Precipitaţii pe alocuri: sex şi Alexandra Stan

Cred că am ajuns cu toţii la concluzia că e la modă să ţipi absolut orice gând îţi trece prin minte, pe internet. Indiferent dacă ai doar un cont de Facebook, Twitter, Google + sau ţi-ai făcut şi un blog pe WordPress sau Blogspot, dacă nu oferi oamenilor un subiect incitant, n-ai făcut nicio brânză.

Nu voi vorbi astăzi despre Facebook şi bătălia pentru like-uri şi, mai nou, share-uri, căci mi s-a acrit şi mie de acest subiect. Dar voi pune o întrebare tuturor bloggerilor: cum alegeţi subiectul pentru un articol pe blog? 

blogging_thumb

Şi să vă spun şi de ce vă întreb acest lucru: de când cu marele pumn în ochi încasat de Alexandra Stan, nu doar presa şi televiziunea vuia pe acest subiect, ci şi blogosfera. În toate grupurile de bloggeri de pe Facebook, ieri, ploua cu articole despre Alexandra Stan: unii o susţineau şi-l făceau pe managerul respectiv cu ou şi cu oţet, alţii spuneau că mândra a meritat bătaia, că nimeni nu a oprit-o să-l părăsească pe individ, iar alţii comentau despre cum e posibil ca acest nou circ să fie o formă de publicitate. Cert este că majoritatea textelor de pe bloguri aveau acest subiect. De ce predomina acest subiect nu ştiu. Ori pentru vizualizări pe blog ori chiar le pasă unor bloggeri atât de mult de soarta cântăreţei Alexandra Stan, încât au simţit că sufletul le explodează dacă nu îşi aştern gândurile într-un nou post.

Nu mă înţelegeţi greşit, şi eu îmi doresc din tot sufletul să atrag cât mai mulţi vizitatori noi pe blog. Dar aşa cum eu sunt plictisită să găsesc aceeaşi ştire pe orice canal TV aterizez, probabil şi cititorii de bloguri simt acelaşi lucru când găsesc într-o zi, pe 80% din bloguri, acelaşi subiect. Eu, una, am citit un singur text integral despre bătaia încasată de Alexandra Stan, pentru că mi-a plăcut cum a fost conceput, dar la celelalte nici nu m-am mai obosit să lecturez până la capăt, căci nu aduceau nimic nou.

Altă chestie pe care am observat-o în blogosferă: dacă temele abordate de tine nu generează destui vizitatori, bagi frumos o informaţie extra-super-intimă şi ai rezolvat problema. În caz de articolele tale cu păsări tropicale nu au avut succes deloc, scrie un articol în care spui că ţie îţi place să faci sex stând în mâini şi să vezi atunci avalanşă de comentarii şi vizualizări. Nu contează dacă tu nu ai mai făcut sex de un secol jumătate, scrie acolo că eşti fan(ă) poziţia 69 şi aşteaptă ploaia de comentarii.

Articolele doar cu tema legată de “sex”, fără detalii despre viaţa ta intimă, nu fac prea multe modificări la numărul vizitatorilor. Javra a experimentat asta deja şi vă poate da mai multe lămuriri. Dar dacă bagi şi un “eu ador să fiu legată de pat şi bătută cu ghioaga” să vezi atunci cum stârneşti curiozitatea oamenilor…

Nu obişnuiesc să mă leg de oameni în blogosferă (tocmai de aceea nu am menţionat blogurile pe care am observat amănuntele de mai sus), consider că fiecare are dreptul să scrie despre ceea ce doreşte şi să încerce toate metodele de a ajunge în topul topurilor. Dar sunt curioasă ce părere au cititorii blogului meu despre metodele despre care am discutat mai sus? 

În presă întâlnim tot felul de artificii menite să atragă atenţia lumii; chiar dacă ştirea e banală şi fără pic de informaţie interesantă, titlul conţine un “senzaţional” care îi păcăleşte (în continuare) pe mulţi! Sau chiar dacă subiectul e total lipsit de substanţă, o fotografie cu o pereche de sâni siliconaţi e suficientă pentru a asigura interesul populaţiei.

Blogosfera nu conţine încă “senzaţional” şi “exploziv”, din fericire, dar a început să conţină articole din ce în ce mai desprinse din dormitorul propriu. Cam cât de bine o fi oare să arunci cu informaţii intime pe blog?

Aştept părerile voastre sincere şi sper că nu am deranjat pe nimeni cu observaţiile mele, nu asta a fost intenţia.

Sursa foto: www.twelvejournals.com

31 responses to this post.

  1. Într-un timp intram pe nu știu ce pagină a wordpress să vă ultimile 100 de articole postate în română pe bloguri. Și rămâneam uimit să văd că cele 100 de articole se refereau la vreo 3 subiecte toate. Penibil e puțin spus. Scriam și eu cu ceva timp în urmă exact despre moda asta. Dacă vreau să aflu știri o să aprind TV-ul unde ghice ce? Am 3-4 posturi TV specializate pe știri cu surse cât mai sigure. Nu aș intra pe bloguri să citesc știri. Ei nu înțeleg deloc chestia asta și de fapt nu înțeleg nici noțiunea de blog.

    Like

    Reply

  2. […] cu articolul “Precipitaţii pe alocuri: sex şi Alexandra Stan“ – despre goana bloggerilor după cititori, despre subiecte care atrag (sau nu) […]

    Like

    Reply

  3. Ca se vorbeste pe toate canalele TV si in plina blogosfera fierbinte despre Alexandra Stan si despre bataia pe care a incasat-o nu ma mira. Tratarea subiectului si pe bloguri era de asteptat, dar asta se poate face in doua moduri: fie povestesti ce ai auzit tu la televizor, fie stirea respectiva iti ofera subiect adiacent, adica sa brodezi pe margine, sa vorbesti de exemplu despre violenta domestica. Eu sunt una dintre cele care au facut-o. Sa iei o idee si sa profiti de ea pentru o mini dezbatere sau pentru a-ti expune pe blog gandurile care crezi ca merite citite. , (ideea in cauza fiind patania drei cantarete cu pricina sau reactia altor bloggeri la ea 🙂 ) nu mi se pare o idee rea. Daca o faci pentru trafic sau pentru alte motive, asta e alta poveste.
    Fiecare isi expune pe blog ce are mai bun. De aici calitatea cititorilor. De aici fiecare detinator de blog hotaraste ce scrie si mai ales, ce citeste.
    Cat despre expunerea intimitatilor…e o lunga discutie aici, dupa parerea mea. Atata timp cat o spui interesant, cat nu frizezi vulgarul sau banalul, poti vorbi despre ce ai tu chef. In final, cred ca talentul cu care scrii, nu doar subiectul este cel care face sa se decanteze blogurile citite de multi de blogurile citite de oameni de calitate. Uneori cele doua categorii se poate

    Am sa inchei cu un banc primit pe mail: “De ce nu mai iese Alexandra Stan cu impresarul in public? Pentru ca bate la ochi…”

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 20, 2013 at 12:18

      Când iei un subiect şi-l transformi tu e altceva. Eu mă refeream că mulţi au dat copy paste la declaraţiile Alexandrei Stan şi au povestit ce s-a întâmplat cu ea. Nu au adus nimic nou la subiect…
      Şi la intimităţi la fel, dacă ştii să pui problema şi să nu sune vulgar, e cu totul altceva. Dar când spui “mie-mi place pe la spate legată de stâlp” parcă nu sună tocmai ok. Acuma na, fiecare cu gusturile lui. Poate unora le place să citească aşa ceva.
      Foarte tare bancul! :))
      O zi frumoasă şi mulţumesc pentru comentariu!

      Like

      Reply

  4. Nu am citit decat articolul Laviniei, pentru ca am intuit ca sub titlul-bomba se ascundea ceva amuzant, in stilul ei inconfundabil. :))))
    Nu o cunosc pe cantareata asta, nu ma intereseaza viata ei si ma revolta faptul ca mii de femei romance ajung zilnic la spital, batute de soti sau iubiti si nimeni nu ia vreo masura, nimeni nu solidarizeaza cu ele. De, daca nu sunt vedete si nu aduc trafic…

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 20, 2013 at 11:50

      Asta m-a iritat şi pe mine un pic… toată lumea scrie despre ea, pentru că e vedetă. Dar dacă vecina de alături lua acelaşi pumn în ochi, nu se scria nici măcar un rând pe vreun blog…

      Like

      Reply

  5. Posted by Ion de Lemn on June 20, 2013 at 10:54

    Ma, stii cum e…suntem saraci lipiti, macar sex sa facem… Ups, stai, nici ala nu-i gratis… DAMN !

    Like

    Reply

  6. Posted by nespusdemult on June 19, 2013 at 20:40

    Se pervertesc si blogurile. Nu galopant , pentru ca trebuie sa manuiesti cuvinte, dar sigur!

    Like

    Reply

  7. Posted by 6 on June 19, 2013 at 18:56

    Si amu serios, macar i-o bulit ochiu’ pan’ sa ai impresia ca femeia are 2 ochi maro? Sau tre’ sa mai ascultam inca o tura de Saxobeat? Wasn’t that beating enough?

    Like

    Reply

  8. Cand vorbesti de FB, mai la moda decat chestia cu share-urile sunt noile #hashtag-uri. Sau, #alexandraStan. #numazic

    Like

    Reply

  9. Cine este Alexandra Stan? :))
    Zau nu stiu!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 19, 2013 at 14:24

      O mândră care cântă. Nici eu nu ştiu ce melodii, când şi pe unde…. ştiu doar că e cântăreaţă şi că a luat bătaie de la manager/iubit…

      Like

      Reply

  10. Eu am gasit alta stire mai interesanta: Justin Bieber a lovit un om cu masina si politia l-a lasat in pace. Adica daca esti vedeta, poti face ce vrei fara sa ai prea mare responsabilitate, cand patesti ceva te sustine lumea si in caz ca te simti plictisit, mai bagi o poveste cum ca ti-a cazut un dinte ori un fir de par, la fel ca alt cantaret “ouat” al tarii :)) In schimb, daca esti un om banal, nu prea ai voie sa faci mare lucru pentru ca deranjezi sau incalci legea, iar daca cineva vine si “te calca pe cap”, politia nu poate face mare lucru pentru ca “e nevoie de dovezi, martori si poate procuroru’ are cazuri mai importante pe cap”.
    Sa ne mai miram, in acest caz, ca oamenii recurg la tot felul de forme de divertisment? Sigur, unii exagereaza, dar daca lor le place sa fie legati de calorifer si satisfacuti in moduri mai abstracte, de ce sa nu imparta aceasta informatie cu altii? Si ar trebui sa te corectez: majoritatea celor care trateaza subiectul nu prea au avut parte de el, nu doar de un secol si jumatate, ci… uneori de cand se stiu. Desigur, nu pot admite asta intr-o lume in care pana si Nikita are parte…
    In concluzie, televizorul prosteste si multi ii cad victime!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on June 19, 2013 at 14:53

      Am vrut să fiu drăguţă şi să zic doar un secol şi jumătate… :)) dar sigur e aşa cum spui tu, în majoritatea cazurilor.
      De ce să nu spună pe blog aşa ceva? Poate se trezesc cu vreun amator de senzaţii tari în faţa blocului, care le vor oferi o porţie reală de dragoste cu caloriferul… că fantezii poate are oricine, dar atunci când alegi să le faci publice, trebuie să fii conştient de riscuri. Internetul nu e tocmai cel mai sigur loc. 🙂

      Like

      Reply

      • Stii cum e… fiecare viseaza la ce nu are :)) dar cateodata ceea ce iti doresti nu este si ceea ce iti trebuie. Insa cine suntem noi sa le risipim visurile? :)) Mie imi pare rau ca tocmai genul asta de lucruri strange audienta precum strange altceva mustele… dar apoi ma bucur ca nu am eu parte de “muste” si cred ca asta ar trebui sa te bucure si pe tine 😛 Poate candva vom fi si noi mari :>

        Like

      • Posted by Alexandra on June 19, 2013 at 17:41

        Sincer prefer să am câţiva cititori şi să nu apelez la astfel de artificii pentru a-i înmulţi. Să fie sănătoşi cei care îşi etalează intimitatea peste tot, din partea mea…

        Like

      • Corect 🙂

        Like

  11. Tara de nebuni

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!