Cană de Piticot

Ora 8. Piticotul intră pe ușă, cu ciucurașii fesului clătinându-se într-o parte și-n alta, spune „bună dimineața!” și își pune ghiozdănelul în dulap. Își schimbă pantofii, hainele, își scoate fructul din geantă și intră în clasă.

Cu zâmbetul până la urechi, își salută colegii și le spune ce jucărie și-a adus astăzi la grădiniță. E o mașină mică și galbenă, pe care abia așteaptă să o testeze la sala de joacă. Mănâncă micul dejun, apoi se îndreaptă în colțul din stânga al clasei. Acolo este dulapul cu căni pentru copii.

Nu mai avem pahare de plastic, colorate, sau căni metalice și reci. Și nici sticle din plastic, cumpărate zilnic de la alimentară. Nu! Fiecare dintre piticoți și-a adus de acasă cana preferată și a pus-o în dulap, pentru a bea în timpul zilei din ea. 

IMG_20151028_114651

De ce? Simplu!

Piticotul nu se gândește, în general, la ideea de a consuma apă. Piticotul e un om în miniatură dar care are cu totul alte preocupări decât ne-am dori noi să aibă. Se gândește la jocuri, la jucării, la desene, la ce ar putea să picteze, la ce ar putea să construiască, la ce ar putea să inventeze. De aceea, de multe ori, uită de celelalte nevoi: apă, mâncare, pipi, somn. Se afundă în activitatea pe care o desfășoară și se detașează total de lumea din jurul său.

Piticotul se va gândi rar spre niciodată: „trebuie să beau mai multă apă, căci așa a zis mama că e bine!”. El se va concentra pe materiale, pe jocuri, pe chicoteli și țopăit printre mese. Singura oară când se va duce în viteză supersonică spre sticla cu apă, va fi după o alergătură sănătoasă cu ceilalți copii, când va simți că gâtu-i prinde obiceiuri „dragonești”.

Însă, Piticotul e încântat de cana sa! E mândru până peste urechi de imaginea pe care și-a ales-o el, când a fost cu mama la magazin și vrea să o arate cât mai multor copii cu putință. Chiar de mai multe ori pe zi, dacă se poate. Așa că îl vei vedea mereu cum se ridică de pe scăunel și îi spune colegului său:

– Mă duc să beau apă din cana mea cu Mickey. Mergi?

– Da. Vreau și eu să beau din cana mea colorată. Eu mi-am adus-o de acasă de la mine.

– Eu de la magazin!

Piticoatele au și ele căni cu prințese și regine. Elsa fiind la modă, în ziua de azi, este imprimată pe 80% din ghiozdănele, tricouri, pantaloni și șosete dar, culmea, nu și pe căni personalizateLa acest capitol au detronat-o Minnie, pisicuțele și florile.

Dragii mei piticoți beau mai multă apă de când au propriile lor căni amuzante și chiar fără să le mai atragem noi atenția. Toată ziua se plimbă prin dreptul dulapului și își mai admiră cana, o mai ridică, mai sorb o gură de apă iar dacă observă că nu mai au destulă, le place la nebunie să își toarne singuri din carafă. Noroc de mop!

De asemenea, la masa de prânz și la gustarea de după-amiază, cănile sunt nelipsite din dreptul farfuriilor! Înainte de a se așeza și a spune rugăciunea, fiecare micuț își ia propria cană și își alege locul unde va lua masa.

Așa că, dacă vă doriți ca al vostru micuț să se hidrateze mai des, la grădi sau acasă, vă sugerez achiziționarea unei căni originale, care să-i încânte privirea și să-l determine să o „viziteze” cât mai des.

Puteți chiar să-i faceți o surpriză și să-i oferiți una cadou. Va fi încântat, vă asigur, fie că-i alegeți o cană pictată cu Albă ca Zăpada, fie una croșetată cu minioni. Și împușcați doi iepuri dintr-o lovitură: veți avea un micuț fericit și hidratat benevol!

 

Acest text a fost scris pentru proba 10, Superblog 2015.

sursa foto: arhivă personală + magazinuldecani.ro

9 responses to this post.

  1. Succes, pisi!! Un articol reusit cum ne-ai obisnuit :*

    Like

    Reply

  2. Posted by OanaIuliana on November 1, 2015 at 08:27

    Mereu aștept cu nerăbdare articolele tale :* . Și acesta mi-a plăcut la nebunie, așa cum știam că se va întâmpla. Sper să câștigi concursul, pentru că meriți! 🙂

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on November 1, 2015 at 08:40

      Concursul întreg nu cred că mai am șanse să-l câștig. Sunt departe de locul 1 în clasament. Dar tot nu mă las! 😀 Până la ultima probă mai este…
      Mulțumesc frumos pentru apreciere! :*

      Like

      Reply

  3. Ce de poze cu copii! Ca parinte, eu nu mi-as fi dat acordul sa-mi fie expusa online fotografia copilului, cu atatea pericole care-i pandesc, mai ales ca sunt specificate si gradinita si orasul unde pot fi gasiti.

    Like

    Reply

    • Posted by Alexandra on October 30, 2015 at 14:29

      De când am început să lucrez în domeniu am tot făcut poze în timpul activităților pe care le desfășuram cu copiii. Toate pozele le-am publicat pe pagina grădiniței și pe site, cu acordul părinților, bineînțeles. Nu am primit absolut nicio reclamație de la vreunul din ei; dimpotrivă, ei abia așteaptă să public pozele, în fiecare săptămână și le distribuie și ei, mai departe. Majoritatea îmi urmăresc și articolele pe blog și le apreciază, mai ales când își recunosc piticotul în vreuna din povestiri.

      Drept dovadă, vedeți comentariul de mai jos. E de la unul din părinți!

      De asemenea, niciun copil nu a pățit absolut nimic și mi se pare puțin exagerată afirmația dumneavoastră. Pericolele pândesc la orice pas, oricum ar fi. Dacă devenim paranoici și trăim în frică, gândindu-ne că și o fotografie îi va cauza o nenorocire copilului, nu știu dacă vom mai putea dormi nopțile. E un scenariu desprins din Povestea drobului de sare.

      Vă respect părerea dar înclin să am una diferită!
      O zi bună!

      Like

      Reply

  4. Posted by Flavia Susnoschi on October 29, 2015 at 10:35

    foarte frumos, Alexandra, iti tin pumnii sa castigi concursul pentru ca meriti! 🙂

    Like

    Reply

Părerea voastră contează!