Carantină cu filme şi cărţi

Pentru că draga de varicelă s-a instalat în cele mai dubioase locuri posibile (în talpă, pe mâini, între degete), acţiunile de care am parte sunt foarte limitate. Dacă mă deplasez prin casă, trebuie să o fac cu un picior sprijinit în călcâi şi altul doar pe o parte a călcâiului, de aceea nu prea mă dau jos din pat decât în situaţii de urgenţă (chemarea naturii, foame, sete); dacă vreau să scriu ceva, tastez doar cu anumite degete, pe celelalte încercând să le ţin ridicate, de cele mai multe ori fără succes; dacă amorţesc stând în pat şi vreau să mă sucesc pe partea cealaltă, trebuie să-mi pun pofta în cui, căci erupţia îmi dă doar alternative de poziţii incomode.

Aşa că, deşi trăiam cu impresia că voi avea tot timpul din lume să îmi etalez imaginaţia în noi postări pe blog, timp de două zile nu am reuşit decât să mă uit la filme şi să citesc. Chiar şi rândurile acestea le scriu cu greu, dar ce nu fac eu pentru blogul meu…?

De aceea, singurele noutăţi despre care pot să vă scriu sunt filmele pe care le-am vizionat în prima perioadă a carantinei şi cartea pe care am reuşit să o termin astăzi:

1. Side Effects – film psihologic, foarte fain construit. Pe măsură ce avansa povestea şi credeam că îmi pot da seama de ce se întâmplă cu adevărat, apărea câte un alt detaliu care făcea totul să se sucească la 180 de grade…

side_effects_ver3

“Emily (Rooney Mara) şi Martin (Channing Tatum) formează un cuplu de invidiat, care duce o viaţă luxoasă şi lipsită de griji, până când el este arestat pentru fraudă şi condamnat la 4 ani de închisoare. După ispăşirea pedepsei, Martin este întâmpinat de o soţie total schimbată, aflată la limita depresiei şi cu tendinţe de sinucidere. Astfel, Emily ajunge la psihiatru (Jude Law), care îi recomandă un tratament aflat în fază experimentală. După ce aparent efectele secundare o fac să îşi ucidă şoţul, psihiatrul ei încearcă să afle dacă această crimă este într-adevăr accidentală sau un plan bine pus la punct.” (cinemagia.ro)

Eu îl recomand din tot sufletul amatorilor genului psihologic.

2. runaway-runaway-bride-28872745-1012-1024Runaway Bride – comedie romantică cu Julia Roberts şi Richard Gere. Deşi este un film mai vechi, ideea acestuia mi s-a părut foarte amuzantă. Mai rar întâlneşti o femeie care nu este în stare să ajungă până la altar şi îşi părăseşte pretendenţii în mijlocul ceremoniei de căsătorie.

“Ike Graham (Richard Gere) este jurnalist la “USA Today” şi se luptă cu două probleme: nu reuşeşte niciodată să-şi predea articolele la timp şi, in plus, fosta lui soţie este şefa lui! Ike aude într-o seară, de la o “sursă de încredere” – un beţiv din barul lui preferat – o poveste foarte interesantă: în Maryland locuieşte o femeie pe nume Maggie Carpenter (Julia Roberts), căreia îi place foarte mult să fie logodită, dar în momentul în care ajunge la altar fuge de-i sfârâie călcâiele!
Articolul lui Ike este atât de exagerat, încât fosta lui soţie îl concediază. Singura şansă de a-şi recăpăta slujba este să scrie un articol documentat despre această femeie. Ike o întâlneşte pe Maggie şi descoperă că fata nu are de fapt o problemă cu căsătoria, iar situaţia este mult mai complexă decât ar fi putut crede…” (cinemagia.ro)

E un film haios, la care poţi să te uiţi cu partenerul sau, în cazul meu, cu varicela, într-o după-amiază dedicată relaxării.

3. Notting Hill – un alt film cu Julia Roberts, la fel de drăguţ şi siropos ca şi cel de mai sus. De data asta, însă, personajul masculin este interpretat de Hugh Grant, un actor foarte drag sufletului meu.

Filmul surprinde povestea de dragoste dintre o vedetă de cinema şi un om simplu, ce îşi câştigă traiul într-o librărie unde se vând doar cărţi de călătorie. Replicile încărcate de umor ale lui William Thacker (HUGH GRANT) au dat savoare întregului film şi sunt, probabil, cauza principală pentru care recomand această comedie romantică.

tumblr_li0s06tVbq1qh4sqfo1_500

4. iron_man_3_poster_castIron Man 3 – un film mult aşteptat de mine. Deşi auzisem că e mult mai slab decât celelalte două, am refuzat să mă iau după gura lumii şi l-am vizionat şi eu.

Nu mi s-a părut nici foarte reuşit, nici aşa slab cum spuneau unii. Nu îl întrece pe primul din serie, dar nu pot spune că e atât de prost încât să nu merite să te uiţi la el. Sarcasmul lui Tony Stark este pregnant şi-n acest film, ego-ul lui e la fel de mare, numai că de data asta avem ocazia să îl vedem “în acţiune” şi fără să se folosească de tehnologie şi bani. A fost interesant să văd şi latura umană a acestui personaj ce părea de neclintit, prezentă în atacurile de panică şi coşmarurile ce nu-l lăsau să doarmă.

Finalul mi s-a părut puţin cam tras de păr, dar nu comentez mai mult că risc să o dau în spoilere. :D 

Iar cartea pe care am finalizat-o în această dimineaţă este Fundaţia de Isaac Asimov, pentru care voi face un articol separat, de îndată ce “vântul nu va mai fi vărsat pe mine” şi voi putea să tastez mai repede decât un melc…

Până atunci, mă voi uita în continuare la filme, vechi sau noi (aştept sugestii😀 ) şi voi lectura alte cărţi pe care le am pe listă de ceva timp.

Şi doar mă rugam acum două zile: “nu pe degete, nu pe degete!”…

Sursa foto: tumblr.com, cinemagia.ro, imdb.com

12 responses to this post.

  1. […] Ziua 4 – Mă uit în oglindă şi ţip. Câteva pete se instalaseră pe gât, altele se făcuseră confortabile pe spate şi pe mâini, iar pe picioare eram full-option. În imposibilitatea de a mă deplasa prea mult, din cauza umflăturilor teribile dintre degeţelele mele firave (care acum arătau a cartofi), m-am resemnat cu statul în pat şi vizionatul de filme. […]

    Like

    Reply

  2. momentul acela cand urasc ca eu am facut toate bolile copilariei la timp… :))
    asa.. bravo.. in timp ce unii stau cu gandu la teze altii se bucura de filme si carti :)) pai e corect asa? (raspunsul sa stii ca e NU, daca vrei cumva sa spui un mare DAAAA!!!)

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on May 23, 2013 at 17:31

      Dacă ar fi doar filme şi cărţi, fără mâncărimi, insomnie şi febră….vai ce bine ar fi :)))

      Like

      Reply

      • no.. măcar atâta ghinion să aveți și voi că stați frumos acasă :)) (glumesc… știu că e rău și mai bine ai face cu totul altceva:D)

        Like

      • Posted by Alexandra on May 23, 2013 at 17:43

        Bine că nu e vremea frumoasă, să facă lumea grătare şi chindii şi să mă oftice pe mine. :)) Bine că plouă! Merge cititul ca uns…:))

        Like

      • Mă bucur :)!

        Like

  3. O recomandare de film (dacă nu l-ai văzut): Stralucirea eterna a mintii neprihanite, titlul original “Eternal Sunshine of the Spotless Mind”, un film superb cu Jim Carrey şi Kate Winslet.

    Like

    Reply

  4. Asa draga mea, da-mi idei ca poate in w/e apuc si eu sa vizionez ceva!😆

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

