Unde au dispărut versurile de calitate?

thumbs Ieri am ascultat şi eu pentru prima oară piesa Deliei cu Mihai Bendeac, “Doi în unu”. Deşi auzisem mai multe păreri cârcotaşe despre melodie decât păreri bune, am zis să nu cedez în faţa spiritului de turmă şi să-mi formez o părere proprie, ascultând-o atent. Vă invit să o faceţi şi voi dacă n-aţi reuşit până acum:

Şi acum să vă spun părerea mea, cât se poate de sinceră: melodia îmi place, sună bine, asta dacă nu eşti prea atent la versuri. Dacă te pui pe făcut analiză pe text la versurile melodiei, s-ar putea să rămâi blocat câteva minute şi să nu ştii ce să analizezi…

Vocea Deliei, ca de obicei nota 10. Vocea lui Bendeac e chiar mai faină decât mă aşteptam. Fiind obişnuită cu latura lui haioasă, prezentă mai tot timpul la TV, m-a surprins căldura exprimată de vocea sa.

Instrumentalul îmi place cel mai mult. Deşi mulţi se jură pe toţi sfinţii şi sunt pregătiţi să bage mâna-n focul de tabără că e acelaşi instrumental ca la “Rihanna – Diamonds”, eu văd doar o mică asemănare la începutul melodiei. În rest, nu-mi pare că seamănă deloc.

Iar la capitolul versuri… sunt un pic (mai mult) dezamăgită. Deja de când am auzit cuvântul “nasol” cântat aşa frumos de talentata Delia, în primele secunde ale cântecului, mi s-a dus entuziasmul. Ştiu că e la modă să spui “mişto”, “nasol”, “cool”, “beton”, “ciment”, “asfalt”, “trotuar”; dar parcă putea să retuşeze într-un fel versurile şi să-l scoată pe “nasol” de acolo că strică tot farmecul poveştii cu cheia Sol.

În rest, partea Deliei cu soare, hrană prin iubire, aer etc. e destul de faină. Are un pic de creativitate şi înţeleg că nu s-a exagerat prea mult cu metaforele, ca să înţeleagă tot românul despre ce e vorba în melodie. Deşi majoritatea dansează în club pe orice şi le e indiferent dacă versurile se traduc prin “sunt prost şi dau pe ritm din degetul mic de la picior”, mai sunt şi oameni care sunt atenţi la ceea ce ascultă.

Mi-ar fi plăcut mai mult dacă Bendeac ar fi avut nişte versuri mai puţin “în trend”. Ştiu că e trendy-flendy-blendy să o visezi pe Antonia, să îţi fie ciudă că tu eşti stresat şi alţii au parte de femei tunate cu silicoanele cât roata de la tractor, dar mă aşteptam ca Bendeac să mă încânte cu nişte versuri mai inteligente decât: “De-aș fi bogat și-am zbura cu Private Jet / În Dubai sau California / N-aș căuta pe google zi de zi / Poze cu Antonia.” Dacă n-ar fi existat aceste mirobolante pasaje din melodie: nasol, Antonia, siliconate etc. i-aş fi dat piesei nota 10. Aşa îi dau un 7 cu indulgenţă şi le-aş scădea şi nota la purtare celor doi protagonişti pentru că le pasă mai mult de cantitate decât de calitate.

Există şi oameni cu mai mult de doi neuroni pe lumea asta. Aş propune să se scoată imaginaţia de la naftalină şi să se pună accentul pe versuri uuuuun pic mai “profunde”.

Voi ce credeţi despre duetul Bendeac – Delia şi despre piesa “Doi în unu”? Şi încă ceva: mai scrie cineva versuri de calitate bună sau măcar medie, pentru piesele noi?

Alte păreri de pe facebook:

“N-as cauta pe Google zi de zi/ Poze cu Antonia.” Intelesul profund al acestor doua versuri mi-a facut rau fizic. Zau, cat de mitocan sa fii?” – Jacqueline

“Versurile sunt prea usoare,prostesti chiar…linia melodica e buna si refrenul.” – Andreea Simona Zlatan

“nu prea am inteles ce cauta bendeac in piesa asta sau de ce au bagat versurile pe care le canta el. ca piesa in sinea ei nu e rea” – Raluca Iancu

“Versurile sunt facute sa dea bine ca si rima, sunt usor superficiale, dar melodia e faina…” – Valentin Dumitru

“Consider ca Bendeac e un actor bun. Atat :)” – Florin Ravdan

“Versul cu Antonia în ecuație…nu are ce căuta pe acolo…ritmul e cât de cât acceptabil.” – Ioana Daniela

“Pai…piesa banala, de doi lei, a mia reciclare de idei americane cu versuri de 2 lei jumate, invelita intr-un ambalaj pop-rock, sa nu mai zica oamenii ca ei nu fac muzica adevarata, cu instrumente. Repetitia aia zgarietoare pe creier, Bendeac recitand niste banalitati si cam atat. Deci, praf!” – Victor Udres

Sursa foto: grist.org

20 responses to this post.

  1. Fiind afona, mie imi este foarte greu sa analizez melodiile. Pentru mine vorbesc in primul rand versurile si abia dupa linia melodica. Sunt tot mai putine melodii care sa imi placa, dintre cele care apar ca ciupercile dupa ploaie. Dar vocea Deliei mi-a placut mereu. Nici macar vocea lui Bendeac nu suna prea rau.

    Like

    Reply

  2. De câţiva ani buni nu (mai) ascult muzică românească,
    tocmai pemtru că textele sunt penibile.
    Nu ştiu dacă şi alţii au versurile melodiilor la fel de proaste,
    dar barem nu stau să traduc…

    Like

    Reply

  3. Mi se pare penibila melodia asta…negativul imi plac, dar cand incep sa cante imi vine sa opresc sonorul…sincer…au niste versuri de tot %$#%#%$ …delia are o voce foarte frumoasa, dar melodia asta clar o dezavantajeaza …penibil!!!

    Like

    Reply

  4. Nu am ascultat melodia dar nici nu ma mir de faptul ca versurile sunt de o calitate…indoielnica. Din pacate asta se cere acum.
    Exista oameni cu mai mult de doi neuroni, cum zici tu dar…..astia sunt putini in comparatie cu ceilalti😦
    Trist dar adevarat😦

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on April 11, 2013 at 10:41

      Adevărul e că nu mă aştept ca vedetele actuale să rupă târgul cu o piesă nouă, care să aibă mai mult de 5 cuvinte la bază…

      Like

      Reply

  5. Posted by oni on April 11, 2013 at 10:36

    a da si uite:

    Like

    Reply

  6. Posted by oni on April 11, 2013 at 10:35

    Hmm, ce e o Antonia?Sau cine e?

    Like

    Reply

  7. Piesa mie imi merge la suflet.. partea cu delia.. la Bendeac.. desi ma chinui sa fredonez versurile.. nu imi iese.. parca-s din topor😉

    Like

    Reply

  8. Posted by oni on April 11, 2013 at 10:24

    E clar nu e genul meu de muzica.Imi suna ca o reclama la pachetele de ness 2 in unu.

    Uite ceva ce mie unul clar imi va clati auzul:

    Si:

    Like

    Reply

  9. Acelasi lucru se intampla si cu melodiile straine carora le tot repetam versurile dar daca stam sa le traducem ne punem mainile in cap…
    Mai bine profitam de linia melodica si ignoram versurile ca oricum ne obosim degeaba analizand.🙂

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

