Oamenii-murătură

angry kid

De ce să te felicite universul cu întâmplări minunate atunci când fața ta e mai acră decât o murătură? De ce să ai parte de momente fericite atunci când răspunzi repezit la orice întrebare, de parcă ți-ar cere cineva toată averea și luna de pe cer? De ce să îți ofere cineva o urmă de zâmbet, dacă tu dai impresia că dormi pe cuie în fiecare noapte?

Sunt conștientă că fiecare are problemele sale; chiar dacă pentru unii, probleme înseamnă un șiret murdar și o pereche de pantaloni ruptă între picioare. Dar de ce te-ai comporta mereu de parcă toată lumea te pândește din boscheți și trăiește pentru a-ți face ție rău?

Sunt și eu tristă uneori. Mă încrunt și eu atunci când Uranus intră în casa banilor și-mi dă spargere în portofel. Mă enervez și eu atunci când văd oameni care vor să-și bată joc de bunătatea mea, dar nu mă răzbun pe ceilalți din pricina asta. 

Poate că m-ar ajuta să mă descarc, să urlu, să țip, să dau cu șutu într-o pernă, să-mi bat cățelul, să nu-i mai dau de mâncare la pisică, să bat cu mătura în tavan, să mă transform în fața primului străin care-mi dă bună ziua pe stradă. Dar la ce mi-ar servi? Mi-ar dispărea problemele? S-ar alinia astrele altfel decât împotriva mea, în acea zi?

Nu prea cred.

Dacă răspunzi cu fundu’ unui om care te-a salutat cu fața, nu ți se vor rezolva ție problemele, în secunda doi. Portofelul nu ți se va umple automat; mașina de spălat nu ți se va repara de la sine; vaza moștenită de la străbunica va rămâne tot spartă iar amanta soțului tău va avea în continuare puls.

Așa că data viitoare când îți spun bună ziua, sau îți adresez o simplă întrebare, care nu e de tipul „Vrei o recomandare de psiholog?!”, gândește-te că nu din vina mea ai tu probleme și nu mă ignora/repezi; indiferent de ce scrie în buletinul tău! Că poți să ai tu 50 de ani la activ, dar dacă te porți ca un purtător de pampers, degeaba îi ai!

Angry and Cruel

Părerea voastră contează!

