Ce să (nu) faci atunci când nu eşti tu câştigătorul!

După cum v-am mai spus, de ceva timp am început să particip la tot felul de concursuri organizate special pentru blogosferă. De câteva ori am şi câştigat: un premiu destul de consistent dar şi altele mai micuţe, pe lângă. Şi nu exagerez când spun că, pentru fiecare dintre ele, indiferent de valoarea lor, m-am bucurat la fel de mult. Acum câţiva ani nu aş fi crezut că dacă îmi pun imaginaţia la contribuţie şi aştern pe un blog câteva rânduri din suflet, voi putea câştiga ceva material.

Iar astăzi, frunzărind unul dintre site-urile pe care intru pentru concursuri, curiozitatea m-a împins să văd cine a mai câştigat pe la campaniile la care eu nu am apucat să particip (din lipsă de timp, nu de motivaţie sau inspiraţie). Am citit articolele câştigătoare şi apoi am ajuns la comentariile celorlalţi. Şi am observat un lucru care m-a întristat un pic…

images

La campaniile cu premii constând în vouchere şi produse ce valorează mai puţin de 200-300 de lei, toată lumea lăsa comentarii roz, pline de felicitări şi vorbe calde. Toate bune şi frumoase aici!

În schimb, la campaniile unde premiile depăşesc, ca valoare, suma de 400-500 de lei: tablete, smarphone-uri, tabere foto sau chiar bani cash; oamenii devin brusc nemulţumiţi şi se apucă de cârcotit. Şi asta în ultima perioadă, căci atunci când am câştigat eu tableta, nu m-a luat nimeni la rost că nu o merit şi că am pile la boss.

Ceea ce m-a surprins este că printre nemulţumiţi erau şi persoane care totuşi câştigaseră pe la alte concursuri premii destul de consistente. Unii apelau la problemele de acasă pentru a stârni sentimente de compasiune, alţii ar fi băgat mâna-n foc că articolul lor nu a fost nici măcar pus la socoteală, iar unii ajungeau să şi jignească alte persoane. Şi mi s-a părut un pic deplasat!

Am participat la destule concursuri şi mi-aş fi dorit şi eu să câştig premiul cel mare, dar nu am contestat niciodată decizia juriului, nu am şters articolele cu care am participat şi nu am jignit ceilalţi participanţi. E firesc să trăieşti cu impresia că articolul scris de tine e cel mai bine structurat, documentat, editat… dar nu te aştepta ca toată lumea să aibă aceeaşi părere! Întotdeauna se va găsi cineva să scrie mai bine ca tine!

Unii se plângeau că ei au muncit ore în şir pentru articolul respectiv şi nu le este apreciată munca. Bine, bine… poate ţie îţi trebuie 10 ore ca să scrii un text pentru un concurs; dar asta nu e vina celorlalţi, care publică acelaşi număr de cuvinte şi poate de 10 ori mai bine scrise, în timp mult mai scurt. Poate în timp vei reuşi să faci şi tu acelaşi lucru!

De asemenea, un text kilometric nu este neapărat mai bun decât un text scris scurt şi la obiect. Poate unii oameni (din juriu sau dintre cei care te votează) nu au răbdare să citească miile de cuvinte în care tu ai bătut câmpii şi caută ceva care să atragă atenţia din primele rânduri şi să nu plictisească. Era o vorbă la cursurile de tehnici de redactare în presa scrisă: “Ce se taie nu se fluieră!”.

Şi nu în ultimul rând, dacă foloseşti cuvinte şi expresii mai elevate şi mergi pe un stil formal, asta nu-ţi asigură locul 1. Poate că juriul caută un articol de promovare care să fie priceput de toată lumea, nu să fie citit cu DEX-ul lângă.

Există persoane care apreciază un articol de promovare conturat sub forma unei poveşti dar şi persoane care caută un stil direct, tip: definiţie, caracteristici, concluzii. Există persoane care aplaudă un articol sobru, dar şi persoane care caută un articol umoristic.

Asta nu înseamnă că ceea ce ai scris tu nu valorează nimic! Din contră, e un plus de experienţă ce, cu siguranţă, te va ajuta să câştigi la un moment dat ceea ce îţi doreşti.

Eu am câştigat o tabletă, după cum v-am mai spus, şi am fost foarte bucuroasă atunci! La fel de fericită am fost şi când am câştigat un voucher la un magazin de bijuterii, cd-ul cu autograf de la Nicu Alifantis, cartea lui Florin Grozea de la Hi-q şi DVD-ul cu The Avengers. Am fost un pic tristă când nu am primit eu premiul de 100 de euro la o campanie ce mi-a fost foarte dragă (că nici eu nu stau cu fundul pe comoară şi am probleme destul de mari prin portofel), dar nu am susţinut sus şi tare că decizia juriului nu a fost corectă, că textul câştigător e de cacao şi că voturile au fost date pe prietenii. Am acceptat şi am mers mai departe şi particip în continuare la următoarele concursuri, cu la fel de mare drag. 

Nu ştiu de ce le place unora să arunce cu vorbe în stânga şi în dreapta şi să împroaşte cu noroi atunci când nu sunt ei pe locul 1. Îmi aduce aminte de copilărie, când jucam câte un joc în faţa blocului şi unul din copii se oftica, îşi lua jucăriile şi pleca în casă. 

Sursa foto: lightyourbulb.com

23 responses to this post.

  1. Foarte urât să nu știi să pierzi. Plus că niciodată nu o să poți câștiga dacă nu știi să pierzi. Dar niciodată nu o să câștigi.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 23, 2013 at 09:48

      Sper că vor înţelege şi acele persoane că nu e posibil să câştige ele toate premiile.

      Like

      Reply

  2. Nu sunt la curent cu concursul respectiv, particip rar la diverse chestii tip concurs. De regula si eu sunt cam dezamagita si imi trebuie un timp sa-mi revin dupa fiecare chestie din asta…

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 22, 2013 at 08:21

      Şi eu sunt dezamăgită atunci când nu câştig ceva ce-mi doresc din tot sufletul. E normal.

      Like

      Reply

  3. Nu ştiu câtă vină au cei care câştigă mai mereu concursuri. Nu ştiu ce merite au în asta organizatorii (de obicei, firmele care sponsorizează concursurile), nu ştiu cât de inteligenţi sunt unii ori ceilalţi. Dar mi se pare deranjant să câştigi un astfel de concurs cu “poezii” şchioape, povestiri SF de toată jena sau formulări laudative luate cuvânt cu cuvânt de pe site-ul sponsorului. De fiecare dată, bloggerul organizator va arăta cu degetul firma. La un moment dat observi că bloggerii organizatori sunt mult mai puţini decât firmele şi atunci începi să-ţi pui întrebări.
    Asta îţi spune un om care a mai câştigat nişte concursuri, ca şi tine, fără să cunoască pe vreun organizator, fie el blogger sau firmă. Câteodată m-am uitat pe materialele câştigătoare. Am abilitatea şi detaşarea de a fi imparţial, fiindcă am scos publicaţii care se bazau pe materialele altora, nu ale mele, dar eu le alegeam pe cele mai bune şi făceam publicaţia. Aşa am ajuns la concluzia că, adesea, au câştigat materiale care nu erau acceptabile pentru a le publica, cel puţin după standardele mele. Dar nici măcar nu participasem la acele concursuri, deci chiar n-aveam de ce să nu fiu imparţial.
    Desigur, există şi cârcotaşi care nu sunt de acord că există materiale mai bune decât ale lor, dar asta nu infirmă cele spuse de mine.
    Sunt şi destule concursuri câştigate pe merit, nu trebuie să absolutizăm, dar măsura cu care e cântărită valoarea materialelor care intră într-un concurs îmi este absolut necunoscută şi, adesea, pare a fi ilogică. De asta am şi participat foarte rar la concursuri, în ultima vreme. Mi se făcea ruşine să constat că materialele câştigătoare sunt jenant de slabe. Ori, în acest caz, logic ar fi fost ca advertorialul meu să fie mai jos valoric decât acelea. Şi asta nu se putea, crede-mă! Nu fiindcă materialul meu ar fost minunat, dar cele câştigătoare erau extrem de slabe.
    Nu veau să descurajez pe cineva în încercarea de a obţine un premiu, o să mai încerc şi eu, uneori, dar nu face cercetări să afli de ce un articol a fost considerat mai bun decât al tău, fiindcă n-o să găseşti răspuns. Efectiv, e de neînţeles şi îţi poate scădea stima de sine. Te vei întreba: ” Cum, materialul meu e mai slab decât ăsta?!” Şi probabil că nici nu va fi. Dar de ce a fost acela preferat este o mare taină…

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 21, 2013 at 16:28

      Sunt convinsă că există concursuri la care premiile se oferă cui trebuie dar şi concursuri unde modalitatea de jurizare e cam ciudată. Nu se poate să fie totul corect! Eu particip în continuare şi sper să mai şi câştig din când în când…
      Iar întrebarea ” Cum, materialul meu e mai slab decât ăsta?!” nu mi-o mai pun de ceva timp… :))
      Mulţumesc pentru comentariu!
      Weekend plăcut!

      Like

      Reply

  4. Mi-a placut mult articolul tau, dovedeste maturitate, bun simt si un echilibru in a vedea lucrurile care este al naibii de necesar in multe aspecte ale vietii. Nu sunt sigura ca stiu despre ce e vorba cu exactitate, adica nu stiu care este cazul in urma caruia ti-ai construit articolul, dar stiu cazuri similare si e suficient.
    Am de gand sa te mai vizitez, ca imi placi. Mult.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 20, 2013 at 12:48

      Mulţumesc mult, Dana! Nu a fost un caz anume, am văzut mai multe discuţii pe o platformă de concursuri pentru bloggeri şi m-am gândit că poate un astfel de articol ar fi util.

      Like

      Reply

  5. Eu zic sa nu ne pripim si sa laudam corectitudinea acestor concursuri! Am participat la aceleasi campanii ca si tine, pe aceeasi platforma si nu am castigat decat o singura data, din zecile de campanii la care am participat. Ceea ce ma deranjeaza este faptul ca exista putina bataie de joc fata de munca bloggerilor. Stiu foarte bine, cum la unele campanii care au mai multe premii, sunt date 2-3 premii corecte pt ochii lumii si restul sunt date cum sunt date.
    M-am saturat de mesajele de lauda ale adminilor la articolele pe care le scriu ca: “vai… ai avut un articol foarte bun” ; “ce bine ai scris” ; “cat de frumos ai spus” si nu castig nimic. Linguseli d’astea doar pentru a ma tine in competitie,m-am saturat. Chiar am urmarit activitatea ultimelor concursuri la care au fost cate 10-12 premii/concurs si inca mai urmeaza cateva la fel… ironia stii care e? La atatea concursuri si la atatea zeci de premii date, nu am castigat niciodata. Au fost altii care au castigat la cate 4-5 concursuri la rand… Deja mi se taie si pofta cand scriu de ce magarii se fac. Daca scriu atat de bine, cum spun adminii, unde sunt premiile? Ca s-au dat cu zecile si nu am castigat nici macar ultimul loc la un concurs, sa pot sa iau si eu ceva.
    Si nu o spun de la mine, eu lucrez pe particular cu multe companii care sponsorizeaza campanii, si am primit destule informatii pe care nu le pot face publice de la ei, si mi-au deschis ochii in ceea ce priveste concursurile. Eu participam ca un robot, la fiecare campanie…traind doar cu speranta ca voi castiga, dar ma bucur ca EI (sponsorii) mi-au deschis ochii, si ofer respect! pentru ca mi-au aratat cum se lucreaza in asa ceva.
    1 concurs din 10 sunt corecte! De aceea ai castigat! Mie imi place tare mult cum scrii si am citit destul incat sa ma conving de calitatea articolului. Daca erau mai multe corecte, ai fi castigat si mai multe concursuri!
    Felicitari pentru ceea ce scrii.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 20, 2013 at 12:31

      La ultimele campanii nu prea am mai avut timp să mă înscriu. M-am înscris la vreo 2 ieri şi aştept să văd rezultatele. Nu zic că nu ai dreptate, dacă te-au informat sponsorii referitor la treaba asta înseamnă că ştii tu ce ştii…dar eu nu m-am simţit atât de nedreptăţită la vreun concurs încât să fac scandal sau să-i jignesc pe ceilalţi participanţi. Mai mult asta m-a iritat în comentarii, adresarea de apelative jignitoare.
      Mulţumesc pentru aprecieri şi te mai aştept pe blog!

      Like

      Reply

      • Te voi urmarii cu drag in continuare🙂
        Nici mie nu-mi plac jignirile si insultele, dar cand acolo am facut public ca nu inspira incredere si deciziile nu au fost corecte (eu stiind sigur aceste lucruri), multi au fost cei care au inceput sa injure si sa arunce cu pietre. Asa ca am decis sa nu mai incerc sa le deschid ochii, ii las pe ei sa participe la toate campaniile si sa scrie pana le vin acru-n gura (cum se spune) si sa nu castige nimic, sau sa fie momiti cu un castig mic la 30 de campanii pentru care a scris.

        Nu cer crezare nimanui fiindca stiu ca timpul le va pune tuturor cateva semne de intrebare!

        Like

  6. Urât…
    Bine spus că întotdeauna se va găsi cineva care să scrie mult mai bine ca tine!
    Și până la urmă dacă ai mai câștigat și la alte concursuri, asta nu înseamnă că tu trebuie neapărat să le câștigi pe toate!
    Mneah… unora trebuie să le desenezi ca să priceapă :))

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 20, 2013 at 11:48

      Păi asta e chestia care m-a uimit cel mai mult, o anumită persoană chiar câştigase destule premii pe la alte campanii şi tot era nemulţumită. Nu se poate să câştige chiar toate premiile!
      Păcat că n-am talent la desen, că o făceam şi pe asta… :))
      E urât să vezi asemenea certuri într-o comunitate…

      Like

      Reply

  7. Ce s-a mai intamplat, ca nu sunt la curent cu noutatile? Ce a patit Claudia?

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 20, 2013 at 11:46

      A câştigat la un concurs şi bineînţeles că au apărut nemulţumiri printre ceilalţi participanţi… nu îmi amintesc dacă pe ea au jignit-o, dar s-a lăsat cu nişte cuvinte urâte prin comentarii, care nu îşi aveau rostul.

      Like

      Reply

      • Se intampla destul de des. Uneori chiar au dreptate cei nemultumiti. Bine, sunt convinsa ca nu este cazul Claudiei, care scrie frumos si foarte bine documentat, insa am vazut situatii in care ceilalti participanti chiar aveau dreptate. Asta m-a facut ca la anumite concursuri sa nu particip.

        Like

      • Posted by Alexandra on June 20, 2013 at 11:54

        Da, ok. Poate că în unele cazuri au dreptate, dar de aici la a jigni… e cale lungă. Totul se poate rezolva şi fără vocabular de mahala…

        Like

  8. E simplu, sunt oameni ce nu stiu sa piarda.🙂 Chiar daca au fost mai slabi, si stiu in sine asta, nu stiu sa piarda si decat sa arate cu degetul spre ei arata spre castigator gasindu-i diferite chichite! Trebuie ignorati si atat.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 20, 2013 at 11:42

      Dar nu pot să îmi dau seama de ce o fi aşa greu de priceput: nu ai câştigat tu, continui să participi şi atât. Că dacă faci scandal numai o impresie bună nu vor avea ceilalţi despre tine.

      Like

      Reply

  9. Felicitari pentru articol, Alexandra!
    Ai pus, ca de obicei punctul pe i cu eleganta.
    Am constatat si eu cu uimire ieri cum poate sa fie o parte din cei ce participa la acele concursuri de care vorbesti. Am mai participat si eu dar nu s-a intamplat sa castig si nu m-am suparat.Acum ca am castigat am deranjat pe multi, se pare. Iar cand am ales gresit premiul am fost luata peste picior. Nu s-a gandit nimeni ca poate am scris gresit ci s-au gandit ca vreau sa le iau premiul😦
    Culmea e ca eu am scris articolul nu cu gandul la premiu. L-am scris de placere si m-am gandit si la cititori cand am facut textul.
    Ceea ce am vazut eu acolo la comentarii m-a dezamagit mult si ma face sa ma gandesc ca nu merita sa participi la astfel de concursuri.😦

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 20, 2013 at 07:56

      Comentariile unora nu ar trebui să te împingă să nu mai participi. La urma urmei nu ei sunt cei care organizează concursul şi oferă premiile.🙂 Şi eu de multe ori scriu textul pentru că am o inspiraţie de moment pe tema dată, nu neapărat ca să câştig de fiecare dată, căci înţeleg că nu e posibil.
      Bucură-te de premiile câştigate şi lasă cârcotaşii să vorbească…😉
      O zi frumoasă!

      Like

      Reply

Părerea voastră contează!

