Un strigăt mut ce te lasă fără glas

picior-burtica-gravida“Adevăratul test al calibrului moral al unei naţiuni este felul în care sunt trataţi cei mai slabi şi mai vulnerabili. Cum ne purtăm cu aceia care nu au o voce, cu aceia care nu se pot apăra singuri? Cu dizabilii, cu nenăscuţii, cu cei cu probleme mentale?”

Nu m-am gândit la asta până acum. Până să citesc un articol referitor la “Strigătul mut”, eram concentrată pe ale mele şi acest subiect nu mi-ar fi apărut în minte. Acum, însă, o stare de nelinişte m-a cuprins şi îmi doresc să pot acţiona cumva.

Anul trecut, mai exact ianuarie 2012-martie 2013 a fost perioada în care s-au înregistrat cele mai multe avorturi în rândul tinerelor din România, cu vârste cuprinse între 11 şi 19 ani. Datele oficiale arată că peste 16.000 de tinere au rămas însărcinate şi mai mult de jumătate dintre acestea, mai exact peste 10.000 , au făcut întrerupere de sarcină.

Dar, de-a lungul anilor, alte statistici arată cam aşa:
– 
1958-1966 număr avorturi raportat 7.521.100
– 
1967-1989 număr avorturi raportat 6.549.823
– 
1990 număr avorturi raportat aproape 1.000.000
 1990-2009 număr avorturi raportat 7.375.053
Total  1958-2009: număr de avorturi raportat 21.445.976 (copii nenăscuţi, omorâţi prin avort)

Statistică realizată de Asociaţia ProVita Bucureşti.

Până acum câteva ore, aş fi ridicat din umeri şi aş fi spus “e alegerea lor, treaba lor!”. Dar după ce am vizionat documentarul “Strigătul mut”, nu pot să cred că astfel de crime sunt comise cu atâta lejeritate în fiecare zi. 

Imediat dupa lansarea sa din 1985, filmul „Strigătul mut” a fost atacat virulent de lobby-ul pro-avort, care acuza că pelicula a fost manipulată, ca fătul avea mai mult de 12 săptămâni și chiar că dr. Nathanson ar fi fost medicul care a făcut acel avort.
Mai jos puteţi vedea „Răspunsul” – inclusiv mărturia personală a medicului care a întrerupt sarcina din „Strigătul mut”.

După vizionarea celor două filmări eu am rămas câteva minute blocată. Nu aş putea niciodată să distrug o fiinţă lipsită de apărare, să decid eu dacă merită să trăiască sau nu! Nu aş putea să o condamn la moarte şi apoi să-mi văd de viaţa mea ca şi cum nu s-a întâmplat nimic.

Majoritatea oamenilor nu ştiu ce se întâmplă în timpul unui avort. Nici femeile care au avortat nu ştiu că de fapt au omorât un copil. Ele “au auzit” că de fapt până în luna a treia este doar un ghem de celule şi nu un om adevărat. Nimic mai fals! Viaţa începe în momentul concepţiei. (avort.ro)

Aş fi vrut să spun mai multe, să-mi exprim într-un fel repulsia faţă de acest măcel, dar nu-mi găsesc cuvintele. Ştiu cât de mult s-au chinuit ai mei părinţi pentru mine şi nu-mi pot imagina cum de alţii aleg să-şi omoare copilul, de parcă ar fi un ţânţar pe perete.

Tot ce mai pot spune e că am descoperit şi ceva bun despre al meu oraş: Galaţiul are o filială Pro Vita, înfiinţată de părintele Nicolae Tănase, cu sediul principal la Valea Plopului, jud. Prahova. La Valea Plopului, Pro Vita are în îngrijire peste 200 persoane:  copii ai căror mame au renunţat să avorteze sau copii din familii cu dificultăţi, încredinţaţi asociaţiei pentru un timp; copii handicapaţi abandonaţi la spital, care sunt integraţi în familii; copii ai străzii, tineri care au trebuit să părăsească orfelinatele la vârsta de optsprezece ani, femei gravide şi mame lăsate în stradă de familiile lor, care sunt ajutate până ce îşi rezolvă problemele personale.

Voi ce credeţi despre avort? Sunteţi pro sau contra?

Sursa foto: avort.info

17 responses to this post.

  1. O temă foarte grea. Am mai văzut filmele, cu mulţi ani în urmă. Cel care le-a prezentat – chiar Părintele Tănase, care tocmai începuse proiectul Pro Vita. Câte nu ne-a povestit atunci…Un om deosebit, care face atâte lucruri minunate pentru aceste fiinţe nevinovate şi neajutorate…care sunt copiii nenăscuţi.

    În orice caz, oricâte “argumente” sau “motive”/scuze ar invoca cineva, NIMENI nu are dreptul de a decide moartea unei fiinţe nevinovate! Atunci când alegi să te bucuri de plăcerile vieţii, trebuie să îţi asumi şi o răspundere, ca o adevărată fiinţă responsabilă şi raţională. Aşa ar fi bine şi moral.

    Şi mai e ceva. Ştiu mai multe persoane care au recurs la această “soluţie” extremă, pentru “situaţii nedorite” şi care apoi n-au mai putut avea niciodată copii, spre marea lor durere…

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 11, 2013 at 10:59

      Ar fi bine, dar văd că numărul avorturilor creşte de la an la an, iar vârsta femeilor care fac avort scade de la an la an…

      Like

      Reply

      • Daaa, din păcate copiii au ajuns să nu mai fie copii, ci să facă ei înşişi….copii….Educaţia în familie lasă tot mai mult de dorit, la şcoală la fel, iar societatea….este varză!

        Like

  2. De aseara, de cand ti-am citit articolul am ramas fara cuvinte. Nu am facut niciodata avort, dar nu eram contra, am considerat intotdeauna ca trebuie sa avem o alegere. Acum insa….parca m-am blocat. Am adormit aseara cu filmuletul asta in minte. M-a intors pe dos. Poate ca sunt eu impresionabila, ca una care isi doreste nebuneste sa ajunga mamica, poate nu stiu ce, numai ca nu reusesc sa mai gandesc la fel ca inainte. Vorbeam de alegeri. Ei bine, alegerea este asa, spun eu in dimineata asta: nu a face sau nu avort, ci a folosi sau nu mijloace de protectie daca nu iti doresti o sarcina, ca sa nu ajungungi la alternativa avort.
    Iti multumesc pentru articol, m-a lasat pe ganduri tare de tot.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 11, 2013 at 09:17

      Sunt de acord cu tine. Există atâtea mijloace de protecţie…trebuie doar să fie folosite cu cap.

      Like

      Reply

  3. Alexandra, nu asept un raspuns, dar trebuie sa intreb: Ai fost vreodata in situatia de a alege? Esti sub impactul unor informatii care te-au impresionat si spui ca nu ai recurge la asa ceva. Gandeste-te insa ca sunt situatii in care impactul unei sarcini nedorite sau cu probleme poate fi la fel de puternic!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 10, 2013 at 21:42

      Nu, nu am fost. Poate că ai dreptate, dar în momentul de faţă asta cred. Nu spun că persoanele care avortează nu au motivele lor (întemeiate sau nu). Fiecare e liber să aleagă ce doreşte. Dar eu, în clipa asta, spun că dacă aş fi în situaţia asta nu aş alege avortul.

      Like

      Reply

      • Intrebai undeva in articol cum poate cineva sa ia hotararea de a intrerupe o sarcina dupa ce a vazut acest film. Scopul intrebarii mele nu a fost sa conving pe cineva ca e bine sau nu, in privinta asta nici eu n-am o convingere bine conturata de aprobare sau dezaprobare. Dar trebuie luat in calcul si faptul ca trairea situatiei in sine este mult prea complicata pentru o parere strict de principiu.

        Like

      • Posted by Alexandra on July 11, 2013 at 09:15

        Am înţeles.

        Like

  4. sincer, nu reusesc sa vad filmul
    nu am curaj
    nu stiu ce sa zic referitor la avort
    imi pare rau daca sunt situatii tragice cand este vorba sa aleaga intre viata mamei si viata copilului nenascut – eu asa alege viata copilului,dar asta e decizia mea

    Like

    Reply

  5. E o problemă foarte serioasă. După ce vezi filmul,
    e greu să mai spui că ai libertaea de a alege.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 10, 2013 at 20:49

      Mă întreb dacă există cineva care să fi văzut filmul şi să fie în continuare pro avort.

      Like

      Reply

  6. Nu ma pot uita pentru ca stiu ce impact ar avea asupra mea…Si nici nu vreau sa ma pun in papucii persoanelor ce sunt nevoite sa faca un avort. Deasemenea, nici nu pot judeca pentru ca nu sunt in masura, se judeca singuri (sau nu) in viitor cand poate incep sa ii mustre constiinta.

    Like

    Reply

  7. l-am văzut de o grămadă de ori… e.. pff.. fără cuvinte🙂

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

