Vorbele rănesc doar dacă le lași!

Proverb-romanesc1

Sunt cârcotașă. Mă amuz pe seama evenimentelor care merită luate în râs și folosesc sarcasmul atunci când simt nevoia să aplic niște vorbe de duh, care ar irita retina celor mai sensibili. Dar de data aceasta m-am hotărât să folosesc, pe cât posibil, un ton serios. Pentru că e un subiect care merită puțină seriozitate.

Ne-am învățat prost, să punem la suflet păreri care n-ar trebui să ne afecteze. Auzim vorbe jignitoare, ne ajung zvonuri pe la urechi și ne simțim răniți în orgoliu. Ne insultă ego-ul, ne „strică deranjul”.

Când, de fapt, nu ar trebui să dăm doi bani pe ele. 

Nu zic să fim nesimțiți și să nu ținem cont de părerile celor din jur, referitoare la propria persoană. Zic doar să ținem cont de cele care ni se spun în față și care vin de la persoane competente.

Nu exagerez când spun că săptămânal aflu lucruri noi despre mine. Ba că fac, ba că nu fac, ba că aș fi vrut să fac, ba că nu vreau să fac ceva vreodată. Nu dau detalii. Gura lumii nici pământul n-o astupă; apa, vântul și gura lumii nu le poți opri etc.; știți voi vorbele din popor.

M-am enervat la început. Am pus la suflet. Mă întrebam de ce; cu ce am greșit persoanelor respective? De ce nu schimbă subiectul și-și revarsă propriile frustrări asupra mea? Ce ar trebui să fac eu ca să nu mai fiu ținta acestor săgeți?

Apoi, de parcă un bec s-a aprins deasupra capului meu, am realizat: orice aș face, mereu se vor găsi persoane care să mă vorbească de rău. Pentru că suntem diferiți. Pentru că avem calități și defecte diferite. Iar dacă tu ai o calitate în plus sau un defect în minus față de cel/cea care împrăștie zvonuri despre tine, orice ai încerca tu să faci să-i schimbi părerea nu va da rezultat. Căci, veșnic, în mintea sa, va apărea acea calitate în plus sau acel defect în minus. Și nimic altceva nu va mai conta pentru el/ea.

Va considera că este îndreptățit(ă) să spună acele lucruri despre tine și că el/ea deține adevărul absolut. Iar tot efortul tău va fi în zadar. Așa că cel mai bine e să ignori.

Nu vreau să o dau în versuri de manele, dar oamenii pot fi invidioși și răi. Iar noi ar trebui să învățăm să nu mai punem la suflet vorbele celor care nu fac parte din mulțimea celor dragi.

Sunt doar vorbe. Sunt doar cuvinte. Pot răni doar dacă le lași.

Să fim zen, zic!

sursa foto: pinterest.com

One response to this post.

  1. Posted by Stan Ovidiu George on April 8, 2015 at 22:08

    Bună,este adevarat ce scrii dar oamenii in general sunt sensibili,pacat ca aici in România si-au pierdut din sensibilitate datorita greutatilor.E trist sa vezi ca tot ce este in jurul tău este pe panta negativa iar tu te afli in postura de a pune in balanță,calitatea oamenilor.As vrea ca cei ce sunt in tara asta, sa fie mai buni,intelegatori,rabdatori,corecti cu semenii lor ca noi, ca popor sa ne inghegam mai bine pentru a reusi in lumea asta potrivnica noua.
    Subiectul discutiei atinse de tine este si pentru mine interesant,eu as dori ca noi sa ne schimbam,sa vad o Romanie cu incredere in viitor,stabila si mandra de resursele sale umane.

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

