Router tupeist şi un întreg bloc fără internet

Întotdeauna am fost conştientă că în viaţă mai apar şi momente ghinioniste. Dar în ultimele 24 de ore, viaţa mea colorată şi euforică s-a transformat într-un episod de comedie tragică.

Totul a început ieri dimineaţă când nişte domni foarte amabili m-au întrebat dacă este în regulă să-mi dea jos router-ul, ca să poată instala ţevile pentru centrală. Naivă, crezând că n-are ce să se întâmple dacă îl dau jos şi apoi îl pun la loc, am răspuns scurt şi la obiect: “Da!”. Mi-am văzut apoi de program, am fugit spre locul de muncă, am chicotit, m-am înveselit, m-am lăsat mângâiată şi de ceva raze de soare şi m-am întors acasă.

rde1791l.jpg

Când am păşit pe uşa apartamentului meu, am constatat că nimic nu mai era la locul său şi că în toate camerele domnea un strat consistent de praf alb. În fiecare cameră erau câte două persoane care se ocupau de modificat, schimbat, renovat… Unu avea o ţeavă în mână, altu un trafalet, altu raşcheta nu ştiu ce perete etc.

Am căutat cu disperare un loc în care să-mi odihnesc puţin trupul dar nu am reuşit decât să mă învârt ca un… ou într-o găleată, timp de jumătate de oră. Apoi am ridicat din umeri şi mi-am zis că dacă tot nu am şanse să dorm, mai bine să ajut lumea din jurul meu. Drept urmare, în mai puţin de 10 minute eram inclusă şi eu în gaşca oamenilor palizi de la mine din apartament. Toţi parcă eram proaspăt scoşi dintr-un butoi cu făină şi fiecare avea activitatea lui.

Pe la ora 17.00 deja nu mai arăta totul ca un câmp după război şi lucrurile începeau să se aşeze. Unde înainte era haos total, acum puteai să recunoşti ceva urmă de ordine.

Şi atunci mi-am zis că am nevoie de o pauză înainte de a ieşi în oraş. Drept urmare, am luat router-ul şi l-am pus la loc. Am deschis calculatorul, mi-am pus un episod din Friends şi mi-am zis să îmi verific şi mailul. Şi atunci, surprize, surprize!

Internet canci!

Wireless conectat cum trebuie, semnal full, IP adress… invalide. Dubios!

Am reinstalat toată treaba cu wireless-ul, m-am rugat la Alah şi tot neamu’ lui să se conecteze… dar nimic!

M-am gândit că poate o fi de la RDS. Am scos cablul kilometric din dulap, l-am conectat ca la carte şi… nimic!

Deodată… erori peste erori. Mouse-ul îl mişcam la dreapta şi el se ducea la stânga, apăsam CTRL ALT DEL, nu se întâmpla absolut nimic, winamp-ul s-a deschis de la sine…

“Hopaaaa… am primit pe lângă pupic şi un virus mic. ” am gândit pe moment şi m-am apucat de formatat şi reinstalat windowsul.

Toate bune şi frumoase, după jumătate de oră totul era ca nou. Când să fac conexiunea wireless, consat că în dreapta jos scria “A network cable unplugged”.

M-am scărpinat ca Bulă în creştetul capului, am invocat câţiva sfinţi din calendar şi am început să întreb în stânga şi-n dreapta ce-i de făcut. Nimeni nu reuşea să-mi ofere o soluţie validă… orice aş fi făcut, mesajul respectiv refuza să dispară.

Şi fiindcă ora de ieşit în oraş deja se apropia, mi-am băgat picioarele în ea de treabă şi am lăsat-o pe a doua zi.

Iar astăzi, după un alt rând de reinstalări şi semne de întrebare, m-am hotărât să îmi asum riscul şi să sun la RDS. Deja mă aşteptam să mi se spună că eu am apăsat pe tasta pierzaniei şi am stricat tot, că astrele sunt aliniate împotriva mea şi că internetul a fost păpat de Bau-Bau. Dar, spre surprinderea mea, de data asta a meritat să dau telefon la băieţii de la RDS.

Când am ceva de cârcotit o fac… dar tura asta chiar mi-au fost de ajutor şi nu m-au lăsat să aştept 7 zile şi 7 nopţi.

În mai puţin de jumătate de oră a sunat un băiat la uşă şi s-a apucat de investigat problema. Iar răspunsul lui m-a lăsat mască: nu numai că router-ul meu are o mare defecţiune şi “generează mac-uri de capul lui”, dar aseară tot blocul a rămas fără internet din cauza mea. Datorită “buclei” pe care o făcea aseară router-ul meu, băieţii de la RDS au fost nevoiţi să vină şi să deconecteze cablul ca să nu se dea toată reţeaua peste cap. De aceea îmi apărea mesajul cu “a network cable unplugged”.

Şi uite aşa, şocată de explicaţia lor şi de fenomenul creat de al meu router, am rămas cu ditamai cablul înşirat prin toată casa până îmi cumpăr alt router…

Dar bineînţeles că lista ghinioanelor e mai amplă. În timp ce eu mă chinuiam aseară şi azi dimineaţă cu cabluri şi conexiuni, în jurul meu aveau loc următoarele evenimente: hota a căzut peste aragaz, ceasul de pe hol a refuzat să mai meargă, aspiratorul făcea în toate felurile şi refuza să aspire, bateria de la chiuveta din bucătărie s-a gândit că e timpul să se strice şi ea, uşa de la baie nu voia să se mai deschidă etc.

Nu ştiu ce o fi fost în atmosferă timp de 24 de ore dar parcă toate s-au întâmplat prea în acelaşi timp…

Voi aţi avut zile de acest fel, în care totul în jurul vostru se strică? Sau numai eu am acest Sfânt Bulan…

12 responses to this post.

  1. Saptamana trecuta ne curgea apa pe gresie, ajunsese din bucatarie pe hol din cauza unei fisuri in conducta. Am cumparat alte tevi, le-au montat baietii si cand au facut proba a cedat bateria, asa ca a trebuit sa cumparam alta si sa o luam de la capat. Am adunat o jumatate de zi apa din bucatarie si de pe hol. :))

    Like

    Reply

  2. […] Axlandra ne arata ce se intampla cand o blonda da jos routerul si-l pune la loc. De data asta nu e vina […]

    Like

    Reply

  3. Nu s-au stricat toate in jur ,dar am avut ghinioane la lucrari si m-am certat si cu persoane in aceiasi i si cate si mai cate,dar mai trebuie sa avem si din acestea :)) .Viata ar fi prea roz,dupa.

    Like

    Reply

  4. Mulţumesc pentru idei. În prima fază voi schimba şi cablul de care zic ei. Nu l-am schimbat încă pentru că trebuie să mut juma’ din mobila de prin casă.

    Like

    Reply

  5. fiecare avem câte o zi din asta în care totul să meargă prost.. da la tine chiar s-au adunat toate=))

    Like

    Reply

  6. Nu eşti singura căreia i se întâmplă lucruri de-astea.
    Uneori, parcă există o conspiraţie a lucrurilor împotriva noastră…

    Like

    Reply

  7. Posted by 6 on April 27, 2013 at 16:54

    Alexa, doar asa, ca fapt divers, routerul trebuie sa genereze IP-uri de capu’ lui pe subnet-ul aferent lui, adica … baietii de la RDS si-au mascat greseala prin a ta. Routerul nu prea are cum sa genereze un MAC (http://en.wikipedia.org/wiki/MAC_address) atat timp cat ala e fizic, si nu se schimba decat daca-l mulezi tu din soft, pe riscul tau. Nici un router nu face de-astea, dar deh … erdeesh.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on April 27, 2013 at 17:18

      Eu te cred dar oricum nu înţeleg limba asta… :)) Eu am înghiţit găluşca şi acum să văd ce fac de alt router. Dacă au spus totuşi că el e de vină, nu cred că a fost doar aşa ca să-şi mascheze ei vreo greşeală. Are vreo defecţiune care a cauzat tot haosul ăsta…

      Like

      Reply

Părerea voastră contează!

