Doza de cuvinte

Arroyo-4 Letter

Draga mea,

Când vei citi tu aceste rânduri, probabil gândurile mele vor fi cu totul altele. Voi fi trecut deja prin toate etapele creşterii tale şi temerile mele se vor fi schimbat în speranţe.

Dar chiar dacă îţi va părea o prostie şi vei privi rândurile următoare cu un zâmbet sarcastic în colţul gurii, eu tot îţi voi spune că:

Te vei lovi de multă prostie, în lumea asta. Ai grijă să nu se lipească şi de tine! Chiar dacă eu voi încerca să te protejez de tot răul care te înconjoară, cele mai multe lecţii va trebui să le înveţi singură. Mulţi vor încerca să te manipuleze şi rar vei găsi un om care să te ajute, fără a-ţi cere nimic în schimb.

De cele mai multe ori vei călca strâmb şi vei avea regrete. Nu trebuie să le ai! Fiecare întâmplare, fericită sau nu, se adaugă la experienţa pe care o cumulezi de-a lungul vieţii. Doar ai grijă de câte ori faci aceeaşi greşeală. Nu trebuie să te minţi singură, de la un anumit număr încolo, nu se mai cheamă greşeală!

Vor exista clipe când vei simţi că toată lumea e împotriva ta şi vei decide să te răzbuni pe mine. Te vei închide în camera îmbâcsită de postere cu artişti înţeleşi doar de sufletul tău şi o vei suna pe prietena ta cea mai bună. Vei urla în pernă, vei rupe fotografii şi vei mormăi primele înjurături, auzite la colţ de stradă. Nu te voi condamna dar voi încerca să te liniştesc! Tu vei privi gestul meu ca pe o dorinţă de a te controla şi te vei răzvrăti şi mai tare împotriva mea.

Dar anii vor trece şi te vei îndrăgosti pentru prima oară. Vei veni acasă cu un zâmbet larg şi cu o privire încărcată de emoţii. Îţi vei arunca geanta din pragul uşii, mă vei lua de mână şi îmi vei spune că ai întâlnit cel mai frumos băiat din lume. Îl vei descrie ca pe un Făt Frumos, venit să te salveze din chinurile adolescenţei. Nu vei dormi nopţi în şir cu gândul la primul sărut şi te vei imagina în rochie de mireasă, alături de el.

Mi-l vei prezenta la un moment dat şi cu siguranţă voi crede că meriţi ceva mult mai bun. Obişnuieşte-te cu gândul că niciodată nu vei găsi un băiat la care eu să nu am ceva de comentat. Iar dacă-l vei găsi, totuşi, vei auzi pe fundal un cor de îngeri care cântă “Aleluia”.

Lăsând gluma la o parte, va exista şi clipa aceea când voi începe şi eu să prind drag de el. Voi aprecia faptul că te face fericită şi are grijă de tine, atunci când eu nu sunt în preajma ta. Şi probabil îi voi lua apărarea atunci când te vei certa cu el din motive stupide. Dar asta nu din cauză că sunt de partea lui, ci pentru că am fost şi eu cândva supărată pe un băiat, din aceleaşi motive stupide.

Dacă relaţia voastra va înflori pe zi ce trece tot mai mult şi veţi ajunge să trăiţi fericiţi pân’ la adânci bătrâneţi, voi fi şi eu fericită pentru tine şi voi dansa la nunta ta, toată noaptea.

Dar în cele mai multe cazuri, prima iubire nu rezistă pentru totdeauna iar când clipa despărţirii va veni, voi fi umărul pe care îţi vei sprijini obrazul încărcat de lacrimi. Îţi voi găti felul preferat de mâncare, voi cumpăra o sticlă de bere şi ne vom uita la filmul tău preferat. Probabil vor răsuna versuri şi instrumentale extra-deprimante dintre cei patru pereţi ai camerei tale, o perioadă, şi voi fi nevoită să mă cert cu vecinii din cauza ta. Nu mă va deranja! Doar e o vorbă: “vecinii mei ascultă muzică bună, fie că vor, fie că nu!”.

Nu ştiu ce reţea de socializare va fi la modă în vremea ce va veni, dar dacă trendul de a posta statusuri cu direcţie se va menţine viu, te voi sfătui să nu îl adopţi şi tu. Îţi vei da seama după ce vor trece anii că “My ex is an idiot”, însoţit de multe like-uri şi commentarii încurajatoare, nu ţi-a făcut niciun bine.

Vei trece prin examene şi te vei simţi copleşită de probleme şi obstacole. Te voi ajuta să le depăşeşti pe toate şi îţi voi spune mereu că orice şut în fund e un pas înainte.

Te voi sprijini în orice meserie îţi vei alege, căci am încrederea că vei avea destui neuroni încât să nu ajungi dansatoare la bară sau damă de companie. De asemenea, sunt convinsă că nicio fiică de-a mea nu va cânta “stinge lumina”, pe o scenă roz, îmbrăcată doar cu atitudinea.

Ceea ce vreau să spun, de fapt, e că te voi iubi din prima până-n ultima clipă şi că-ţi voi fi mereu alături, indiferent de câte alegeri greşite vei face. Da, asta înseamnă că te voi iubi şi dacă vei alege, totuşi, să cânţi “stinge lumina”. Nu te voi înţelege, dar te voi iubi!

De ce am scris toate astea?

Pentru că există momente când simţi nevoia să primeşti o doză de cuvinte venite din suflet. Fie ca această scrisoare să te sprijine atunci când îţi este greu şi eu nu sunt lângă tine!

Cu drag,

o fată de 23 de ani, care a fost inspirată de a sa mamă pentru a scrie acest text.

Sursa foto: mama.imow.org

P.S: Nu am copii încă, e pură imaginaţie!

2 responses to this post.

  1. Posted by Ruxandra on August 23, 2013 at 23:28

    Superb!

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

