Mașina ta suferă de fre(o)nită cronică?

10482571_666113850139056_6095877084033985180_n

Cu siguranță nu greșesc când spun că toți am întâlnit tipul de șofer, care iarna uită să dea drumu la căldură și vara la aerul condiționat. Dacă nu cunoaștem unul personal, măcar în mijloacele de transport în comun nu am ratat ocazia să-l vedem la volan.

Motivul invocat de fiecare: economie la consumul de carburant. Și ar fi de înțeles, atâta timp cât nu suferă și alții de pe urma economiei lor. Dacă e singur în mașină și preferă să-și audă dinții cum clănțăne-n gură, decât să dea drumul la căldură, este fix problema sa. Dar dacă mai are pe umeri și responsabilitatea altor pasageri, frumos ar fi să le asigure și lor confortul. După cum zice un om drag mie: „fă economie pe sănătatea matale!”

Lăsând iarna la o parte, căci mai poți să mai pui un pulover în plus pe tine dacă altfel nu se poate, vara e chiar crunt să te deplasezi cu mașina, fără aer condiționat, căci la un moment dat rămâi fără haine de dat jos.

Eu, una,  chiar prefer să fiu pieton, pe timp de vară, decât pasager în maxi-taxi  sau în autobuz. Și asta pentru că e crunt ce se întâmplă în mijloacele de transport în comun! Ba e cald de simți cum îți fierbe saliva-n gură, ba miroase de zici că te plimbi pe șosea cu tomberonul, ba ambele la un loc.

airsept-family-in-ac-odor-car-cmyk-300dpi-5n

Chiar eram, într-una din zilele caniculare de iulie, într-o cașcarabetă care parcă-și dădea ultima suflare. În dreapta mea era un prieten bun de-al meu. În față era un domn nemulțumit, care îi cerea șoferului să dea drumul la aerul condiționat.

Vorbeam noi ce vorbeam, fiecare cu limba cravată de la căldură când, dintr-odată, un miros suspect ne ajunge pe la nări.

Ne-am uitat unul la altul, zâmbind.

„Eu n-am făcut nimic. Oare el?” gândeam eu.

„Eu n-am făcut nimic. Oare ea?” gândea el.

Niciunul din noi, însă, nu avusese vreo scăpare – am aflat 10 secunde mai târziu. Același domn nemulțumit, de mai devreme, îl întrebă pe șofer:

– Dom’le, da’ ce pute așa? Deschide un geam că ne sufocăm naibii!

Și atunci s-a declanșat iureșul:

– Așa sunteți voi, veșnic comentați! Dacă închid aerul condiționat, că de ce e cald? Acum că l-am deschis, că de ce pute? Păi voi vreți și cu ****-n fund și cu sufletu-n rai și nu se poate! E de la freon, eu știu?

Plus multe alte bodogăneli pe care mintea mea a ales să le uite.

Am ajuns acasă în ziua aia și, intrigată fiind de mirosul pregnant ce-mi rămăsese în nas, am început să îl întreb de sănătate pe domnul Google. Nu de sănătatea mea, ci de sănătatea aerului condiționat auto.

Astfel, am descoperit că mireasma din mașină era cauzată de umezeala din instalația de aer condiționat, care permite dezvoltarea unor bacterii și mucegaiuri.

aer-conditionat-auto

  • Ce e de făcut pentru avea o instalație de aer condiționat auto fără probleme?

Niște revizii periodice care, de cele mai multe ori, se finalizează cu igienizarea instalației de aer condiționat auto și reumplerea sa cu agent refrigerant (freon mașină). 

  • Când ar trebui să îți duci mașina la o astfel de revizie?

Teoretic, o verificare anuală ar fi cea mai indicată, pentru a te asigura că totul e sub control! Dar, în țara lui „lasă, bă, că merge-așa!”, e musai să-ți duci mașinuța la service, dacă are unul din următoarele simptome:

sistemul AC este foarte zgomotos și nu reușești să auzi ce cântă Smiley despre buletin, nici cu volumul la maximum;

temperatura aerului nu este suficient de mică și începi să ai impresia că e mai răcoare afară decât în mașină;

debitul de aer este scăzut și îți pare că mai puternic inspiri și expiri tu;

aerul condiționat miroase urât și ți-e teamă că oglinda retrovizoare va ceda în curând, de la atâția brăduți parfumați;

– sau pur și simplu compresorul AC nu mai pornește deloc și îți vine să conduci cu genunchii, ca să-ți poți face, în același timp, vânt cu mâinile.

  • În ce constă un serviciu complet AC?

E ca și cum te-ai duce tu la doctorul specialist. Inițial îi oferă o consultanță mașinii, pentru a determina tipul de freon și cantitățile de freon și ulei, necesare unei funcționări impecabile.

Apoi, urmează operația! Fără anestezie.

Se extrage agentul uzat din instalație, se verifică eventualele pierderi (lipsa etanșeității în vid) și dacă totul este în regulă, se continuă cu încărcarea cu freon, respectiv completarea uleiului. Și, la fel cum doctorul îți verifică semnele vitale după operație, așa și instalația de aer condiționat va trece, la final, prin niște teste de funcționare.

După ce este realizat și acest ultim pas al încărcării cu freon auto este recomandată și o igienizare a instalației, care te scapă de neplăcutul miros al aerului condiționat.

igienizare ac

 Și dacă lenea-i mare în posterior și e imposibil să te deplasezi tu până la un service, există o soluție și pentru tine: revizia completă a instalației AC la domiciliu.

  • Unde poți găsi așa un serviciu mură-n gură?

La specialiștii freon-auto.com, care au peste 10 ani de experiență în domeniu și te pot salva în cel mai scurt timp, la cel mai avantajos preț și cu aparatură profesionistă, de problema pe care o ai la aerul condiționat.

Dacă locuiești în București și mașina ta suferă de fre(o)nită cronică*, e musai să apelezi la serviciile lor de încărcare cu freon auto și igienizare a instalației de aer condiționat.

P.S: în luna martie ai parte și de o reducere primăvăratică – de la 199 de lei (reivize completă AC), la 149 de lei.

 

Ce-mi veni cu subiectul ăsta, vă întrebați? Ei bine pentru mine aerul condiționat în mașină este esențial, pe timp de vară! Dacă unii se gândesc doar la „aer condiționat”, atunci când văd AC, pentru mine AC = Aer Ceresc!

3749969473_35050fd963_b

 

Text scris pentru proba 8, Spring Superblog 2016.

FreonAuto-300x141

sursa foto: pinterest.com; freon-auto.com; flickr.com

* frenită = inflamație a diafragmei (dexonline.ro)

5 responses to this post.

  1. […] Mașina ta suferă de fre(o)nită cronică? […]

    Like

    Reply

  2. Posted by Flavia Susnoschi on March 29, 2016 at 16:07

    Munca, nu gluma! Bravo pentru perseverenta, Alexandra! Succes!!! Pana acum zic eu ca te-ai descurcat spuer, chiar daca nu am vazut probele celorlalti concurenti…

    Liked by 1 person

    Reply

  3. Te-ai descurcat bine la proba asta, zic! Imi place ce-a iesit. Eu m-am cam chinuit, mi s-a parut o proba care m-a epuizat, adica n-a iesit asa usor ca altele.,.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on March 24, 2016 at 11:16

      Pfff, dac-ai ști câte articole am citit pt proba asta și câte filmulețe am vizionat, ca să înțeleg ce se întâmplă. Vreo 3 zile am scris și am șters, până să ajung la varianta asta. Sper să fie ok. Mulțumesc frumos!

      Liked by 1 person

      Reply

Părerea voastră contează!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: