Ţepeş lucrează la Romtelecom

teapa

Prima oară când am auzit o poveste demnă de Oscar, la telefon, a fost acum vreo 5-6 ani, când eram în vacanţă la Buşteni. Era o dimineaţă superbă de iarnă şi mă trezisem cu un zâmbet mare pe buze, dornică să ajung cât mai repede pe pârtie. Până să mă dezmeticesc şi să apuc să spun “bună dimineaţa” celui de lângă mine, telefonul meu drag a început să facă ca toţi dracii pe noptieră. L-am ridicat şi m-am uitat pe display, în căutarea unui nume pe care să-l trimit la origini. Nu am găsit. Scria mare: “Număr privat”. Gândindu-mă că o fi vreun membru al familiei care mă sună de pe telefonul fix, am răspuns.

“Bună ziua. X-ulescu de la Orange vă deranjează. Domnişoara Alexandra Cristea?”

“Dea… Ce s-a întâmplat?”

“Vă felicit, dragă domnişoară! Sunteţi fericita câştigătoare a *inseraţi teancuri de euro*!”

Mai lipsea să pună şi niscai artificii pe fundal şi un cor de măicuţe să-mi cânte “Aleeeeluia!” şi setul era complet. 

“Cum aşa? Da’ ce-am făcut?”

“A fost organizată o tombolă şi norocul a fost de partea dumneavoastră… bla bla bla…”

Deja mă pregăteam să închid telefonul şi domnul, simţindu-mi probabil “entuziasmul”, a spus, grăbind ritmul:

“Trebuie să vă ridicaţi cât mai repede premiul, dar pentru asta trebuie să trimiteţi un SMS la numărul….”

“Ei na?! Păi dacă am câştigat ţânşpe mii de euro aş putea să-mi permit acum să trimit un amărât de SMS, nu?”

“Desigur. Mă bucur că înţelegeţi. După ce trimiteţi SMS-ul veţi primi un răspuns şi veţi putea ridica premiul cel mare. Vă felicit încă o dată!”

“Şi eu vă felicit pentru creativitate!”

*închis apelul, înjurat amabilul tânăr, jurat că nu voi mai răspunde la numere private*

A doua oară când cineva s-a gândit să-şi testeze puterea de manipulare pe mine, prin telefon, a fost acum câteva luni. De data asta pe display mi-a apărut un număr de mobil pe care nu îl aveam în agendă. Crezând că e vreuna din persoanele pe care le-am bombardat cu CV-uri, am răspuns.

“Bună ziua, doamna Alexandra Cristea!?”

“Bună ziua. Doamna nu, domnişoara da!”

“Îmi cer scuze pentru deranj. Mă numesc Fâs-ulescu şi vă sun din partea Clinicii de Nutriţie XYZ. Aţi fost selectată pentru o şedinţă gratuită!”

“De unde aveţi numărul meu de telefon?”

“Aţi fost recomandată de domnişoara Cristina Niculescu. A recomandat 10 prieteni şi printre ei vă aflaţi şi dumneavoastră. Aţi fi interesată să vă fac o programare? Totul e gratuit! Doar la final trebuie să…”

“Nu cunosc nicio Cristina Niculescu. Mulţumesc pentru ofertă dar nu dispun de timpul necesar!”

*închis apelul, făcut eforturi de memorie în căutarea unei Cristine Niculescu, Error 404 – person not found, ridicat din umeri, continuat viaţă şi fără şedinţa la nutriţionist (fix aia îmi lipsea mie în perioada respectivă)*

A treia oară, victima a fost mama. Un apel pe telefonul fix a făcut-o să tresară şi să se grăbească să răspundă, căci un alt membru al familiei dormea (adică eu). Individul de la capătul celălalt al firului a încercat timp de 2-3 minute să o convingă pe mama că al ei copil a avut un accident de maşină şi că trebuie să-i trimită bani ca să-l scoată din răhăţel. Din povestirile ei, băieţelul avea o voce stinsă şi-i spunea “mămico, mămico, am avut accident cu maşina! Trebuie să-mi trimiţi urgent bani!”. După câteva secunde de râs înfundat, mama i-a trântit replica scurt şi la obiect: “Hai, nu mă înnebuni?! Copilu’ meu e în pat, doarme, nu e băiat şi nu-mi spune mămico!”

Şi ultima oară când astfel de specimene făr’ de neuroni au atentat la porfotelul familiei a fost astăzi, la orele 13.00. Mai nou, câştigasem 10.000 de euro datorită fidelităţii, la Romtelecom. Tura asta nu am avut niciuna din noi răbdare să ascultăm până la capăt povestea, aşa că i-am tăiat craca rapid noului Ţepeş şi l-am trimis să-şi cumpere un Chupa Chups de banii ăia, că noi n-avem nevoie de ei. 

Dar mă gândesc că există atâţia oameni, mai ales bătrâni, care cad în plasă şi cred tot ce le îndrugă aceşti ţepişti şi mă ia groaza. Ar trebui făcută o campanie de avertizare, împărţite nişte pliante, lipite nişte afişe… ceva, orice! Pentru că nişte nesimţiţi se îmbogăţesc pe spatele naivităţii altora şi măsuri nu prea sunt luate.

Voi ce credeţi că trebuie făcut în această situaţie?

9 responses to this post.

  1. Cand este vorba de interceptari ”politice” ca sa-si faca dosar unul,altuia imediat se poate,au cu ce si au si cum, cand este vorba de a depista cele descrise mai sus,brusc,ii cuprinde neputinta!

    Like

    Reply

  2. Politia nu face nimic in asftel de cauzuri…N-are chef de o munca-n plus, cat despre naivitatea oamneilor, batranii sunt tinta siguraa pentru ca ei sunt convinsi ca tot ce li se spune e adevarat. Am intalnit cazuri in care batraneii au suferit enorm cand au fost avertizati ca-i tzeapa, ca totul e fals, o tanti a plans o zi intreaga, caci a crezut ca a dat norocul peste ea si i-a trimis barbatu-su bani de pe lumea ailalta si aici nu glumesc, femeia era convinsa ca-i semn de la el ca a “castigat” banii aia

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on April 8, 2013 at 16:08

      Tocmai de aia spuneam că ar fi bună o campanie de avertizare. Dacă poliţia refuză să ia măsuri drastice, măcar altcineva să se ocupe de avertizarea populaţiei. Aşa cum dau zilnic pe posturile TV acele anunţuri cu “consumul de zahăr, sare şi grăsimi”, ar putea să dea şi un avertisment legat de aceste farse prin telefon.

      Like

      Reply

  3. Si pe mine m-a sunat unul de la Orange spunand:”In urma tragerii la sorti, v-ati ales cu 10.000 de Euro” si eu i-am spus: “In urma starii in care sunt, te-ai ales cu frigiderul plin” si am inchis.

    Like

    Reply

  4. Ar trebui ca poliţia să investigheze astfel de cazuri. Nu ştiu cum se face de se dau stenograme cu discuţiile celor luaţi în vizor de nu ştiu ce organe, dar când e vorba de ţepelor luate de cetăţeni, nu se poate face nimic.

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

