Fă-ţi un obicei din a fi fericit!

8e95454626022a12b55f44d44a4d88f2

Există vreo reţetă pentru a fi fericit? Îţi trebuie o anumită doză de întâmplări şi un număr exact de evenimente speciale pentru a te putea numi un om fericit?

Unii cam asta ar crede. Aleargă disperaţi în căutarea fericirii, o pândesc pe la colţuri şi o aşteaptă prin restaurante şi baruri. Se îngroapă în rugăciuni şi în vise, neştiind că fericirea e la doar un pas de ei, aşteptând să fie observată.

Decide cineva pentru noi dacă suntem fericiţi sau nu? Bineînţeles că nu. Noi avem ultimul cuvânt; numai că suntem prea preocupaţi să câştigăm cât mai mulţi bani, să avem cel mai lăudat job, să ţinem de mână cea mai frumoasă femeie sau să adormim pe pieptul celui mai arătos bărbat. Căscăm ochii în faţa lucrurilor mărunte şi orbim în faţa fericirii. 

Ce-ţi mai trebuie pentru a fi fericit?

O casă? Un teanc de euro? O pisică? O plăcintă cu mere? O plimbare prin ploaie?

027ed01af70c44146a87b0d200ac8ac0

Pentru unele persoane, mereu lipseşte câte ceva pentru a putea spune din tot sufletul “sunt fericit”! Nu contest că există evenimente în viaţa fiecăruia, care produc tristeţe şi nu pot fi evitate. Am trecut şi eu prin câteva. Dar atunci când ele dispar, când apele se liniştesc, oare de ce nu alegem să fim fericiţi mai departe şi rămânem mânjiţi de răutate, resentimente şi nemulţumire veşnică?

E uşor să spui “vreau să fiu fericit” dar de ce e aşa greu să spui “sunt fericit”?

Citeam astăzi o carte şi toate întrebările acestea mi-au invadat mintea. În momentul de faţă am pierdut multe dar am şi câştigat şi pot spune că sunt fericită. Pentru că am lângă mine oameni care mă iubesc şi ar face orice pentru a-mi vedea zâmbetul, pentru că am trecut de etapa şomajului şi am găsit un loc de muncă bun, chiar dacă nu e în domeniul la care mă gândeam acum 3 ani şi pentru că sunt sănătoasă şi pot munci.

989975f7b23ced4c4b2efff7354028af

Am trecut peste multe obstacole şi probabil voi mai trece şi de-acum încolo. Dar gândurile pozitive m-au ajutat întotdeauna. Dacă atunci când eram jos aş mai fi gândit şi negativ, probabil acum nu aş fi fost nici pe departe atât de împlinită. Aşa că dimineaţa, când mă trezesc, am două opţiuni: să fiu sau nu fericită. Şi oricât de morocănoasă m-aş trezi, oricât de somn mi-ar fi şi oricât de mult mi-aş dori să bag nasul în pernă la loc, mă dau jos din pat şi zâmbesc. Uneori forţat, alteori din suflet. Zâmbesc şi mă gândesc la toate motivele pentru care sunt fericită. Şi e bine!

Tu ce alegi dimineaţa?

Sursa foto: pinterest.com

12 responses to this post.

  1. Am invatat de-a lungul timpului ca viata trece oricum, indiferent daca stam suparati sau ne bucuram de orice nimic. Si atunci, de ce sa nu zambesc de la prima ora? De ce sa ma las chinuita de necazuri si framantari?

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on September 9, 2013 at 13:52

      În fiecare dimineaţă îmi zâmbesc în oglindă şi îmi spun că va fi o zi frumoasă. Chiar şi atunci când sunt mult prea somnoroasă…:D

      Like

      Reply

  2. […] Alexandra ne sfătuieşte să ne facem un obicei din a fi fericiţi: “Există vreo reţetă pentru a fi fericit? …Decide cineva pentru noi dacă suntem fericiţi sau nu? Bineînţeles că nu. Noi avem ultimul cuvânt; numai că suntem prea preocupaţi să câştigăm cât mai mulţi bani, să avem cel mai lăudat job, să ţinem de mână cea mai frumoasă femeie sau să adormim pe pieptul celui mai arătos bărbat. Căscăm ochii în faţa lucrurilor mărunte şi orbim în faţa fericirii. […]

    Like

    Reply

  3. […] Axlandra vrea sa ne facem un obicei din a fi fericiti. Merita sa incercam […]

    Like

    Reply

  4. S-au dat atâtea definiţii fericirii, s-au scris atâtea mii de pagini pe această temă şi totuşi o reţetă unică, o reţetă ideală, nu s-a găsit fiindcă fiecare are orizontul său şi valenţele sale. Eu caut întotdeauna să mă bucur fără rezerve când mi se întâmplă ceva frumos şi atunci îmi spun că sunt fericită. Sunt fericită de fiecare clipă trăită gândind că acesta este un mare privilegiu ! Sunt fericită de fiecare zâmbet al celor dragi mie!!! Nimic nu poate fi mai frumos!

    Like

    Reply

  5. In general sunt un om fericit, am o familie frumoasa, un iubit minunat, sunt sanatoasa si am si lucruri marunte in jur care ma fac fericita. Zic in general pentru ca avem si zile cand suntem nemultumiti ( nu pot spune nefericiti ) cu ceea ce avem sau ce nu avem, dar ne redresam cumva si revenim la sentimentul dinainte!🙂

    Like

    Reply

  6. Bun asa.🙂 Fericirea e o alegere – iar acesta este un concept pe care il acceptam foarte greu. Chestiile astea par un mare bullshit daca nu ai deschidere sa le aprofundezi si apoi sa le experimentezi. Dar eu chiar cred ca fericirea nu e o consecinta, ci o alegere. Esti fericit pur si simplu, pentru ca asa alegi, si astfel atragi in viata ta lucrurile “care te fac fericit”, nu invers. La nivelul absolut asa stau lucrurile.

    Like

    Reply

  7. Posted by Eddie on September 3, 2013 at 18:54

    Măi, eu chiar nu zâmbesc dimineața pentru că sunt prea bleg… De abia fac pași prin casă dar bare-mi să-mi folosesc mușchii faciali. :)) Îmi place să râd foarte mult. Caut cât mai mult să fac asta. Să zâmbesc și să îmi petrec timpul râzând. Să râzi e al naibii de sănătos și chiar pot confirma. Un film bun de comedie te captivează și râzi cu poftă încât uiți de griji. Ăsta e un sentiment de fericire în ciuda problemelor personale. Părerea mea e să nu cauți fericirea ci să o aștepti pentru că dacă o cauți și nu o găsești când ai nevoie, vei fi dezamăgit. Eu sunt fericit că am un motan. Și nu am căutat fericirea, în sensul că l-am cumpărat sau adoptat. Nu! A venit pur și simplu în curtea mea de vreo 2 săptămâni. Nu pleacă deloc. E liber să facă ce vrea. Și asta mă face fericit! Have a nice day!🙂

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on September 3, 2013 at 18:57

      Hehe…şi la mine în balcon vine un montănel de câteva săptămâni. Şi chiar mă înveselesc când îl văd cum se chinuie să se uite în casă, să vadă dacă e cineva care să-i dea de mâncare. E super haios, deci te înţeleg perfect!
      O seară faină şi ţie, eventual cu multe râsete!😀

      Like

      Reply

Părerea voastră contează!

