Ajutaţi-l pe omul care citeşte!

Pe lângă poze cu pisici, statusuri deprimante şi invitaţii la jocuri stupide, mai există şi oameni care se gândesc la binele altora, în mediul acesta virtual. O postare care mi-a atras atenţia şi m-a impresionat foarte mult zice aşa:

“Pentru cei care se plimba sau ajung prin Parcul Circului!!!

Am descoperit de curand in parc un om fara adapost care …. citeste ! Citeste tot timpul. Nu cerseste, nu cere nimic nimanui. Duminica i-am dus mancare si o carte. Am avut parte de un zambet laaarg, o privire mirata si fericita, pare un om tare dragut si mi-a inseninat ziua .Cand m-am indepartat se asezase pe banca si rasfoia cartea. Nustiu cum a ajuns in situatia asta, dar poate il mai putem ajuta, macar cu cate ceva de mancare, valabil pentru cei care trec prin parc. Este in varsta si foarte slab, cu o barba maare. Il gasiti pe aleea care este paralela cu campia si coboara spre lac. Sunt doua banci accolo, sta acolo si citeste. Eu il gasesc zilnic de vreo doua saptamani, seara in jur de ora 18.00 cand ajung eu. Daca il puteti ajuta cu ceva, ar fi minunat. Ieri inca citea cartea despre al II-lea Razboi Mondial, pe care i-am dat-o eu Duminica. Este un om care Duminica, avea pe el o camasa alb imaculat, nu stiu de unde, insa respecta aceasta zi. Nu cere, nu deranjeaza pe nimeni cu nimic, doar evadeaza din lumea asta cu ajutorul cartilor. omul a facut un imprumut la banca si nu a mai avut bani sa il plateasca, asadar a pierdut apartamentul pe care il avea in Ghica Tei.UPDATE: Nu are pensie, deabia de la anul va avea, atunci face varsta cred, cel putin asa mi-a spus. Mi-a inapoiat cartea pe i-am dat-o duminica intr-o punguta si mi-a spus ca ii plac cartile cu calatorii, filozofie. Doarme intr-o scara de bloc. Cam atat am aflat. Il gasiti in continuare spre seara pe bancuta. Are toate vorbele la el, este placut surprins cand cineva il baga in seama, foarte dragut si foarte cult. Nu are copii, poza i-am facut-o dupa ce i-am adus ieri ultima carte si mancare.Este o placere sa vorbesti cu el, iti poate povesti ore in sir!”

1069401_612187078816162_142602978_n

Autoarea se numeşte Bercean Ana Maria şi a fost cea care a dat startul campaniei umanitare “Ajută-l pe omul care citeşte!”. Vineri, 19 iulie, la ora 08.53, Ana Maria posta imaginea omului ( RADU TRANDAFIR, absolvent al facultăţii de Fizică din Timişoara), însoţită de textul de mai sus. Deşi internetul e plin de cazuri umanitare, care mai de care mai emoţionante, omul sărman din Parcul Circului a reuşit să atingă latura sensibilă a multor tineri, fără ca el să ştie.

Ceea ce se dorea a fi un simplu îndemn, de a ajuta cu mâncare, haine şi cărţi o fiinţă rămasă pe drumuri, a ajuns în doar 48 de ore să se transforme într-o adevărată campanie, distribuită de peste 4000 de persoane.

Rezultatele nu s-au lăsat prea mult aşteptate, căci tinerii doritori să-l ajute pe acest om au reuşit să găsească o soluţie şi să-i ofere un acoperiş deasupra capului. Ieri dimineaţă s-a făcut primul pas, găsirea unei locuinţe:

OAMENI BUNI! Se schimba datele problemei! Problema nu mai este atat de mare! Am primit, pentru domnul Trandafir o casa la tara cu curte, fantana, gradina si tot ce ii trebuie de la o persoana minunata care nu mai foloseste aceasta casa pentru ca nu se mai intoarce in tara. Are acolo in sat, separat un unchi si o matusa sa ii mai dea binete omului nostru. Domnul Trandafir a parut foarte incantat de idee. Odata ce am acordul persoanei care ii da spre folosinta casa va dezvalui detalii! Maine seara merg sa mai vorbesc cu dansul, apoi cred ca avem nevoie de transport ! Ulterior, la posta din sat ii vom trimite pensia :)”  scrie, într-un comentariu, aceeaşi Ana Maria Bercean.

Puţine persoane pe lumea asta ar fi reacţionat astfel, văzând un om sărman, citind o carte, pe o bancă. Unii l-ar fi ignorat, alţii l-ar fi batjocorit iar alţii poate chiar nu l-ar fi observat deloc. Dar se pare că reţeaua de socializare poate fi folosită pentru realizarea multor fapte măreţe. E nevoie doar de voinţă!

Şi pentru cei care vor ridica din sprânceană la acest caz, crezând că sunt doar vorbe în vânt, vă mai spun că al doilea pas deja a fost făcut, iar domnul Radu Trandafir a fost transportat astăzi la noua locuinţă. Un mesaj recent spune aşa:

“Hey!!! Ne intoarcem acum de la noua casa a dnului Radu!!! Suntem fericite si coplesite, iar dansul nu are decat emotii si ganduri bune de multumire pentru oamenii frumosi care s-au implicat, au ajutat si vor ajuta pana cand ajungem la un final pe deplin fericit!!!
Urmeaza alti pasi: sa-l ajutam sa isi recapete actele (i-au fost furate de cand sta pe strada), sa se adune minte, trup si suflet intr-unul singur, sa isi organizeze gospodaria pe care a primit-o si sa ne poata primi in vizita la curte ca un bunic !
Va tinem la curent!!”

În prezent se discută posibilitatea deschiderii unui cont de donaţii pentru acest bătrân. Voi reveni cu detalii, pe măsură ce aflu şi eu.

Mai multe despre acest caz, aflaţi aici: “Ajutaţi-l pe omul care citeşte!

14 responses to this post.

  1. Posted by Sorin Acela on March 3, 2015 at 15:09

    Țeapă! Nu există acea Ana Maria Bercean pe Facebook! A dispărut cu banii??

    Like

    Reply

  2. Posted by popcorn on September 16, 2014 at 01:46

    Nu pot sa cred!!…..batranu mai statea si in fata la mega image sau angst pe bl tei, practic peste strada de parc…nu cersea dar “vindea” marar sau patrunjel vara.
    Locuiam in zona si mergeam des la Mega Image….ii cumparam diverse mereu cand il vedeam. Uneori luam doua beri reci, ma asezam langa el si stateam la bere cu el si vorbeam diverse…
    Nu uit privirile oamenilor care se uitau ciudat la mine ca stau la bere cu un “cersetor”
    Ma bucur sa aud ca e bine🙂

    Like

    Reply

  3. Rareori aud/citesc despre astfel de fapte! Multa sanatate pentru acesti oameni binevoitori!

    Like

    Reply

  4. Imi creste inima cand aflu ca nu este totul pierdut, ca tinerii inca mai au suflet si sunt capabili de fapte umanitare! Le-as imbratisa pe fetele astea! Felicitari din toata inima pentru gestul facut!

    Like

    Reply

  5. Posted by greenleaffy on July 21, 2013 at 18:28

    Am în clasă doi oameni ai străzii. În vreme ce colegi valizi și cu casă nu vin la cursuri, acești doi oameni vin regulat. De ce deschizi bloguri deprimante când ai la dispoziție atâta variație pe acest teritoriu?

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 21, 2013 at 19:48

      Nu e deprimant! Am scris despre asta tocmai pentru că nu are un final trist. Mulţi oameni i-au sărit în ajutor şi i-au oferit casă, mâncare, bani etc.🙂 Ceea ce am vrut eu să arăt este că mai există şi oameni altruişti pe lumea asta. Dacă s-a înţeles altceva, îmi pare rău… dar ideea mea nu era să deprim pe nimeni.🙂

      Like

      Reply

  6. Doamne cata tristete si frumusete la un loc. Mi-au dat lacrimile pur si simplu. Poate si faprul ca eu insami ma descurc foarte greu si m-a sensibilizat povestea acestui om, nu stiu dar mi-au dat lacrimile cand am vazut ca oamenii inca se mai ajuta si se gandesc la cel de alaturi! Foarte frumos din partea acestor oameni, cinste lor.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 21, 2013 at 16:56

      Nu mă aşteptam să sară atâta lume în ajutorul său şi să îi găsească o locuinţă în mai puţin de 2 zile…e impresionant ce pot face nişte oameni cu suflete mari!

      Like

      Reply

Părerea voastră contează!

