Lara, prietena mea din copilărie

Ce joc mi-aş dori eu să câştig acum? SIngurul la care nu aveam nicio şansă în faţa băieţilor din reţea, prin adolescenţă: Quake II. 

Prima oară când am pus mâna pe mouse  a fost ca să mă joc cu un maimuţoi albastru pe nume Sonic, care colecţiona inele aurii. Fără să ştiu, intrasem în lumea jocurilor pe calculator, deşi nu părăsisem jocul cu mingea din faţa blocului şi plăcerea de a desena cu creta colorată pe asfalt.

training12-1Anii au trecut şi multe jocuri pe calculator mi-au captat atenţia. Lara Croft a fost unul din personajele mele preferate şi-mi amintesc cum pierdeam ore întregi în faţa calculatorului, jucând Tomb Raider. Pe lângă jocul propriu-zis, adoram să petrec ore în şir în “Lara’s Home“, deşi mă stresa la culme majordomul pe nume Winston, care mă urmărea oriunde mă duceam, cu tava lui ce zdrăngănea întruna.  La un moment dat, ştiu că m-a enervat aşa tare că am conceput un plan prin care îl păcăleam să mă urmărească în camera frigorifică şi când el intra, eu săream peste el şi-i închideam uşa în nas. Muhahahaha!

Când eram în şcoala primară, era o nebunie cu The Sims. Cine era copil de bani gata avea şi calculator performant şi cd-ul cu jocul original. Noi, restul, ne uitam cu invidie la el şi-i ascultam poveştile despre cum îşi decorează el bucătăria şi cum îşi trimite familia virtuală la muncă.

Îmi amintesc cu drag şi dor cum mă uitam în ochii tatei şi-i promiteam că voi fi cuminte tot restul vieţii dacă face în aşa fel încât să meargă jocul The Sims şi pe râşniţa noastră de calculator. Nu ştiam eu ce înseamnă placi video, care e diferenţa între ele şi de ce trebuie să cumperi alta mai bună, ca să poţi instala un joc nou-apărut.

“O să se înţepe calculatorul dacă încerc să-l instalez. Va merge greu şi înţepat şi nu vei putea juca!”

“Te rooooog! Chiar şi înţepat vreau să joc!”

Şi a venit anul 2004 şi timpul să cumpărăm un calculator mai performant. Eram atât de fericită încât deja ţopăiam prin casă cu două zile înainte să ajungă noua unitate sub birou. Îmi făcusem atâtea liste cu jocuri pe care urma să le testez încât părinţii mei deja erau îngrijoraţi cu privire la timpul pe care urma să-l petrec în lumea reală.

the_longest_journey_2

Ştiu că intrasem pe un forum gaming şi analizasem fiecare părere despre noile jocuri. Ardeam de nerăbdare să joc The Longest Journey şi ştiam că voi putea în sfârşit să-mi întemeiez propria familie virtuală şi nu oricum, ci în The Sims 2.

Nu mai ştiu care, cum şi în ce an au apărut, dar am o listă lungă de jocuri pe care le-am “testat” de-a lungul vremii, alături de al meu tată. De la Command&Conquer, Red Alert, Commandos, Heretic, Diablo, la Morrowind, Syberia, Duke Nukem 3D, Age of Empires, Age of Mythology, GTA Vice City şi Heroes of Might and Magic.

Uneori ne certam pe timpul petrecut în faţa calculatorului, dar nu discuţii de tipul “o să-ţi strici ochii!”, “mai ieşi afară, în faţa blocului!” sau “mai apucă-te şi de teme!”. Replica lui era “mai lasă-mă şi pe mine, că am rămas la un level foarte interesant!”. 

În ultima perioadă, însă, nu mai am timp deloc pentru jocuri pe calculator. Am rămas în urmă cu noutăţile şi calculatorul meu face parte, din nou, din categoria râşniţe. Placa mea, deşi este NVIDIA, e cam bătrână şi nu face faţă noilor apariţii aşa că până voi câştiga la Loto, o să-mi pun pofta în cui şi o să mai joc câte un Solitaire în pauzele dintre job şi hobby. Nu de alta, dar am intrat pe un magazin online iar preţurile sunt destul de mărişoare pentru bugetul meu auster.

Dar cine ştie?! Poate în viitorul apropiat mă voi răsfăţa cu un calculator ceva mai performant care să-mi permită, din când în când, o reîntoarcere la copilărie şi adolescenţă. Deşi am impresia că până să mă mai joc eu, gradul de dificultate al jocurilor mă va depăşi total.

tomb-raider-2013-gallery-34

Nu aş putea să-mi imaginez cum vor fi jocurile pe calculator peste 10, 20, 30 de ani, pentru că încă sunt uimită de cum arată noul Tomb Raider (2013), faţa de lumea pixelată în care trăia Lara Croft acum câţiva ani buni. Dar pot să garantez că din ce în ce mai multă lume va deveni dependentă de jocuri pe calculator şi va uita de bătutul mingii în faţa blocului.

Acest text a fost scris pentru proba 10 Superblog 2013. 

Sursa foto: http://www.gamespersecond.com

One response to this post.

  1. […] Unul din blogurile foarte recomandate p-acilea, al Axlandrei, participa si el la competitie. Articolul pe care-l recomand este de la aceeasi proba, cea cu […]

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

