😀

      Like

      Reply

Părerea voastră contează!

