Răbdare şi îndemânare

Prin clasa a şaptea, când o colegă de-a mea mi-a prezentat trusa ei de machiaj, mi-am dorit să posed şi eu una şi să învăţ să mă machiez ca domnişoarele din reviste.

Recunosc, nu mă pricep foarte mult la pictat, mai ales pe propria-mi figură! Şi le invidiez pe cele care au răbdarea necesară să stea cu orele în oglindă, ca să le iasă machiajul impecabil. Eu nu am răbdare şi nici talent!

Dar îmi amintesc că pe atunci eram foarte curioasă şi voiam să desluşesc tainele machiajului. Ştiam că există culori speciale folosite în cazul unui machiaj ochi albastri şi cu totul alte combinaţii în cazul unui machiaj ochi verzi. Ştiam că-ţi trebuie îndemânare şi inspiraţie ca să poţi combina culorile cum trebuie. Eram cât de cât bună în teorie, dar practica mă omora cu zile. Ba nu reuşeam să fac dungile, cu eye liner-ul, la fel la ambii ochi, ba nu îmi ieşea aceeaşi combinaţie de culori la ambii ochi etc.

Machiaj-ochi-caprui-9Aşa că am rugat-o pe prietena mea să-mi facă o demonstraţie şi m-am lăsat pe mâna ei. După ce a înşirat pe pat o mulţime de pensule, truse, tuburi şi tubuleţe, s-a uitat la mine şi a spus: “Ştiu exact ce voi face, voi aplica un machiaj ochi caprui! Dacă va fi pe placul tău, aşa te voi machia şi la banchet.”. Şi bineînţeles că mi-a plăcut!

Nici în ziua de azi nu am reuşit să mă machiez aşa frumos cum a făcut-o ea, în acea seară, dar pot să spun că am dobândit experienţă şi acum reuşesc să-mi machiez ambii ochi la fel. Deşi nu depun mult efort decât la ocaziile cu adevărat speciale, atunci când mă machiez, încerc să-mi adun toată răbdarea şi inspiraţia din lume.

Adevărul e că machiajul de zi cu zi, care nu e foarte încărcat, îmi iese de minune acum. Însă, când am un eveniment important la care merge un machiaj mai dichisit, îmi păstrez măcar o oră special pentru asta. În caz de nu iese bine din prima, să am timp să-l refac! 

Şi acum vă întreb, dragi cititoare, voi cum vă descurcaţi cu machiajul pentru ocazii speciale? Aveţi sfaturi, observaţii, tehnici proprii etc.?

Iar pentru cititori, că nu e frumos să vă neglijez, chiar dacă e un subiect mai feminin: voi credeţi că aţi dispune de răbdarea şi îndemânarea necesare unui machiaj impecabil?

 

10 responses to this post.

  1. Nu am răbdarea, mai bine zis nu MAI am răbdarea necesară unei operațiuni atat de chinuitoare, cronofage și inutile pe deasupra🙂. Din fericire, mi-a venit mintea la cap, cum se spune! Mai bine mai târziu decât niciodată. A fost o vreme când nu mă duceam nici să cumpăr pâine fără să îmi dau măcar genele cu rimel. Acum mă fardez foarte discret și, mai ales, foarte rar, doar la ocazii speciale. Nu știu daca e bine sau rău, dar asta simt și nu am de gând sa fac altfel până nu o să simt altfel (sper să nu, totuși🙂 ). Și iată că nu s-a prabușit cerul pe mine, nici n-am observat vreo schimbare în viața mea față de perioada de dinainte. Sau poate o schimbare în bine, am mai mult timp liber pentru alte activități mult mai interesante, am ieșit din rutină, nu mai sunt timorată de faptul că s-ar putea să mă vadă cineva fără un strat (mai gros sau mai subțire) de culoare în plus🙂 Acum, dezobișnuindu-mă, când mă fardez mai vizibil (asta neînsemnand strident), am o senzație acută de penibil, mă simt ca o păpușă de porțelan încremenită. Nu vreau să supăr pe nimeni cu aceste afirmații, e doar o alegere personală🙂. Indiferent ce ai alege, alege să fii tu însuți/însăți!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on May 30, 2013 at 16:47

      Nici nu se pune problema unui look stil curcubeu. :)) Prin adolescenţă eram şi eu la fel, nu ieşeam din casă nici până la gunoi fără să mă dau cu ceva pe buze, ochi etc. Acum nu mai am problema asta. De obicei, mai mult de un eyeliner, un rimel şi un balsam pt buze nici nu folosesc.

      Like

      Reply

  2. frumos….

    Like

    Reply

  3. Well, I m lucky, imi ies machiajele de minune, dar si eu am o problema cu eyelinerul, asa ca prefer creionul, e mai sigur. Ideea e ca atunci cand incerci un mix de culori , sa le aplici simultan, pe masura ce avansezi, nu sa faci un ochi si apoi altul. In felul asta, nu vei uita nici ce ai combinat si nici unde ai aplicat sau cum. Sunt foarte multe de spus, nu cred ca mi-ar incapea intr un post … dar eu ma mai inspir din filmuletele de pe youtube😀 sunt foarte practice. recomand

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on May 30, 2013 at 12:03

      Chiar şi simultan aşa cum spui tu, se întâmplă uneori să nu-mi iasă.😀 Sunt zile şi zile…
      Pe youtube chiar nu m-am uitat, dar merci pentru sfat! :*

      Like

      Reply

  4. Intr-o zi imi voi lua inima in dinti si le voi invata si eu pe prietenele baiatului meu sa se machieze asa cum se cuvine, sa nu mai arate de parca la un ochi au dat cu verde si la unul cu albastru sau de parca le-a lovit trenul. :))

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

