Fără hartă, fără legendă, fără indicii

07bd447f31e6dd4c25fb8d64465518ce

„Eu, dacă te iubesc, îți fac toate poftele. Îți fac mâncare, îți calc, îți spăl, te spăl și pe tine chiar!” ne povestea odată, o colegă dragă. Am zâmbit atunci și am lăsat privirea în jos, căci undeva în adâncul sufletului am realizat că și eu procedez la fel. Dar nu știu de ce, nu am vrut să afle nimeni…

Adevărul este că nu ai de unde să știi cât e bine să oferi. Când e prea mult? Când trebuie să te oprești? Când e destul și când nu e suficient?

Nu există un manual de instrucțiuni care să te îndrume către niște brațe sigure. Nu a fost inventată o rețetă care să-ți specifice numărul ideal de îmbrățișări și săruturi. Nu există un drum sigur către totdeauna.

Și asta pentru că fiecare simte altfel iubirea. Unul prin mângâieri, altul prin priviri. Unul prin atingeri, altul prin cuvinte. Dacă unuia i-ai arătat iubirea prin șoapte tandre în miez de noapte, celuilalt e posibil să-i fii pe plac printr-o profundă tăcere. Pare descurajant și a naibii de înfricoșător, uneori, dar nu ar trebui să fie. Pentru că farmecul fiecărui început stă în descoperirea celui drag. Fără hartă, fără legendă, fără indicii.

Și cred că din cauza asta mi-am coborât privirea pe podea. Pentru că, atunci când va fi cazul, nu voi ști dacă trebuie să-i sar în brațe sau să-l las întâi să treacă pragul camerei; iar de cele mai multe ori mă voi arunca în gol. Nu voi ști vreodată când să-l sărut cu toată ființa și când să-i ating doar obrazul; când să-i șoptesc vorbe scrise pentru miezul nopții și când să-l las să se bucure de o simplă amiază; când să-i aduc cafeaua la pat și când să-l las să o soarbă alături de altcineva.

Poate voi simți nevoia să ofer totul, dar din nu știu ce nenorocire de motiv mă voi izbi de nesiguranță și voi face un pas înapoi. Sau poate că voi da cu șutul oricărei temeri și nu-l voi privi doar ca pe cel care ar putea să ducă gunoiul și să-mi schimbe becul din sufragerie; nu-l voi săruta doar când e lumina stinsă și nimeni în jurul nostru. Nu-l voi biciui cu fraze rupte din spectacole cu fuste colorate și nu-mi voi lăsa cuvintele să-i devină cel mai de temut inamic.

Poate voi înțelege că nu e corect să oferi cu lingurița, dar să te aștepți să primești cu polonicul.

Sursa foto: pinterest.com

4 responses to this post.

  1. Pai de ce trebuie ghicit, mai ales in legatura cu chestii din astea concret casnice, ca vad ca ele au fost date ca exemplu de ingrijorare ? Adica in momentul in care se discuta o decizie de relationare in concubinaj sau casatorie, adica daca se pune problema impartirea treburilor casnice, se discuta si asta inainte de a se muta 2 oameni impreuna. Ca doar nu o sa te muti fara sa stii cine arunca gunoiul si cand, si cine aspira si cand, ca astea nu sunt chestii de descoperit pe parcurs sau de ghicit, fac parte din logistica vietii oricarei persoane adulte. Adica eu de ex pot sa spun clar ca prefer sa spal baia decat vasele, si sa aspir decat sa gatesc, si chestiile astea nu se vor schimba, nici chiar daca iubesc pe cineva, ca in nici un caz nu imi pot eu personal schimba preferintele si afinitatile sau chiar si defectele mele personale care sunt fixe de fapt de destul timp doar pt ca oi iubi eu pe cineva ! Daca devin eu interesat si motivat sa invat sa gatesc vreodata ma inscriu la un curs, nu asa ceva improvizat sau fortat sau in situatie de criza,mai ales si in preajma unui om inca necunoscut, cf textele de mai sus…zau, asta mi se pare o situztie de-a dreptul de film horror.
    Si ce are dragostea cu faptul ca trebuie sa faca cineva menajul ? Cine poate isi angajeaza menajera, nu pune pe cei dragi sa-i faca de mancare si sa-i spele hainele, cine nu are bani se descurca singur, iar nu-i pune tocmai pe aia care-i sunt dragi sa-i fie servitori. Iar daca e vorba de un cuplu, ca sa se evite redundanta, cel mai bine e sa se imparta treburile casnice, in functie de ce crede fiecare ca stie sa faca si ce-i si place sa faca, sau in caz ca efectiv nu ii place nici unuia sa spele vasele, se face program prin rotatie si gata, de la bun inceput, clar, si cu semnatura, posibil negociabil in caz de boala, ca de ex daca lipsesete unul de la rotatia respectiva, dupa aia se angajeaza sa faca 2 ture, ca sa nu existe nici o discutie sau suspiciune de gen ca unul o fi mai bolnavicios sau mai chiulangiu decat celalat, desi desigur se poate excepta in caz ca se vine cu un certificat medical autentic legat de o afectiune grava si incurabila, de exemplu, caz in care se renegociaza totul in proxima sedinta de familie, se apeleaza si la suport moral si logistic de la familia largita, prieteni, etc.
    Asta e culmea, adica te muti cu un adult inca necunoscut si nu discuti cine arunca gunoiul ! Pai adaca nu discuti asta, cum vei discuta si chestiunea mai complexa legata de conturile de banca pt cheltuieli comune,si alea separate pt cheltuieli individuale, plus ce reprezinta cheltuiala comuna, si de la ce suma trebuie aprobata o eventuala cheltuiala de ambii, in loc de doar unul ? (Asta in caz de casatorie, desigur, ca in caz de concubinaj se presupune ca fiecare isi mentine conturile de banca separat, iar cheltuielile comune se stabilesc la sume mici prestabilite de dinainte, ca doar nu e obligatoriu sa se indeplineasca chestii din alea complicate legate de concubinaj, decat daca se intentioneaza cumva un soide concubinaj legalizat asa pe termen lung, care habar nu am daa exista si care sunt criteriile pt asta si la ce naiba foloseste, ca ori e concubinaj simplificat si cu economie total separata in afar de mici cheltuieli curente comune, asa ca un coleg de apartament,doar ca faci si sex cu el, ori e casatorie, nu vad la ce ar folosi un concubinaj complicat ca un soi de pseudo-casatorie,doar ca nu e casatorie, ca asta nu e folositor la nimica si nici nu vad ce ar putea insemna, posibil util doar poate in cazul unor persoane musulmane care traiesc temporata pe teritoriul unei tari care nu permite poligamia, si asa sa aiba un consort oficial, si 1-3 concubini din astia pseudo-consorti, ca altfel nu ar fi legal, dar cazurile astea sunt rare, pt ca azi nici macar musulmanii nu au posibilitatea sa intretina chiar atatia consorti la cati ar avea dreptul, ca la ei femeile casatorite nu trebuie sa munceasca, desi nu cred ca e interzis dar efectiv cutuma e sa fie casnice, si de ex am vorbit eu cu diversi arabi de varsta mea, si maj taitlor lor aveau cel mult 2 neveste, nu 4, si erau totusi oameni de clasa mijlocie-superioara, adica nu ultra-bogatasi, dar asa totusi gen avocati, profesionisti, aveau o mica firma, etc, si totusi efectiv nu reauseau decat 2 neveste, era imposibil mai multe).

    Like

    Reply

  2. […] Alexandra Cristea ne vorbeşte despre hăţişurile dragostei: „Eu, dacă te iubesc, îţi fac toate poftele. Îţi fac mâncare, îţi calc, îţi spăl, te spăl şi pe tine chiar! ne povestea odată, o colegă dragă. Am zâmbit atunci şi am lăsat privirea în jos, căci undeva în adâncul sufletului am realizat că şi eu procedez la fel. Dar nu ştiu de ce, nu am vrut să afle nimeni… […]

    Like

    Reply

  3. Cred ca nimeni nu stie exact cat si cand trebuie sa ofere. Dar cand vei gasi persoana careia sa ii oferi acele lucruri, cu siguranta vei simti ca trebuie sa i le oferi si daca vei avea norocul sa simta la fel, cred ca ii vei oferi exact atat cat va fi nevoie. De aceea se spune ca trebuie sa gasesti persoana potrivita. Si nu, nu exista o singura mare iubire in viata. Iti spun din propria experienta ca daca il cunosti pe cel de langa tine, cu cat il cunosti mai bine, cu atat il poti iubi mai mult. Ideea nu este sa fiti suflete pereche si sa comunicati telepatic, ci sa fiti o pereche si sa comunicati suficient de deschis incat sa intuiti ce gandeste celalalt. Asa functioneaza iubirea, cu adevarat, Restul sunt poate cazuri exagerate sau ideale si se intampla destul de rar, dupa cum bine stii si tu.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on May 14, 2014 at 21:04

      Știu că nu există doar o mare iubire în viață. Tocmai asta face ca viața să fie atât de frumoasă!🙂

      Like

      Reply

Părerea voastră contează!

