Planul B. Laborator de religie în școli

descărcare

M-am abținut pe cât posibil să mai comentez referitor la religie și biserică. Chiar și atunci când era dezbaterea în toi și toată lumea era revoltată, am ales să tac și să-mi văd de treaba mea. Nu de alta, dar mă enervam degeaba. Pe lângă faptul că nu s-a rezolvat nimic cu minunata cerere, deoarece copiii au fost amenințați cu scăderea notei la purtare și chiar exmatricularea (da, da, m-am informat și știu cum au stat lucrurile prin școli), acum cei care au refuzat participarea la ora de religie sunt arătați cu degetul și îndepărtați cu crucifixul…

Iar Patriarhul e mândru pân’ la cer și-napoi, că peste 90% din elevi s-au înscris la ora de religie. Părinte dragă, vrei să-ți spun eu de ce s-au înscris? Nu pentru că ar da credința p’afară din ei și pentru că li se par interesante lecțiile domnului profesor, ci din cauza notelor. Da, ați reușit să-i convingeți!… că religia e un obiect la care se poate lua ușor nota 10 și că o astfel de medie poate ridica media generală, care va conta cu siguranță mai departe.

Voi ați aruncat gălușca, părinții au înghițit-o!

Dar nu vă bateți cu pumnul în piept că, vai, dom’le, copiii adoră ora de religie și s-au înscris de drag și dor. Poate or fi câțiva rătăciți pe acolo, dar nu toți! Majoritatea au nevoie de medie și atât. Și având în vedere că toată tevatura asta s-a desfășurat în mijlocul anului, când pe un semestru deja aveau media încheiată la religie, oare care a fost strategia? Hmmm…

Dar nu despre asta voiam să vă povestesc. Pentru că știți deja…

Azi dimineață era să-mi mușc limba, ascultând BiziDay, la Europa FM, cu Moise Guran. Subiectul: Patriarhul Daniel și planul B. Dragul de el, gândindu-se că există totuși posibilitatea ca românii să nu semneze cererile și să renunțe la ora de religie,  a venit cu o soluție salvatoare: înființarea Laboratorului de Religie. Da, da, ați citit bine! La-bo-ra-tor de religie.

Cum zicea și Moise Guran: „În sensul de laboratoare şcolare, dacă n-aţi înţeles… cum ar fi cel de fizică, în care probezi tensiunea electrică şi legea lui Ohm, sau cel de chimie, în care pui fenoftaleina în sodă, la fel şi un laborator de religie, în care copiii pot experimenta minuni, după cum aflăm din Ziarul Lumina… un fel de laborator de învieri…”

Adică un laborator în care să transforme apa în vin, să înmulțească pâinile dintr-o privire, să meargă pe apă și să vindece leproși. Scuzați-mi sarcasmul, dar aici chiar nu mă pot abține. Dacă nu lucrurile enumerate mai sus, atunci ce activități practice pot întreprinde copiii într-un laborator de religie? Căci dacă e vorba de așa, mă reînscriu și eu la liceu. Vreau și eu să învăț cum să merg pe apă, căci înotul nu s-a prins de mine și mă scufund mai ceva ca o bordură.

Iar pentru (prea)credincioșii care vor sări cu mir și tămâie să mă scape de opinii „drăcoase”: mă scuzați, prefer să-mi mântuiesc suflețelul ajutându-mi aproapele, și nu susținând niște avari și pupându-le icoanele. Să nu confundăm credința cu biserica și religia!

Și dacă vă întrebați cum arată un astfel de laborator, poftiți o mostră:

sam_2705

sam_2727

sam_2714

sam_2716

Eih, ce părere aveți despre noua invenție?🙂

Sursa foto: liceulparticularauroraouatu.wordpress.com

6 responses to this post.

  1. Posted by Mirela Pete on March 23, 2015 at 08:10

    Exact, copiii sunt amenințați și arătați cu degetul! E ceva de speriat, mai bine nu era mascarada asta. Copiii încep, la propriu, să-și piardă credința, iată rezultatul acestei tâmpenii. Putea fi lăsată ca oră opțională, oricum sunt o grămadă care o fac pentru o medie de zece în plus, cum bine menționezi.😉
    Moise Guran e genial, nu pierd nicio emisiune. Cât despre laboratorul ăsta, e clar că popimea n-are nimic de-a face cu credința. Se străduiesc din răsputeri să te îndepărteze complet de religie. Te felicit pentru articol, Alexandra!🙂

    Like

    Reply

  2. Lucrurile sunt absolut fireşti. Şcolarii vor învăţa cum să învie după două zile şi care-i treaba cu imaculata concepţie. Şi dacă ţi se pare deplasat laboratorul de religie, se poate înfiinţa şi practica în producţie a elevilor religioşi. Astfel, aceştia vor înfăptui o sfeştanie şi îşi vor putea boteza fraţii mai mici.

    Liked by 1 person

    Reply

  3. mare si frumoasa tara avem…. pacat ca-i locuita…

    Liked by 1 person

    Reply

Părerea voastră contează!

