Noutăţi muzicale şi noutăţi aparent muzicale

Ieri Cabral punea două întrebări pe blogul său: “Cum suna Criminal?” şi “Cum suna Fat Frumos?”; referitoare la două melodii, bineînţeles: Smiley feat Kaan – Criminal şi Mamasita – Fat Frumos.  Şi m-a făcut curioasă, aşa că m-am decis să le ascult.

smiley-jpg1359453728

(desenez.net)

1. Pe prima am ascultat-o până la capăt, deoarece Smiley este unul din puţinii artişti români pe care îi apreciez şi chiar eram curioasă de ceea ce a scos nou.

Vă invit întâi să ascultaţi şi voi piesa şi abia apoi să citiţi părerea mea despre ea!

Citind titlul său, imediat m-am dus cu gândul la “Smooth Criminal” a lui Michael Jackson, dar evident că nu există nicio asemănare între versuri, videoclip sau instrumental. Apoi, am dat play şi am urmărit povestea unei gagici în căutare de aventură, care îi fură maşina lui Smiley cu tot cu Smiley în ea, se ia la bătaie cu nişte indivizi într-un bar, e căutată de mafia dintre blocuri şi face reclamă la câteva produse: Aqua Carpatica, Nescafe şi Pepsi. Şi tipa nu se trage deloc din neamul vikingilor. E subţirică şi plăpândă, de mă mir că reuşeşte să ţină pistolul în mână, spre final.

Oricum, videoclipul e interesant, în general. Apar şi câteva bucuţe pe ecran, să bucure ochiul privitorului, are şi ceva acţiune şi poveste; e numai bun de vizionat!

Versurile sunt simple, în limba engleză, şi fac referire la domnişoara periculoasă de care se îndrăgosteşte (cu spaimă) cântăreţul. Iar instrumentalul e antrenant; ar putea să-ţi mişte posteriorul de pe scaun, la o petrecere.

Refren: Somebody help me, I…
I feel I’m going crazy
Help me I’m…
Falling for my baby
Help me…
With everything she does
She turns me on
I locked her in my heart
’cause she’s a…
criminal

Anybody seen that girl of mine
Always were to shine
Always catching your attention
No, I can’t get her out of my mind
Forever changed my life
Got to have her
Got to taste her
Got to do her…

And a get it that she’s playing
Keeps me wishing, keeps me guessing
I keep failing…
And a get it that she’s playing
Keeps me wishing, keeps me guessing…

Refren

So babe, i love how you came in my way
I believe I can fly, MJ
Fly to the moon in one day
Just you and I
I’m addicted to you
Don’t ask me why
I got your back, you got my back
Just like Bonnie and Clyde we strike them out
Like my ex-s, yeah
Only give a sh*t what they talking
What they hating
’cause you know they all my sh*t
You’re dangerous like TNT
I play with fire to break the ice
Think about you day and night.

Refren

Sursa versuri

Nu va face parte din topul melodiilor mele preferate, interpretate de artişti români, dar voi dansa pe ea când voi avea ocazia. 

mamasita-thumb_135_tb410

(urban.ro)

2. Şi dacă v-aţi uitat la versurile de mai sus cu o sprânceană ridicată, întrebându-vă de ce nu sunt mai critică cu ele,  staţi să ascultaţi următoarea melodie:

Eu nu am rezistat mai mult de un minut la prima ascultare, aşa că nu vă cer nici vouă să faceţi efortul să o ascultaţi până la capăt. Nu de alta, dar îmi sunteţi dragi şi nu vreau să îmi pierd cititorii. Eu mi-am chinuit totuşi timpanul şi am ascultat-o până la final, a doua oară, ca să nu spună cineva că îmi dau cu părerea în necunoştinţă (totală) de cauză.

Nici nu ştiu de unde să încep: de la versurile penibile, vocea chinuită a domnişoarei sau instrumentalul care mă face să mă gândesc la Salam, parizer, şunculiţă şi alţii care cântă cu “nana-ni-nana” şi “vine poliţia”.

În primul rând, nici nu ştiu cine este această tânără fată care-şi spune “Mamasita”. Recunosc, nu am auzit până acum de existenţa ei, nici măcar pe la radio-urile de care dau în timp ce caut să ajung la frecvenţa dorită. Sunt convinsă, însă, că va face furori (asta dacă nu face deja) prin rândul celor care frecventează cluburile de fiţe, cu aşa instrumental şi versuri de o româno-engleză fantastică.

În al doilea rând, scuzaţi-mi indignarea, dar cine le tot scoate la înaintare pe aceste tinere doritoare de faimă dar lipsite de talent (mă refer la voce)? Avem emisiuni unde câte un juriu caută voci extraordinare, care să-ţi ridice şi părul tuns acum 10 ani, şi promovăm în continuare puicuţe care cântă:  “Ai ce vor, un cadou, un bishon / O scoti la ceai in Dubai / Da … Nu le plimba prea mult pe jos / Nu fii prea filingos / Cu un cuvant il intorci pe dos / Trateaz-o like a boss”. E ca şi cum ţi-ai cumpăra o gâscă şi le-ai spune tuturor că e privighetoare şi-ţi cântă la ureche, noaptea.

Să vedem ce părere au alte câteva persoane de pe Youtube:

parere3

parere 2

parere 1

Şi, ca să nu spuneţi că-s rea, să vă arăt şi nişte comentarii laudative:

parere pro parere pro 2 parere pro 3

Să vă mai sugerez o comparaţie între părerile pro şi contra? Mă refer la folosirea limbii române

Nu mai are sens, nu?Aşa mă gândeam şi eu!

Cert este că eu sigur nu voi mai asculta piesa asta niciodată, din proprie iniţiativă. Sper să nu am ghinionul să nimeresc în vreun maxi-taxi cu vreun şofer – fan Mamasita, care să-mi spună SHAT AP! YO-YO! HIP HAP!.

Aştept şi alte păreri, poate sunt eu ţicnită.

12 responses to this post.

  1. Nu stiu de ce ai puso si pe “fat frumos” care viseaza inca la cai si magari. In ultimile zile au fost lansate multe melodii frumoase printre care si Tom Boxer & Morena – Summertime care imi place mult.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 5, 2013 at 20:35

      După cum am spus şi la început, Cabral le recomandase şi m-a făcut curioasă. Le-am ascultat şi apoi am scris ce părere am despre ele, la mine pe blog.😀 De celelalte noutăţi nu ştiu încă nimic. Poate pe viitor. Merci pentru sugestie!

      Like

      Reply

  2. Ce mai cauta smiley in muzica? … e penibil! (parerea mea)

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 5, 2013 at 20:04

      Mie Smiley încă îmi place, aşa că nu ştiu cum să-ţi răspund.🙂
      Dar de Mamasita ce zici? :))

      Like

      Reply

  3. Smiley.. e ok🙂 Dar MAMASITA WTF!!!
    Nici numele ăsta nu i se potrivește… iar vocea ei e așa pițigăiată și idioată.. WTF! Și versurile.. le place ro-aaa–aaa-uuu… huh ce? O traducere vă rog frumos=))

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 5, 2013 at 18:34

      Şi mie mi-a dat cu virgulă la versul acela…:))) poate are cineva vreo subtitrare mai bună. :))

      Like

      Reply

  4. Sincer mie nu imi place nici una dar daca as fi pusa sa aleg o aleg pe cea a lui Smiley pt.ca pe a doua nu am reusit sa o ascult pana la capat, cum de altfel multe piese ale formatiilor din Ro.nu reusesc sa le ascult pana la final!
    Prefer trupa Taxi http://www.youtube.com/watch?v=0ug57L-hxQI sau No smoking.

    Like

    Reply

  5. eu am rezistat fix 10 secunde. mai mult nu pot, şi pace. na-na-ni, na-na. cum ai rezistat tu până la capăt, nu reuşesc să îmi imaginez. aş rezista şi eu, dar numai în cămaşă de forţă😉
    super-inteligente comentariile admiratorilor; tot unul şi una🙂 . auzi acolo, “shat up!”😀

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 5, 2013 at 12:34

      Mă mir că n-a scris “shat ap”…:))
      Am rezistat, tocmai ca să nu zică lumea că am ceva personal cu gagica. Am ascultat tot ce a avut ea de behăit ăăă cântat adică.

      Like

      Reply

  6. “daca ierati voi” … :)) . Asta sigur e din ala care scrie la bac ca modelul lui in viata e Catalin Botezatu, ca duce fetele la Bucuresti si le imbraca, iar pe unele mai adanc in Europa :)))

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

