Introducere – o nouă încercare

Mi-am adunat curajul şi am început un nou roman. Nu, nu să citesc, ci să scriu. Introducerea sa o veţi găsi în rândurile următoare, iar în fiecare săptămână, de-acum înainte, voi publica câte un nou capitol. Dacă aveţi sugestii, observaţii, fie ele pozitive sau negative, le aştept cu nerăbdare în comentarii. Mulţumesc!

095925753582adc8708c5b5ba7294fd0

“- Nu îţi voi spune un basm cu Ileana Cosânzeana şi Făt Frumos. Nu îţi voi umple sufletul de speranţe cu o poveste finalizată într-un sărut şi un “da” în faţa altarului. Te văd că suferi şi că nu mai mănânci de câteva zile şi îmi dau seama, chiar la anii mei, că inima îţi pare a fi ruptă în mii de bucăţi. Nu te uita aşa la mine, am fost şi eu adolescentă cândva! Şi chiar dacă pare că a trecut o eternitate de atunci, tot îmi mai pot aminti de primul sărut, prima îmbrăţişare romantică, prima ceartă auzită de toţi vecinii şi de prima despărţire. Am plâns şi eu ca tine, cândva! Am plâns nopţi, zile, săptămâni şi luni în şir. Nu în continuu, doar când, într-un moment de vulnerabilitate, îmi aduceam aminte de el, de prima noapte, de prima lacrimă vărsată de bucurie, de primul răsărit de soare, în braţe arse de raze şi vânt.

Tânăra o privea pe bunica ei şi nu-i venea să creadă ce aude. De obicei, toate vorbele pe care i le adresa aveau tentă de mustrare; şi în ultima vreme, nici acelea nu erau prea des auzite, din cauza bolii care punea stăpânire pe ea, treptat. Stătea cu zilele în pat şi se uita la serialul preferat, vechi din vremea copilăriei sale. Uneori, mai deschidea câte o carte şi îşi pierdea gândurile printre litere şi cuvinte. Dar nu mai avea răbdarea necesară să comunice cu fata ei, cu ginerele sau cu nepoata sa, care o îngrijeau de câţiva ani buni.

Avea o privire calmă şi caldă, ochii ei căprui trădând o înţelegere şi o răbdare de fier. Chiar şi atunci când avea ceva de criticat, o făcea cu un soi de zâmbet în colţul gurii. Părul alb şi lung până deasupra şoldurilor şi-l purta într-o coadă, împletită în fiecare dimineaţă de către nepoata ei. La prima vedere nu ai fi crezut că viaţa ei ar fi fost plină de evenimente nefaste, ci ai fi avut impresia că totul a decurs exact aşa cum îşi dorea. Însă, pentru un ochi mai ascuţit, era clar că întâmplările care i-au ţesut pânza vieţii au fost atât de învolburate încât, acum că apele se liniştiseră, nu putea simţi altceva decât o mare uşurare. Cerul i se ridicase de pe umeri, îşi acceptase povestea şi îşi privea ramura tânără a familiei cum înfloreşte, pe zi ce trece tot mai mult.

– Eram o copilă, aşa ca tine, şi auzeam prea des expresia “istoria se repetă“. Acum, privindu-te, în sfârşit o înţeleg. Tocmai de aceea, am ales să îţi povestesc o parte a vieţii mele pe care, acum mulţi ani, am încercat să o arunc într-un colţ al uitării. Dar asta doar dacă simţi că ai răbdarea necesară să o citeşti până la capăt.
– Să o citesc? Nu mi-o povesteşti?
– Suflarea mi-e prea grea şi timpul rămas e mult prea scurt. Uite, ia un scaun şi pune-l lângă şifonier. Aşa! Acum, urcă-te pe el şi agaţă cutia aia neagră din spatele valizei. Încearcă să o dai jos fără să o răstorni, te rog! Bun. Dă-mi-o acum!
– Ce ai în ea? E plină de praf… de cât timp e acolo? Mama ştie de ea?
– Ah, se vede că eşti tânără… pui atâtea întrebări.
Deschise cutia şi scoase la iveală un teanc de foi imprimate, ce păreau a forma un volum nepublicat.
– E o carte?
– Nu a apucat să fie carte.
– Cum adică?
– Mi-a fost teamă să o public. Teamă de ce reacţie va avea…
– Cine?
– Vei afla, citind-o.
– Stai, stai, stai… bunico, tu ai scris o carte?
– Am scris mai multe, dar doar una singură am păstrat.
– Eşti scriitoare?
– Am scris poveşti, am scris texte pentru alţii şi texte pentru mine.
– Şi unde sunt?
– Vei afla tot ce trebuie să afli, după ce vei citi aceste rânduri vechi, ce înseamnă atât de mult pentru mine.
– E ceva de dragoste?
– E pasiune, e gelozie, e furtună şi dramă interioară, e gândire pozitivă şi moment de răscruce; e îmbrăţişare în miezul suferinţei şi sărut sub clar de lună. E coincidenţă şi destin, e depărtare şi uitare. Da, se poate spune că e de dragoste!
– Atunci încep imediat să o citesc. Mulţumesc, îmi va distrage atenţia de la despărţirea recentă…

– Discutabil…
Îşi sărută bunica pe obraji şi fugi în camera ei. Vântul şi ploaia îi băteau în geam, parcă prevestind o schimbare bruscă a sorţii.”

Sursa foto: pinterest.com

16 responses to this post.

  1. […] Introducere –  o nouă încercare […]

    Like

    Reply

  2. […] Continuarea la Introducere –  o nouă încercare: […]

    Like

    Reply

  3. FELICITARI!
    Blogul dumneavoastra a primit o nominalizare pentru “A Bouquet Of Three Awards”. Pentru mai multe detalii, vizitati http://lifeandsoulofficialpage.blogspot.ro/

    Felicitari si succes!

    Like

    Reply

  4. Pana acum suna interesant. Astept cu interes continuarea.

    Like

    Reply

  5. Cum adica un nou roman? Mi-a scapat ceva? Unde este celalalt?
    Imi place inceputul acestei povesti si sunt convinsa ca va iesi ceva frumos. Iti tin pumnii, Ale!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 1, 2013 at 12:02

      Am avut o tentativă pe la 20 de ani, dar nu a ieşit ceea ce-mi doream. Sper ca de data asta să duc până la capăt planul şi să iasă cum trebuie.
      Mulţumesc frumos! Te pup

      Like

      Reply

  6. Deci m-ai captivat… am citit pe nerăsuflate… și vreau să-ți spun că: MAAAAAAAAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII VREEEEAAAAAAUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Când o să fie continuarea?? CÂND CÂND CÂÂÂÂÂND?
    Da ok.. m-am entuziasmat prea tare… dar m-ai captivat pe deplin! Bravo! Spor la scris! Abia aștept continuarea!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 1, 2013 at 11:40

      Wow, merci mult!😀 Momentan, vreau să scriu zilele astea cât mai mult şi de săptămâna viitoare să public câte un capitol o dată la câteva zile sau o dată pe săptămână. Depinde cât apuc să scriu acum cât am mai mult timp liber.
      Mă bucur enorm că te-a capitvat şi că mai vrei.😀

      Like

      Reply

  7. Bravo si Spor la treaba.

    Like

    Reply

  8. Felicitari Alexandra si spor la scris🙂

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

