Scapă de coșuri ca prin Farmec!

farmec_superblog_proba

Atunci când călătorești cu mijloacele de transport în comun, nu există zi să nu iei parte, involuntar, la o dramă a unui străin; de obicei, povestită telefonic, cu glas răstit. Ba că s-au stricat murăturile, ba că Gheorghe nu s-a dus să o ia pe mama soacră din piață, ba că profu’ ăla de mate dă prea multe teme. Într-una din zile, însă, am asistat la o dramă adolescentină care m-a făcut să călătoresc un pic în trecut și să-mi aduc aminte de clipele în care mă certam cu oglinda.

Stând cuminte la locul meu și așteptând stația unde urma să cobor, am auzit o mândruță la vreo 16 ani cum se smiorcăia în telefon:

„Nu știu ce să mă mai fac, fată! Trebuie să ies diseară cu el și mi-a ieșit un coș imens în frunte. Ăsta e blestem, îți zic eu. Nu se poate să mi se întâmple tocmai mie una ca asta!”

Am zâmbit, inițial, apoi adolescenta adormită din mine a deschis ochii și a început să clocotească. Nu din compasiune. Departe de mine gândul! Nu am vrut să-i alin suferința, nu am vrut să-i ofer o îmbrățișare călduroasă, să-i spun că totul va fi bine și că asta se întâmplă în 99% din cazuri. NU! Aș fi vrut să mă întorc, să o apuc de umeri, să o zgâlțâi un pic și să-i spun: ”Un coș? UN coș? Tu plângi în telefon de parcă ți-a murit toată familia din cauza UNUI SINGUR coș? Eu am avut sute. Și nu pe rând. ”. Dar am realizat că m-ar fi socotit nebună și aș fi riscat o plângere la poliție; așa că m-am oprit.

Însă, tot restul drumului m-am gândit la Alexandra, cea din anul 2002.

În primăvara aceea a înflorit totul: ghioceii pe pajiști și coșurile pe fața mea. Nu au apărut, timid, câte unul, să-mi dea timp să mă acomodez cu ideea. Au apărut toate odată, ca ciupercile după ploaie. M-am trezit într-o dimineață, m-am spălat pe față și am simțit ceva ciudat, în timp ce-mi săpuneam obrajii, așa că am aruncat o privire în oglindă. Lacrimi au început să-mi curgă și am auzit un țipăt cum și-a făcut loc printre dinții mei strânși. A venit mama, într-un suflet, și m-a văzut. S-a uitat lung la mine și nu a avut ce să-mi spună decât: „O să treacă!”. 

acne-type-lesions-back-scars-dark-spots-so

Câțiva ani buni m-am ferit de propria-mi reflexie. Uram toate tratamentele, toate cremele și ierburile cu care încerca mama să mă ungă. Le zvârleam în toate colțurile apartamentului, neînțelegând de ce nu funcționează în cazul meu. Refuzam să pricep că efectul nu apare în 5 minute, 5 ore sau 5 zile, ci că trebuie să am răbdare și să urmez pașii indicați o perioadă mai îndelungată. Deh, hormonii își spuneau cuvântul, iar încăpățânarea creștea din ce în ce mai mult.

Mă consolam cu sfaturi din reviste, cu povești asemănătoare cu ale mele, scrise cu roz și naivitate în Bravo și Cool Girl. N-am să uit niciodată cum am zâmbit, fericită, văzând într-un articol citatul: ”Nu-ți face griji, lumea din jurul tău vede doar 50% din coșurile pe care le vezi tu în oglindă!”. Fusese salvarea de care aveam nevoie. Colegii mei chiar nu le vedeau pe toate! Eu le studiam prea atent și din cauza asta mi se părea că are loc o bătălie pe fața mea. Și am trăit cu ideea asta vreo 15 minute, până când i-am împărtășit-o unei simpatice fete (care n-avea urmă de coș pe față). M-a fixat cu privirea câteva secunde, apoi a bufnit în râs: ”Hă, hă! Înseamnă că nu ai 100, ci 200 de coșuri…”.

Am plâns. Nu pe loc, nu în fața ei. Dar am plâns, mai târziu, acasă; cu nasul în pernă, departe de oglindă.

140295-140869

Gândindu-mă la asta, acum,  aș fi vrut să-mi pătrund fizic în amintire și să o iau pe Alexandra, cea de atunci, în brațe. Da, pe ea aș fi consolat-o, ei i-aș fi alinat suferința. Aș fi pupat-o pe creștetul capului și i-aș fi oferit câteva sfaturi.

În primul rând, i-aș fi spus să fie mai răbdătoare. În general dar, mai ales, în problema care o măcina pe atunci cel mai mult. I-aș fi spus să aibă încredere în acele produse românești de calitate, pe care i le cumpăra mama. Să le aplice conform indicațiilor oferite de specialiștii Gerovital și să le ofere timp. Să nu se aștepte să-i dispară toate coșurile după o singură aplicare.

Apoi, să aibă grijă ca tenul ei să fie curat înainte de aplicarea produsului dar să nu exagereze cu spălatul feței. De două ori pe zi este suficient. Nu e nevoie să doarmă cu capul în chiuvetă, sub jetul de apă. Nu va rezolva nimic! Dimpotrivă, tenul ei va deveni mai uscat și mai iritat.

I-aș fi vorbit și despre machiaj, în astfel de circumstanțe. Deși nu este indicat, dacă ține neapărat să își înmoaie figura în fond de ten, pentru a încerca să-și acopere urmele adolescenței, să nu uite să se și demachieze. Dacă adoarme cu stratul de două degete de pudră pe față, e posibil să înrăutățească situația.

De asemenea, aș fi avut grijă să-i dau peste mână dacă o vedeam că vrea să gâdile vreun „mititel”. I-aș fi spus că dacă își stoarce coșurile nu înseamnă că scapă de ele, ci există o șansă foarte mare să împrăștie bacteriile și pe restul feței. Iar spre finalul discursului, i-aș fi arătat semnul meu din frunte, pe care urmează să-l dobândească, dacă nu se oprește din scobit, stors și zgândărit.

Apoi, aș fi luat-o de mânuță și aș fi condus-o spre calculator, unde am fi ales împreună, din prima linie de produse dermatocosmetice de la Farmec, cea mai bună cremă antiacneică. Am fi căutat și alte opinii, pentru a ne asigura că facem alegerea potrivită și am fi pus-o, optimiste, în coșul de cumpărături.

New Bitmap Image

Dar firul imaginației mi s-a rupt când am realizat că trebuie să cobor din mașină. Am înaintat spre portiera microbuzului și am privit spre tableta agățată deasupra șoferului: „Farmec lansează prima linie de produse dermatocosmetice Gerovital H3 DERMA+”. Am zâmbit și am dat să mă întorc spre mândruță, să o atenționez la reclamă, dar dispăruse. Coborâse, probabil, când eu visam la adolescența mea traumatizantă și la felurile în care aș fi putut să o salvez dacă aș fi avut mai multă răbdare și mai puțină încăpățânare.

Farmec_Derma

P.S: Nu e ironic faptul că nici nu scăpăm bine de coșuri și începem să ne facem griji pentru riduri? Ce ți-e și cu pielea asta…

Acest text a fost scris pentru proba 19, Superblog 2015.

sursa foto: pinterest.com; farmec.ro; super-blog.eu

3 responses to this post.

  1. […] Cristea – Scapă de coșuri ca prin Farmec! – 100 […]

    Liked by 1 person

    Reply

  2. […] Scapă de coșuri ca prin Farmec! – 100 puncte […]

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!

