Gazdă, musafir, antisocial sau blogger?

funny easter bunny

Vine, vine… nu primăvară, din câte se poate observa, la o scurtă privire aruncată pe fereastră. Dar vine Paștele.

Cum se traduce asta printre cunoscuții mei? E simplu. Am observat cam 4 variante de a sărbători Paștele, anul acesta:

1. Când ești gazda

Deși te bucuri exagerat de mult că ai câteva zile libere, faci tot posibilul să nu stai degeaba nicio clipă. De la cozonaci, la pască, la munți de ouă colorate, drob, fripturi, sarmale etc, tre’ să le faci pe toate; și dacă se poate, în același timp. Iar dacă masa arată bine, nici în restul casei nu trebuie să fie debandadă. Drept urmare, pe stilul Tom&Jerry, cu o cârpă în fiecare mână, cu un mop atârnat de fund și aspiratorul legat de piciorul stâng, pe acorduri de I want to break free, te apuci să lustruiești întregul apartament. Și dacă prin camere strălucește apoi, de zici că Învierea va avea loc la tine în bloc, nici hainele pe care le porți nu le poți neglija. Așa că mai umpli și vreo trei mașini de spălat, cu țoale pe care nu mai ai, apoi, unde să le pui la uscat. Și să nu uităm de cele 5 perechi de ciorapi pe care le speli la mână, că apoi nu mai ai voie să speli nu știu câte săptămâni – așa zice popa.

Iar când, în sfârșit, ajungi în prima zi de Paște, te așezi la masă, mănânci 2 ouă și o bucată de drob și adormi cu capul în farfurie, lăsând musafirii să-și facă de cap cu pasca, cozonacul și sarmalele.

easter family reunion

2. Când ești musafirul

Ți-ai făcut deja traseul pentru întreaga sărbătoare, în așa fel încât să nu rămâi flămând în nicio zi. Te-ai uitat pe Facebook la pozele cu cozonaci și ouă și ai marcat cu câte un X pe hartă. La Maricica te duci, că e fată crescută la țară și e învățată de mică cu aluatul și vopseaua, iar poza cu cozonacii a primit 100 de like-uri; sigur e delicios. La Valentina, în schimb, nu știi ce s-a întâmplat: ori nu are destui megapixeli aparatul cu care a fotografiat drobul, ori a dat foc la bucătărie și drobul a fost singurul supraviețuitor. Să nu riscăm o indigestie, zic!

Îți ocupi timpul relaxându-te total și când ajungi în vizită la prima gazdă, te uiți la ea și o întrebi: „De ce ai cearcăne, dragă? Nu ai avut timp să te odihnești?”

funny easter bake

3. Când sărbătorești exclusiv online

Nu te duci în vizită la nimeni; nu vine nimeni în vizită la tine. Refuzi să ieși undeva, refuzi chiar să ieși din pijamale. Te-ai căpătat de 3 ouă de la vecina de alături, ai mai vopsit și tu vreo două, dar doar pe jumătate; îți ajung. Cauți disperat fotografii și urări specifice și îți etichetezi toți prietenii și cunoscuții. Apoi aștepți să fii bombardat de mulțumesc-uri, emoticoane și fie ca-uri, în timp ce mai arunci câte un ochi în VLC, la Patimile lui Iisus.

jesus walking dead

4. Când ești blogger

Te uiți prin toată blogosfera și vezi că jumătate din bloggeri a început deja să scrie articole pascale. Te scarpini puțin în creștetul capului și zici că tu nu vei aborda subiectul. Și-așa, bancuri pune toată lumea; să nu mai zici de imagini cu iepurași, ouă colorate și miei veseli înainte de tăiere. Povestea cu Hristos o știe orice prost, așa că nu are rost să o redai într-un articol; o parodie după ea ar merge, dar sigur îți vor da fanaticii cu crucea-n cap dacă îndrăznești să faci haz de necaz. Iar de urat de bine, cam cât poți să urezi? Are rost să consumi un articol doar pentru trei fie ca-uri pe care poți să le postezi direct pe Facebook?

Mai citești un articol, două, mai dai o căutare pe Google și te lovește ideea. Da, asta-i! Evrika! Aleluia! Nimeni nu s-a gândit la asta! Iisuse, ții cu mine, mânca-te-ar mama de pletos!

Înviere plăcută! Amin.

follow jesus twitter

Acum, lăsând glumele la o parte, chiar vreau să vă urez un Paște fericit, alături de cei dragi! Să fiți sănătoși, iubiți și să aveți 99% din timp zâmbetul pe buze. Nu de alta, dar e o diferență mare între a zâmbi și a rânji.

Sursa foto: pinterest.com

5 responses to this post.

  1. Si eu ma gandesc din care categorie fac parte: a doua sigur nu. Nu mai plecam nicaieri de cand am racit bocna toti trei. Poate vom primi ceva musafiri, dar de teama unor cateva sute de roni aruncati “pe fereastra” s-ar putea sa ne cam evite :))😉 Cat despre tag-uri, nu prea le am eu cu asta, mai ales la astfel de urari. Dar am mai trans cate-o ocheada pe FB. Abia-abia am facut ceva mancare si curat si acuma nu am somn, ca sa vezi! Astfel ca e un Paste “luminat” cu adevarat – luminat de ecranul calculatorului.
    Dar sa trecem si peste toate astea si sa revenim la ce e important: macar am cu cine ciocni – oua verzi anul acesta😛

    Sarbatori pascale fericite!

    Like

    Reply

  2. Eu m-am regăsit câte puțin în fiecare categorie🙂 . Anul acesta e prima dată când încerc să mai pregătesc și eu câte ceva. Concluzia: după o simplă joacă (nu le pot numi pregătiri în toată puterea cuvântului), sunt frântă. N-am înțeles mai nimic din concediu și nici prea mari satisfacții nu am. Poate sunt eu modelată din alt aluat😆 . Chiar am întrebat-o pe mama azi cum a rezistat o viață în ritmul acesta.🙂 Răspunsul: ,,Așa am fost mereu, frântă de oboseală.” Înțeleg acum de ce nu i-au plăcut niciodată sărbătorile și nici să primească prea des oaspeti🙂 . Sărbători cu bine, Alexandra!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on April 19, 2014 at 16:13

      Și eu am întrebat-o pe mama același lucru și mi-a răspuns cam la fel, dar cu zâmbetul pe buze. Un fel de „o să înțelegi mai bine când o să fii la casa ta, acum abia m-ai ajutat pe mine un pic!”. Mai am de mâncat pâine până să o ajung…:))
      Sărbători fericite și ție! Te pup

      Like

      Reply

  3. Încă mă gândesc din ce categorie fac parte😀
    Sărbători liniştite!

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

