D’ale componentelor

Birou negru, cameră albastră. Ușa încuiată, fereastra larg deschisă. Alexandra stă întinsă în pat, înfășurată în pătură ca o sarma. Alarma telefonului sună a patra oară dar din direcția ei nu se vede nicio mișcare. Visul e prea frumos ca să fie întrerupt de o nenorocită de alarmă. N-are decât să sune până răgușește. 

PROCESORUL: – E sâmbătă și fătuca asta a uitat, din nou, să-și anuleze alarma. Îmi vine să nu mai funcționez când i-o fi lumea mai dragă.

PLACA DE BAZĂ: – Iar te-ai trezit cu fața la RAM? Hai să nu ne supărăm așa matinal, că te dau jos de pe mine imediat!

PROCESORUL: – Mda, cred că ar trebui să mă bucur că e weekend și doarme mai târziu. Pot să-mi trag și eu sufletul mai mult deși nu știu cât mai rezist în praful ăsta. A uitat complet că trebuie să ne mai și curețe, chiar dacă tatăl ei o bate la cap zilnic cu asta. N-a învățat nimic! Să vezi…

PLACA VIDEO: – Ce-i cu scandalul ăsta, dragii mei? De ce sunteți așa morocănoși de dimineață?

PROCESORUL: – …cum mă întrerupe asta. Ai făcut și tu ochi, relaxato?

PLACA VIDEO: – Bineînțeles! Este o zi minunată! Cum să dormi în așa o zi ?

PROCESORUL: – Ah, cât regret că nu se joacă fata asta Grand Theft Auto 5, să ți se ardă și ție coolerul și să nu mai fii așa relaxată.

PLACA VIDEO: – Invidia asta…

O plăcuță RAM: – NVIDIA poate! N-ai zice că sunteți făcuți de aceeași mamă? Hihihi…

A doua plăcuță RAM: – Ce tare-i poanta! Bate pinu’!

PROCESORUL: – Ia, gura mică, ăstea-s glume de olx.ro.

Ambele plăcuțe RAM: Oi fi tu creierul, dar n-ai simțul umorului deloc dezvoltat.

PLACA DE BAZĂ: – Eu zic să vă potoliți și să-mi răspundeți la o întrebare.

TOȚI (în cor): – Ce întrebare?

PLACA DE BAZĂ: – Ce-i cu sursa? De obicei, era prima care se trezea. Astăzi nu a zis nimic.

PROCESORUL: – O trezesc eu! (își drege vocea) Sursiiiii, oooo Sursiiiii?

PLACA DE BAZĂ (șoptit, către plăcuțele RAM și placa video): Deh, punctul lui sensibil. Singurul de altfel!

PLACA VIDEO: – Mda… sunt făcuți unul pentru celălalt!

SURSA FORTRON: – Ce tot trăncăniți acolo? Lăsați-mă să dorm! Nu mă simt bine…

PLACA DE BAZĂ: – Hopa… asta nu-i a bună!

PROCESORUL: – Ce s-a întâmplat?

SURSA FORTRON: – Praful…

PROCESORUL: – Știu, draga mea. Știu…

SURSA FORTRON: – Nu mai pot… sunt îmbâcsită!sursaFSP-300x286

PROCESORUL: – Of! Asta mică ne omoară încet dar sigur. Lăsând nervii la o parte, trebuie să facem ceva în privința asta.

PLACA DE BAZĂ: – Singura soluție e să așteptăm să se trezească și să apese pe buton. Iar atunci să facem tot posibilul să-i atragem atenția.

Plăcuțele RAM: – Cum?

PROCESORUL: – Apelăm la prietena noastră, Eroarea.

PLACA DE BAZĂ: – Ge-ni-al! Vedeți (își îndreaptă privirea spre plăcuțele de RAM), de aia i se zice „creierul” lui și nu vouă!

PROCESORUL: – Bun. Deci, am stabilit! Când se trezește zâna, ne prefacem și noi stricați, să fie Eroarea cât mai puternică!

TOȚI: – Stabilit!

SURSA FORTRON: – Mulțumesc! Oricât de mult mi-a plăcut viața în magazinul MarketOnline.ro, tot cu voi vreau să rămân.

PROCESORUL: – Mie-mi spui? N-am să uit niciodată ziua în care au fost promotii componente și au decis să te cumpere pe tine, din toată multitudinea de surse FSP.

În colțul celălalt al camerei, sub pătură, se mișcă un picior. Se trezește Alexandra. Își freacă ochii, buimacă, bea o gură de apă minerală și se dă jos din pat. Târâie papucii roșii până în dreptul scaunului ergonomic și se așează, căscând. Apasă pe butonul calculatorului, apoi pe cel al monitorului. Bea o gură de cafea, mai cască o dată și dă click pe VLC Media Player. Dă play la ultimul episod din Anatomia lui Grey și se ridică de pe scaun, urmând să se ducă înapoi în pat. La jumătatea drumului, însă, pe când Meredith își rostea monologul de început de episod, se așterne o liniște bruscă peste întreaga cameră. Alexandra face stânga împrejur și vede ecranul monitorului albastru, încărcat de niște cuvinte pe care nu le înțelege. Se repede spre ușa camerei și o deschide. 

ALEXANDRA: – Tatăăăă, iar s-a stricat sursa! Vino să cureți unitatea și să o repari, te rog!

Cortina cade. Decorul se modifică. Lângă birou apare o sticluță cu ulei. 

Acest text a fost scris pentru proba 14, Superblog 2015.

sursa foto: super-blog.eu

One response to this post.

  1. […] latura sălbatică a Elsei, m-am aventurat într-o călătorie cu SuperPiticoții, am pătruns în lumea componentelor PC și am făcut cunoștință și cu Titi, dușmanul de brânză al lui Toni […]

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

