Fără gogoşi, vă rog!

awareverbal3.preview

Cu toţii am auzit măcar o dată proverbul “minciuna are picioare scurte” şi fiecare dintre noi a minţit măcar o dată, indiferent de motiv. Dar sunt anumite chestii cu care nu e bine să te joci şi ar trebui să existe pe undeva o limită a “minciunilor nevinovate”…

De exemplu: prin clasa a şaptea, un coleg de-al meu s-a scuzat că nu a învăţat lecţia la o anumită materie pe motiv că i-a murit bunica. În acest caz s-a dovedit că minciuna are picioare extrem de scurte, căci profesoara “vrăjită” a rupt vraja în doar câteva zile, aflând că bunica băiatului trăia şi n-avea nicio grijă. Urmările au fost clare: nimeni nu-l mai credea pe băiat când se scuza la vreo oră…

Ceea ce vreau să evidenţiez este că sunt anumite subiecte unde imaginaţia nu trebuie să pătrundă şi adevărul nu trebuie modificat în niciun fel. Nu minţi că ţi-a murit vreo rudă, căci dacă mâine se întâmplă cu adevărat asta, o să o ai veşnic pe conştiinţă!

De asemenea, unii oameni sunt atât de avansaţi în ale minţitului, încât nici nu mai fac diferenţa dintre minciună şi adevăr. Spun lucruri false cu aşa o nonşalanţă, încât la un moment dat rişti să-i crezi când afirmă că au văzut un tigru verde, dând din aripi lângă un curcubeu. Atât de maeştri sunt în arta minţitului! Căci, să recunoaştem, e o artă… nu oricine poate să mintă şi să fie şi crezut de toată lumea!…

În cealaltă extremă sunt cei care mint atât de prost, încât îţi stârnesc hohote de râs, finalizate cu rostogoliri pe covor şi dureri de burtă. Oricât s-ar strofoca să născocească o poveste credibilă, care să scuze o greşeală comisă, niciun copil de 4 ani nu le-ar crede vreun cuvânt. Şi aceşti oameni ar trebui să conştientizeze că nu sunt buni la asta şi că nu vor convinge niciodată pe cineva că un urangutan a venit aseară în vizită la ei şi a mâncat dulceaţă cu o linguriţă de argint.

Un astfel de personaj ar trebui să se lase de meserie şi să spună adevărul; să-şi asume responsabiltatea pentru ceea ce a făcut şi să renunţe la vândut gogoşi expirate! Nu de alta, dar riscă să se încurce în propia pânză şi să uite firul narativ din fiecare poveste inventată. Şi atunci, când luminile vor fi puse pe el şi va trebui să răspundă la întrebarea: “De ce acum câteva zile mi-ai spus cu totul altceva?” se va bloca şi se va afunda în … lapte cu cacao.

Am minţit şi eu în adolescenţă, am minţit de a îngheţat Dunărea… dar când am văzut care sunt consecinţele unor minciuni “nevinovate”, mi-am dat două palme singură şi mi-am spus că nu e bine ceea ce fac! Din proprie experienţă vă spun că minciuna chiar are picioare scurte şi fuge a naibii de repede după tine, dornică să te prindă de pantaloni şi să-ţi tragă marele şut în posterior!

E mai bine şi chiar mai simplu să spui adevărul. E indicat să fii sincer şi să accepţi atunci când ai făcut-o lată, decât să te ascunzi în spatele unui paravan instabil, care la prima pală de vânt zboară şi te lasă dezgolit!

Nu îmi place să fiu minţită, mai ales în privinţa unor lucruri importante!

Şi chiar dacă de multe ori dau din cap afirmativ la auzul unor vorbe, nu înseamnă că şi cred orice balivernă ce mi se îndrugă. Sunt sătulă de poveşti cu supereroi…

Voi cum staţi la capitolul minţit? Care este limita peste care o minciună nu mai poate fi numită “nevinovată”?

Sursa foto: honeybtemple2.blogspot.com

2 responses to this post.

  1. […] mai bine lasă tăcerea să domine… întotdeauna e mai bine să taci decât să scoţi un porumbel pe gură! Păcat că nu mereu conştientizăm când iese […]

    Like

    Reply

  2. Just, mai bine spui adevărul.
    Romulus Vulpescu nu-şi făcuse o dată tema.
    A spus că a luat foc tramvaiul cu care venea la şcoală şi a ars caietul. Drept dovadă, a arătat un caiet ars pe jumătate…

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

