Oaza din spatele casei

sustainable-garden-ideas-stone-0611-m

Locuiesc la bloc. Nu știu cât de adevărată e vorba aia cu „cine stă la casă, vrea la bloc și cine stă la bloc, vrea la casă”, dar eu mi-aș dori, uneori, să mă trezesc dimineața și să-mi beau cafeaua în propria-mi curte. Să fiu înconjurată de flori, care mai de care mai înmiresmate; să mă bucur de parfumul lor și de priveliștea pe care o oferă.

Dar dacă mi-ar pune cineva, acum, în brațe, niște scule electrice, un echipament de protecție și mi-ar oferi o curte abandonată, să o redecorez cum vreau eu, aș face prăpăd. N-aș ști să deosebesc mașina de găurit de mașina pentru înșurubat; m-aș uita ca mâța-n calendar la motocoase iar la drujbă mi-e și frică să mă gândesc, de când cu „The Texas Chain Saw Massacre”.

Nu cred că aș avea curaj să mă apuc singură de meșterit, căci nu aș vrea să găuresc ce nu trebuie și să tai ce nu e musai de tăiat. N-aș vrea să încerc să construiesc un foișor și să iasă un coteț pentru găini. N-aș vrea să încerc să-mi transform curtea într-o oază de verdeață și să mă trezesc, cu mult înainte de final, smulgându-mi firele de păr din cap, în mijlocul unui peisaj ca de după război. Și nu în ultimul rând, n-aș vrea să ajung mascota unei eventuale rubrici „Așa NU”, de pe blogul GTools.

Gtools

Aș prefera, în schimb, să angajez o mână de profesioniști, care să știe când trebuie să pună mâna pe motofierastrau și când să-l lase, liniștit, sprijinit de perete.

Da, mi-aș dori un covor de iarbă proaspătă, conturat pe mijloc cu o alee rustică din lespezi de piatră, care să ducă spre un foișor îmbrăcat în flori. Să ies dimineața din casă, cu o cană mare de cafea și o carte și să mă așez în leagănul din centrul foișorului. Să îmi bucur retina, de la prima oră, cu un peisaj verde și răcoritor. După-amiaza, când vin de la serviciu, să îmi pot continua cartea într-un hamac, apoi să mă așez cu laptopul la masa de lângă fântână și să tastez cuvinte, idei, gânduri. Ehe, dorințe ar fi multe…

Cine oare nu și-ar dori un colț de relaxare numai al său? Un loc unde să-și lase gândurile să zburde în liniște, unde să scape de toate grijile și să își îmbrățișeze visurile?

exterior-backyard-landscape-design-pretty-design-ideas-of-diy-back-with-rectangle-shape-white-wooden-outdoor-table-and-brown-metal-chairs-color-seats-also-stone-fountain-garden-path-borders-fences-gre

Da, m-am gândit de multe ori cum ar arăta o eventuală curte „a mea”: terenul ar fi în pantă și mi-aș amenaja terasele pe mai multe nivele. Aș avea un loc special pentru grătar, un altul pentru odihnă și relaxare, unul pentru hobby-ul meu, scrisul, și unul separat pentru servirea mesei. Da, știu, mi-ar trebui o curte imensă pentru asta dar nu văd nimic greșit în a visa în continuare! Încă nu s-a inventat impozitul pe vis.

Florile n-ar lipsi nici ele, de la trandafiri cățărători împânziți pe garduri, la arbuști ornamentali plasați în jurul foișorului. Lalele, tuberoze, lăcrămioare… Ar fi o oază de liniște, un loc înmiresmat, menit să-ți alunge orice umbră de gând negativ.

Dar, insist, nu m-aș lăsa să-l construiesc singură. E o artă pe care nu o stăpânesc dar pe care o admir din tot sufletul! 

Singurele lucruri la care aș avea curaj să mă implic ar fi cele de întreținere: tuns iarba, îngrijit florile, curățenie în foișor etc. M-aș încumeta să încerc să manevrez o mașină de tuns iarba dar atât. Curajul meu se termină acolo.

Voi cum v-ați amenaja curtea (fie că o aveți, fie că doar visați la ea) ? Și, mai important, v-ați amenaja-o singuri?

Awesome-Craftsman-Wood-Patio-Cover-on-Tropical-Porch

Acest text a fost scris pentru proba 15, Superblog 2015. 

sursa foto: pinterest.com; gtools.ro

3 responses to this post.

  1. Posted by Marius on November 9, 2015 at 22:37

    E frumos sa visam, si visul tau este unul frumos. Nu as vrea neaparat sa iti murdaresc eu visele cu realitatea, dar cu siguranta daca intrebarea de la inceput isi cere raspunsuri, atunci o sa iti dau eu un raspuns care sper sa nu te trezeasca prea mult ci sa iti dea aripi pentru a transforma visul in realitate (intr-un fel). Sunt fost locatar de “casa” cu curte. Sunt locatar de bloc. La bloc, cu putina insistenta si mult zgomot poti crea micul paradis si intretinerea se face foarte usor si ieftin (despre bani e vorba in primul rand la acest tip de vis). Cu toate astea trebuie sa locuiesti in bloc inconjurata de tot felul de oameni (vecini), unii galagiosi, altii bagaciosi in viata ta, altii… ai inteles ideea.🙂 Deci inteleg nevoia de liniste. Ceea ce trebuie sa stii este ca in momentul de fata confortul costa. Si nu e ieftin. Dar exista solutii: daca reusesti sa obtii o sursa de venituri sigura, poti cumpara o casa undeva la sat, unde casa in sine nu trebuie sa fie o mare nebunie de constructie, dar cu siguranta cu banii poti sa iti construiesti casuta idilica si confortabila pe care o visezi si sa ai parte de gradina terasata care o visezi. Personal si eu visez la o casa (ceva SF, amestecat cu natura)… cred ca mi-ar fi mai usor sa o desenez decat sa o descriu in cuvinte (te las pe tine, pentru ca la scris tu esti maestra). Iar daca ti se pare ca visul este prea indraznet, permite-mi un sfat: indrazneste sa si faci ceea ce visezi… s-ar putea sa obtii intr-o zi ceea ce iti doresti. (superb textul, felicitari, apropos)

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on November 9, 2015 at 22:41

      Visuri am destule, banii îmi lipsesc. Fac acum un efort să economisesc cât pot, să îmi pot îndeplini măcar o parte din dorințe, în timp.
      Cine știe? Poate voi reuși la un moment dat să o transform și pe asta în realitate.😀

      Mulțumesc pentru apreciere!

      Like

      Reply

Părerea voastră contează!

