Personajul din grădina cu secrete

Când tălpile goale-ți ating pământul, dar tu simți doar cimentul rece pe care ai pășit acum mult timp în urmă, trebuie să schimbi ceva! Și e ciudat, mai ales atunci când ești într-o continuă schimbare doar pe dinăuntru, o schimbare pe care nimeni nu o vede, chiar dacă tu știi că există. 

b27b0c9ec6b652ec689e51df6022fedb

Personajul meu se plimbă în aceeași grădină de prea mulți ani. Admiră florile; le mângâie petalele, le savurează parfumul, le ascultă secretele, le ignoră sfaturile. Își aruncă trupul greu în umezeala ierbii și așteaptă inspirația; o inspirație ce înainte o urmărea pretutindeni.

Cuvintele o loveau în moalele capului și se oprea de fiecare dată din orice, întinzându-le o carpetă roșie și oferindu-le un pahar de vin alb. Le îmbrățișa, chiar și atunci când o torturau, rostindu-le. Le poftea pe paginile sale limpezi și le așeza pe rândul meritat. Apoi le privea, mândră, și reușea din nou să respire ușurată.

Dar acum se simțea de parcă o părăsiseră pentru totdeauna. Gândurile zilnice nu-i mai păreau potrivite pentru o foaie nouă. Amintirile nu mai erau suficiente pentru o nouă poveste. Același scenariu repetat din ultimii ani nu-i mai stimula în niciun fel imaginația.

Personajul meu se îndrăgostea de alte personaje și le transpunea într-o lume inexistentă, unde fericirea era pe primul loc.

77830a41694d7fdbba8ad4342d7ca087

Își contura iubirea inspirându-se din cărți și filme, sperând că la un moment dat va reuși să-i dea viață și să o conducă spre un apus pe malul mării. Ochii săi erau desprinși dintr-un film cu Audrey Hepburn, buzele, dintr-o comedie romantică încă nefilmată, iar părul dintr-o seară trăită pe o cărare de munte. În minte îi răsuna un cântec când se gândea la acest nou și vechi personaj și totuși nu-i putea transcrie acordurile pe hârtie. 

Personajul meu se plimbă prin aceeași grădină de prea mult timp, dar nu o va părăsi vreodată. Îi va păstra secretele și va aștepta reîntoarcerea inspirației. Va lăsa vântul să-i alunge teama și viitorul să i se prezinte sub orice formă va dori.

Acest text a fost scris pentru Clubul condeielor parfumate, găzduit de Mirela. Tema de astăzi:  Parfumul secret al unei grădini sau Parfumul vocilor din grădină.

Au mai scris: Vienela , Gabriela

14 responses to this post.

  1. Posted by elly weiss on February 2, 2014 at 12:47

    🙂 Eu am observat ca in blogroll-ul meu pozitia ta a fost inghetata mult timp dar am crezut ca-i o pauza de odihna (pe care si eu am luat-o) sau o pauza impusa de diverse evenimente din viata personala care are intotdeauna prioritate. 🙂
    Uneori o pauza e buna. Mie mi-a prins bine.
    Sunt sigura ca vei reveni in forta si plina de inspiratie 🙂
    Te imbratisez cu drag!

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on February 2, 2014 at 14:16

      Am revenit cât de cât, nu la forțe maxime dar tot e bine. 😀 Nu credeam că îmi va fi observată absența…
      Te pup, Elly! Duminică plăcută!
      P.S: Mai găzduiești Happy Weekendul?

      Like

      Reply

  2. Grădina inspiraţiei, cu parfumuri secrete! Sună aşa de paradisiac! Sper că ai găsit din nou cărările spre ea! Toţi avem momentele noastre de epuizare şi lipsă de inspiraţie! Să-ţi fie bine! 🙂

    Like

    Reply

  3. Ce faina e povestea! Citind, ma imaginam pe mine, mergand pe aceeasi poteca si sperand sa ajung in alt loc (e si un banc pe tema asta, dar nu-l mai stiu) 🙂
    Inspiratia, cand a fost o data, sigur revine! 🙂 Se urneste mai greu, poate, dar de revenit revine! Si nu-i deloc gresit sa aruncam o privire in viitor si sa speram la mai bine sau… doar la altceva frumos! 🙂
    Zile fericite iti doresc!

    Like

    Reply

  4. Eu cred ca personajul din gradina poate avea uneori asteptari prea mari. Nu e nevoie de un covor rosu pentru cuvinte sa aterizeze, asa cum nu e nevoie de inspiratie pentru a le aseza in randuri. Cate putin din fiecare ar fi reteta. Si daca totul se calculeaza si se imparte, poate ca va deveni mai usor de observat cat de multe se afla in gradina acum, nu in viitor 🙂

    Like

    Reply

  5. Mult timp am crezut ca nu voi avea despre ce sa scriu daca ies rar din casa, de parca pe afara ar fi fost articole asternute pe ziduri, in asteptarea mea… Singurele momente in care inspiratia refuza sa stea langa mine sunt cele in care sunt extrem de obosita. Bine-nteles, totul trebuie calculat in articole pe blog… Nu stiu cum o fi la altii, mai ales daca au aspiratii mai mari…

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on January 19, 2014 at 18:31

      Probabil nu m-am acomodat cu noul program de la muncă. Când ajung acasă sunt obosită și nu mai am chef de nimic…apoi inspirație. 🙂 Sper să revină totuși! 🙂

      Like

      Reply

  6. Grădina inspirației personajului tău sigur e aproape. Pentru că nicio grădină nu stă prea mult timp singură, având o imperioasă nevoie de voci, șoapte, pași, de suflarea care-o revigorează. Frumoasă povestea ta, Alexandra dragă! Chiar azi mă gândeam, la tine și la zodia noastră, poate pentru că simțim parfum de primăvară, în această ultimă decadă din ianuarie!
    Să ai o seară frumoasă și o săptămână plină de bucurii! 🙂

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on January 19, 2014 at 18:32

      Știu că e mai bine să acționezi în prezent decât să te gândești că o vei face mâine, dar fac o excepție acum și sper ca luna februarie să fie mai bună. :))
      Seară faină și ție! Te pup

      Like

      Reply

  7. […] Vienela,  Gabi,  Axlandra,  ,  , […]

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!