Buzurel, rudă cu Moş Crăciun?

image-import-2-129e2a500f6e4fed407929ff6cd88577De câteva minute bune mă uit la ele şi nu se mişcă. Sunt drăguţe, par pufoase şi una din ele are ochii mari şi albaştri. Oare au viaţă? Poate noaptea, când dorm şi luna îmi veghează somnul, ele se ridică de la locurile lor şi îmi păzesc visele. Doar mama trebuie să se odihnească şi ea, nu poate sta mereu cu ochii pe mine! Ele cred că sunt tura doi, tura de noapte. Mi le şi imaginez cum patrulează în jurul pătuţului meu: leul, chiar dacă e mai mic decât celelalte jucării, e în fruntea lor iar ele îl urmează, atente la fiecare mişcare sau zgomot.

Uite-o pe mama! Stă în pragul uşii şi se uită la mine. Zâmbeşte. Ce zâmbet frumos are! Aş vrea să-i spun asta dar încă nu am învăţat cum. O să-mi fac curaj zilele astea şi o să încerc să-i arăt că ştiu cine este ea. În primele zile împreună, plângeam când n-o vedeam şi mă linişteam doar auzindu-i vocea cristalină. Îmi cânta un cântecel tare frumos şi eu adormeam imediat. Acum am mai crescut un pic şi nu mă mai sperii aşa de tare, când ea mai pleacă din cameră.

Vine spre mine încet, fredonând cântecelul care-mi place atât de mult.

“Hai să ne jucăm pe salteluţă!”

image-import-2-b49eb3fde325bf0028e0e370b468d737De când aşteptam momentul acesta al zilei! Acum câteva săptămâni m-am speriat când am văzut o saltea roz în mijlocul camerei mele. M-am gândit că vor să mă culce acolo, de-acum înainte. Dar m-am liniştit când am fost aşezată pe ea şi am văzut floricica veselă de pluş care atârna deasupra mea. Am tras un pic de ea, prima oară cu ajutorul mamei, apoi doar eu, şi a început să cânte. Nu cântă la fel de frumos ca mama, dar mă amuză. Cred că atunci am râs pentru prima oară, iar ochii mamei s-au umplut de lacrimi.

“Trage, mami, de floricică, să cânte!”

Momentan vreau să mă uit în oglindă. De când am descoperit că sunt fetiţă, îmi place tare mult să îmi privesc chipul în oglinda cochetă. Ieri, tot timpul cât am stat pe saltea, am încercat să văd cum arăt cu ochii închişi. Mi-a luat ceva timp să înţeleg că nu se poate…

image-import-2-3eec64d52fe91c25c89cb67121e54b94

“Văd că-ţi place mult joaca pe salteluţă.”

Tata! A venit şi el de la muncă, în sfârşit. Abia aştept să mă joc şi cu el!

Buzurel ţi-a mai trimis o jucărie frumoasă!”

Cine o fi Buzurel? E rudă cu Moş Crăciun oare?

“Ia vezi, îţi place? E un şoricel.”

E drăgălaş! Are urechile mari, ochii blânzi şi e numai bun de îmbrăţişat. Nasul lui pare delicios, hai să-l ronţăi puţin!

“Nu-l băga, mami, în gură!”

“Lasă fata să-l testeze, mami!”

Mama face tot posibilul să mă protejeze şi mai exagerează uneori. Tata, însă, e mai haios. Abia aştept să-i spun cât de mult îmi plac jucăriile pe care mi le aduce în fiecare zi. Niciodată nu uită să îmi facă măcar o surpriză mică. Mama se mai supără pe el şi îi spune uneori:

“O să rămânem fără bani de pâine, în stilul ăsta!”
Dar el îi răspunde mereu, calm:

“Nu-ţi mai face griji degeaba! Vezi oferta Buzurel şi o să te calmezi niţel!”

Ce versuri mai face şi tata!…

Vreau şi eu să-l cunosc pe Buzurel şi să-i mulţumesc pentru jucării, dar poate în altă zi. Acum îl văd pe Moş Ene cum se apropie de mine. De ce mi se face somn de fiecare dată când vine?

image-import-2-f2c4e4f8fc59caf07ca8a62f56ef295b

Aboneaza-te şi tu la newsletter-ul Buzurel si castiga premii!

Partea a doua: Întâlnire cu Buzurel

Sursa foto: buzurel.ro

5 responses to this post.

  1. Ma amuza mult numele Buzurel🙂
    Cand am intrat si-am vazut papusa m-am gandit ca povestesti si tu despre vreo papusa din copilarie, cum am povestit eu🙂

    Like

    Reply

  2. Cand era Ionut mititel, oricat de putini bani as fi avut, nu ma puteam intoarce acasa cu mana goala. tot timpul ii cumparam cate ceva. Casa era plina de carti si jucarii… Mi-e dor de acele zile…

    Like

    Reply

  3. […] Prima parte o găsiţi aici. […]

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

