Clubul Părinților Montessori și-a deschis astăzi porțile! – Grădinița Piticot, Galați

Pentru că interesul față de grădinița unde își petrec zilele copiii nu înseamnă doar să îl aduci dimineața și să-l iei seara, Fundația Piticot a înființat Clubul Părinților Montessori.

IMG_20151029_182514

  • Ce înseamnă Clubul Părinților Montessori?

Nu avem tricouri și sloganuri (încă!) dar ne întâlnim lunar, în incinta Grădiniței Piticot și discutăm despre tot ce ține de educația copiilor noștri. De la prezentarea materialelor cu care lucrează copiii în timpul zilei, la grijile și întrebările pe care le au părinții față de programul micuților, încercăm să parcurgem toate fundamentele educației Montessori și să lămurim cât mai multe aspecte.

  • Cui se adresează Clubul Părinților Montessori?

Oricui este interesat de sistemul Montessori; de la părinți și bunici la educatori, profesori, formatori.

  • Cum te poți înscrie la Clubul Părinților Montessori?

Printr-un telefon la secretariatul grădiniței: 0236.415.305.

This slideshow requires JavaScript.

Astăzi a fost prima noastră întâlnire și ne-am concentrat pe Aria curriculară: Viață Practică, deoarece materialele din această arie sunt primele cu care are contact fiecare copil nou-venit.

Doamna Liliana Manea ne-a explicat legătura dintre materialele pentru viața practică și activitățile pe care le vor desfășura copiii ulterior, utilizând materiale din celelalte arii curriculare (senzorială, matematică, limbaj etc.). Astfel, am descoperit că fiecare material are un dublu rol. De exemplu, prezentarea materialului pentru turnarea apei îl învață pe copil cum să toarne apă dintr-un recipient în altul dar îl ajută și la dezvoltarea răbdării, a dexterității și aproximării, ce îi vor folosi, mai departe, în studiul altor materiale, cum ar fi Tabla Înmulțirii.

This slideshow requires JavaScript.

Pentru această demonstrație, doamna Oana Petrea a invitat câteva mămici și le-a prezentat diferite materiale, explicând totodată importanța lor în dezvoltarea independenței copilului, a concentrării sale și a grijii față de cei din jurul său. Repetând anumite exerciții, copiii își perfecționează mișcările și descoperă că dețin capacitatea de a se descurca singuri, fără ajutorul adulților. De asemenea, se rafinează comportamentul și limbajul în interacțiunea cu ceilalți colegi și se conturează un mod de gândire organizat și logic.

This slideshow requires JavaScript.

Și nu în ultimul rând, s-a pus accentul pe importanța unei legături strânse între mediul pe care îl oferă grădinița și mediul de acasă. Dacă acestea nu se află în comuniune, copilul va fi dezorientat și îi va fi din ce în ce mai greu să-și creeze un mod ordonat de gândire. De exemplu, dacă un copil nu este lăsat de părinți să facă anumite activități singur, acest aspect se va resimți și în comportamentul său la grădiniță. Oricât am încerca noi, educatorii, să îi oferim libertatea de a alege și a acționa singur, el o va respinge, deoarece nu este obișnuit cu ea. De aceea, este foarte important ca mediul de la grădiniță să corespundă cu cel de acasă.

Pentru mai multe detalii Montessoriene, vă invităm să vă alăturați clubului nostru și să participați la întâlnirile noastre lunare!

Următoarea întâlnire va avea loc în luna noiembrie și va avea ca temă principală: Aria Senzorială – scop, prezentări, sfaturi pentru părinți. 

Vă așteptăm!

Pentru mai multe informații, accesați site-ul http://www.piticot.org.ro sau sunați la secretariat: 0236. 415. 305

Părerea voastră contează!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: