Nu mi-e frică, nu mi-e frică de roaming!

Ştiam de la vărul meu, că roamingul e unul din duşmanii cei mai aprigi ai buzunarului. De fiecare dată când ne anunţa că pleacă în interes de muncă, peste hotare, nu uita să ne atenţioneze că nu-şi permite să plătească facturi kilometrice, aşa că cel mai bine ar fi să nu-l sunăm deloc. Ne mulţumeam astfel, cu câte un SMS, o dată la câteva zile sau un email scurt în care  ne anunţa cum merge treaba şi data la care preconizează că se va întoarce în ţară.

longdistance

(sursa: www.skinnymom.com)

Obişnuită cu ideea că roaming = lux, când am plecat acum câţiva ani în Italia cu a mea mamă, mi-am anunţat toţi prietenii că nu vom mai putea vorbi o perioadă, deoarce voi fi plecată câteva săptămâni. Asta nu a fost marea problemă, puteam să rezist câteva zile fără să bârfesc cu prietena cea mai bună, la telefon.

Însă, când i-am spus iubitului meu de pe atunci că nu vom putea vorbi atâta timp şi i-am văzut figura încruntată, am realizat şi eu că lucrurile nu erau tocmai roz. Laptop nu aveam, tablete nici nu existau pe atunci, telefonul meu nu era deştept, deci nu se punea problema de internet pe mobil, aşa că urma să mă rup de viaţa online, de prieteni şi iubit şi nu eram încântată de idee.

Excursia era achitată, cazarea ne aştepta, aşa că oricât am strâmbat eu din nas la gândul că nu voi mai comunica cu cei dragi o perioadă (prea) lungă, mi-am făcut bagajele şi am plecat; ce-i drept, cu coada cam între picioare, dar am plecat. Cât am călătorit prin ţară, totul a fost cât de cât ok: mai dădeam un sms, mai vorbeam câte un minut, două, la telefon; dar când am păşit peste graniţă, s-a terminat comedia şi a început tragedia. Brusc, voiam să sun pe toată lumea, să văd ce face iubitu’, cum se simte tata, ce gândesc amica, vecina de la 3, motanu’ şi prietenul cel mai bun al soţului verişoarei de-a doua. Intrasem într-un soi de depresie la un moment dat… noroc de Mp3 player-ul care-mi mai distrăgea atenţia.

Nu sunt atât de răsfăţată precum aţi putea concluziona din paragraful anterior. Nu am simţit că mă sufoc fără internet şi fără Hi5 (da, pe vremea aia era la modă Hi5-ul). Însă, simţeam nevoia să-mi împărtăşesc impresiile de călătorie cu cineva, să trimit o poză cu locaţia care mi-a uimit şi încântat privirea la un moment dat, să întreb cunoscuţii ce ar mai trebui să vizitez, să caut informaţii despre atracţii turistice şi modalităţile prin care se ajunge la ele; lucruri pe care le-aş fi putut afla extraordinar de uşor, dacă aş fi avut acces la internet.

Mai intram eu câte 5 minute la calculatorul celor care ne găzduiau, dar nu-mi permiteam să petrec prea mult timp pe internet, la fel cum nici când sunam de pe telefonul lor fix, în ţară, nu depăşeam un minut de convorbire. Totuşi, preţurile acestor servicii, pe vremea aceea, erau destul de ridicate şi nu voiam să fac costuri suplimentare unor oameni atât de amabili.

Au fost zile în care îmi era atât de dor de cei de acasă încât îmi dădeau lacrimile şi voiam să caut un internet cafe, unde să pot sta măcar o oră de vorbă cu ei. Într-adevăr, în principal îi simţeam lipsa iubitului, căci adolescenţa era în floare şi hormonii erau în flăcări, dar îmi doream să vorbesc şi cu tatăl meu, cu mătuşa mea, cu verii mei, cu prietenele cele mai bune etc.

A fost o excursie interesantă dar ar fi fost cu mult mai frumoasă dacă reuşeam să iau legătura cu cei dragi, mai des.

go-europe

De aceea, m-am bucurat când am aflat că cei de la Orange s-au gândit să ne protejeze un pic buzunarele de cheltuieli în plus, atunci când plecăm în străinătate. Opţiunea “Go Europe” este una din cele mai bune idei pe care le-a avut firma de telefonie mobilă. De ce spun asta? Să vă explic:

Cu noua opţiune Go Europe comunici din străinătate la tarifele din reţea, pentru 1 euro/zi:

  • 0,15 euro/minut pentru apelurile iniţiate
  • 0,062 euro/SMS trimis
  • 0,28 euro/MB pentru traficul de internet

Ar mai trebui să ştiţi şi că:

  • puteţi activa opţiunea oricând doriţi, dar sunteţi taxaţi doar la primul apel efectuat, SMS trimis sau sesiune de internet din roaming;
  • opţiunea se taxează doar în zilele în care iniţiaţi un apel, trimiteţi un mesaj sau vă conectaţi la internet; dacă într-o anumită zi nu folosiţi telefonul decât pentru a primi apeluri sau mesaje scrise în roaming, nu veţi fi taxat pentru opţiune în acea zi;
  • apelurile primite se taxează cu tariful standard al ţării vizitate.

Având acest blog, dependent de promovare prin reţelele de socializare şi prin comunicarea online cu cititorii, o astfel de opţiune ar fi ideală pentru al meu smartphone. De asemenea, o scurtă conversaţie pe chat (Facebook, Messenger etc.) şi o verificare a e-mailului, zilnic, nu mi-ar strica în clipa în care m-aş afla pe o plajă însorită, în afara ţării. Din contră, aş reuşi să ţin legătura cu ai mei prieteni şi cu toţi cei care îmi citesc articolele şi care m-au ajutat să cresc, treptat, în blogosferă.

Voi ce părere aveţi despre noua opţiune şi/sau despre roaming, în general?

5 responses to this post.

  1. Sunt tot mai dependenta de internet, petrec tot mai mult timp in online, asa ca inteleg exact ce inseamna sa te rupi total, chiar si numai pentru cateva zile, de tot ceea ce inseamna comunicare…🙂

    Like

    Reply

  2. Eu sunt abonat Orange de 8 ani si sunt foarte multumit de serviciile lor. Au facut o multime de modele de abonamente, pentru nevoile tuturor oamenilor.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 31, 2013 at 11:11

      Eu am avut abonament dar acum sunt pe cartelă şi chiar sunt mulțumită de opţiunile lor.

      Like

      Reply

  3. Într-adevăr au fost niște vremuri întunecate. Îmi amintesc că de-abia apăruseră primele telefoane mobile când tatăl meu a plecat câteva luni la studii în Anglia. Pe-atunci și să folosești mobilul în țară era un lux, cu atât mai mult în roaming. Și-mi mai amintesc ce nasol era să nu știm nimic de el cu zilele.
    Acum, soțul meu e placat în Franța, dar n-aș putea concepe să nu-l aud/ văd zilnic.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on July 31, 2013 at 09:16

      E bună tehnologia asta în multe astfel de situații. Acum dacă plec în străinătate nu voi mai trece prin aceleaşi dificultăţi şi voi putea comunica oricând cu cei de acasă.
      Mulţumesc pt comentariu!
      O zi frumoasă!

      Like

      Reply

Părerea voastră contează!

